Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittband?


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

Gjest KAARVAAG

Hvilket band er ditt favoritt band og hvorfor?

Fortell meg litt om historien til bandet,hvordan du begynte å høre på bandet!

Jeg kan begynne. Mitt er KISS! som startet i NY i 73' hvor Gene og Paul møttes og bestemte seg for å starte et band.

Paul og Gene så Peter Criss sin annonse i "The Rolling Stone Magazine" hvor det sto: " Drummer willing to do whatever it takes to be the best"

Paul og Gene hørte ham spille og fant straks ut at dette var trommisen de trengte. Deretter la de ut en annonse i en avis der det stod:" lead guitarist needed in a great rock N' roll band"

Moren til Ace Frehley kjørte ham til audition og da var KISS sin orginale line up startet!

I 1979 sluttet Peter Criss i KISS, og bled erstattet med Eric Carr i 1980.

I 1981 forlot Ace Frehley bandet og satset på solo karriere,og startet bandet Frehley's Comets.

Ace Frehley ble erstattet med Vinnie Vincent i 1982. Vinnie ble sparket ut av bandet i 1984 og ble erstattet med Mark St. John.

Mark St. John måtte forlate bandet ikke lenge etterpå grunnet en sykdom i skjelletet som gjorde det vanskelig for ham å spille.

Etter Mark St. John var ute av bandet begynte Bruce Kullick.

I 1991 døde Eric Carr av hjerte kreft.

Etter det begynte Eric singer på trommer og fortsatte i bandet som nå bestod av Paul Stanley, Gene Simmons, Eric Singer og Bruce Kullick.

I 1995 begynte KISS sin reunion tour med MTV Unplugged. Etter det fortsatte bandet og turnere til 2001 og kom også med albumet Psycho Circus.

I 2001 forlot Peter Criss bandet igjen til fordel for Eric Singer. Ikke lenge etter i 2002 forlot også Ace Frehley bandet igjen og fortsatte og turnere med bandet sitt "Ace Frehley"

Tommy Thayer som tidligere hadde jobbet bak på scenen med KISS begynte som lead gitarist i KISS i 2002 etter Ace hadde sluttet.

Etter det har de turnert rundt i hele verden og kommer nå til høsten ut med ny plate "Sonic Boom"

Jeg liker KISS fordi di har et J***** bra image og en facinerende historie og i tillegg har ufattelig bra musikk.

første CD'en jeg kjøpte var i 2008 i danmark hvor jeg kjøpte " The very best of KISS" dette gjorde jeg fordi jeg ikke hadde en brukbar mp3 og trengte noe musikk når vi kjørte igjennom hele danmark.

Etter å ha hørt igjennom hele CD'en 5 ganger på rad forstod jeg at jeg måtte skaffe meg all annen musikk KISS har lagt,og har nå idag en samling på alle platene de har gitt ut og gleder meg som ett barn til neste CD kommer ut!

Det var litt om mitt favoritt band,la meg høre litt om ditt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oj, jeg liker jo ganske mange band, men om jeg bare skal si ETT, så må det bli...............

TADA! Iron Maiden. Første metallbandet jeg oppdaget, så det var ganske fantastisk i begynnelsen, og fortsatt er.

Siden Maiden er et såpass stort, velkjent metallband tviler jeg på at de trenger noe videre introduksjon. Eventuellt kan du bruke Google.

Iron Maiden var det første jeg begynte å høre på seriøst. Før jeg så dem live på svensk (!) TV hadde jeg aldri hørt noe særlig av heavy metal sjangeren, og ble veldig imponert. Det var den tøffeste, tyngste musikken jeg noensinne hadde hørt.

Første albumet jeg kjøpte var en Maidenplate. "Piece of Mind". Første bandtskjorta mi, plakaten min, lommeboka mi og første konserten jeg gikk på var også med Iron Maiden.

Nå for tida hører jeg ikke så kjempemye på dem lenger, men de kommer alltid til å ha en helt spesiell plass i hjertet mitt, og er antagelig favorittbandet mitt når alt kommer til alt...

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett band? umulig, men mitt første band som jeg ble skikkelig hekta på var Môtley Crûe, siden kom : Ozzy, Pantera, Extreme, Nevermore, Fear Factory, Alice Cooper, Aerosmith, Black Sabbath, Deep Purple. Å herregud her kunne jeg hodt på i årtusener, forguder helt vanvittig med band..

Mine favoritter i dag? hmm............................

ikke Iron Maiden............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke Maiden :unsure:

Jaja, jeg kan ikke fordra Møtley Crue, Aerosmith og Extreme, så da er vi skulls.

likte aldri vokalen som liten, og alt hørtes likt ut, liker fear of the dark og et par andre låter, og selvsagt de to første platen ( de uten bruce ;) )

Jeg digger jo også : poison og Ratt og mye annet 80 talls skitt så jeg er vel kanskje litt sær, hæhæ. men jeg er jo oppvokst på 80 tallet da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likte aldri vokalen som liten, og alt hørtes likt ut, liker fear of the dark og et par andre låter, og selvsagt de to første platen ( de uten bruce ;) )

Jeg digger jo også : poison og Ratt og mye annet 80 talls skitt så jeg er vel kanskje litt sær, hæhæ. men jeg er jo oppvokst på 80 tallet da....

Huh! Hver sin smak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, veldig vanskelig... Men må vel bli Arctic Monkeys. Har for vane å sjekke ut ting jeg hører om, og dette var et band det var mye snakk om for et par års tid tilbake. Før jeg fant Arctic Monkeys hørte jeg 60- og 70-talls rock og punk, ispedd litt Morten Abel, jazz og metall. Arctic Monkeys åpnet en helt ny verden for meg; moderne band kunne også spille heftig musikk, og ikke nok med det, denne moderne rocken traff meg også enda hardere, jeg kjente meg mer igjen i den. Dette var MIN ungdom! Det var etter dette at jeg virkelig begynte å følge med på nye utgivelser, og åpnert øynene ikke bare for rock, men også pop, electronica, ambient og alt mulig annet som rører seg i musikkverden. Ikke at jeg ikke hører på noen av klassikerne fremdeles, men på langt nær så mye som før.

Noe jeg også digger med Arctic Monkeys, er at det er noe med HVER ENESTE låt jeg kan like. Førstealbummet er det mest lettlikte albummet jeg har vært borti, alle sangene satt fra dag én for meg. Herlige riff, fete soloer, og ikke minst utrolig digge, dansbare rytmer. Jeg fant meg selv inne i musikken, for å si det på gay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alt for vanskeleg å bare velge eit favoritt band, ettersom det er så mange band som har betydd så mykje for meg. Blandt dei som har betydd mest for meg er Free, Rory Gallagher/Taste, the Jimi Hendrix Experience, Led Zeppelin og the Allman Brothers Band. Alle disse banda har betydd forskjelligt for meg på kvar sin måte og inspirert meg på kvar sin måte. Det ville blitt for vanskeleg å bare sei eit band utan å sei dei andre banda.

Er også ein del andre band eg også ville ha skreve opp, men dette er altså banda som har betydd mest for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink Floyd

Begynte det hele for meg og har alltid vært det jeg har kunnet komme tilbake til når jeg har gått lei alt annet.

Ellers er det mange som har påvirket meg på forskjellige måter som f.eks

Grunnen til at jeg begynte med gitar: Mark Knopfler

Største inspirasjon til spillestil: Stevie Ray Vaughan, Paul Kossoff, Albert Lee

Feteste vokalist: Paul Rodgers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.