Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittband?


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

Gjest Vegar Jørgenstuen

Paul og Gene hørte ham spille og fant straks ut at dette var trommisen de trengte. Deretter la de ut en annonse i en avis der det stod:" lead guitarist needed in a great rock N' roll band"

Det stod: Guitarist needed with flash and balls. KISS var det første bandet jeg begynte å høre på. Det var de som fikk meg til å starte å spella gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

System of a Down

Rise Against

Creed

Tenacious D

Johnny Cash, ikke et band men fuck shit !

OG sist men ikke minst: Green Day! Dette var det første rockebandet jeg hørte på seriøst. Musikken deres har både inspirert meg til å være meg selv og lært meg å drite i hva andre mener om meg til en viss grad. Dessuten var de "inngangsbilletten" min til tyngre rock slik som System, Rise Against og My Chemical Romance en liten periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Metallica! Min første kjærlighet :P

Første sang jeg hørte var Fade to Black, og da var det gjort.

Bandet blei stifta i oktober 1981, da Lars Ulrich (trommis fra danmark) la in en annonse i ett eller anna blad om at han ville starte ett band. James Hettfield (vokal, ryttmegitar) oppsøkte han, først var han skeptisk pga av måten Lars Ulrick slo symbalen på (husker ikke hva han mente var fel), men han ble med alikevel, noe som viste seg å være ett smart valg :rolleyes:

(Loyd Grant fra Jamaica, var der først men han spilte bare soloen på Hit the Lights) Kirk Hammet har tatt over for han som når er Megadeath gitarist og vokalist Dave Mustaine.

(først hadde de Ron McGovney, men han forlot bandet etter kort tid) På bass hadde de Cliff Burton, som døde i en tragisk ulykke når metallica var på turne i sverige. Bussen skle på isen, og han ble kasta gjennom ruta, og bussen landa oppå han, vinsjen sim skulle løfte opp bussen røk, det kan hende at han hadde overlevd vis ikke det hadde skjedd. Det står en minnesten i Sverige for bassisten.

Det kom in en ny bassist, men bassisten følte seg lit utenfor, de metallica hadde mista bassist det hadde spillt med i flere år. Det nye bassisten ga seg og Robert Truiljo (skumling) kom inn.

Nåvernde medlemmer

Vokalist: James Hettfield

Ryttmegitarist: James Hettfield

Solo gitarist: Kirk Hammet

Bassist: Robert Truiljo

Trommis: Lars Ulrich

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All that remains har vært bande jeg liker best siden hove festivalen 09 ;D (jeg ble hevet opp av publikum og crowdsurfet som endte med at jeg ble kastet ut av konserten og ikke fikk alle sangene med meg :( ). Men i det siste har jeg fått smaken for Opeth og spesielt dream theater ^_^ Det er iallefall utfordrene å spille. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har fått det med seg: Queensryche. Skal skrive mer om de når jeg orker.

Og Jens Erlend, Jason Newsted var i bandet dobbelt så lenge som Cliff Burton, så det at du ikke fikk med navnet sier vel litt om hvor fan du er? (Når du fikk med deg McGovney liksom...)

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Guns n' Roses, Mötley Crüe, Manowar, Helloween, Children of Bodom, The Carburetors, Chrome Division, Dimmu Borgir, Yngwie Malmsteen, Elvis Prestley, The Shadows, Jimi Hendrix, Wolfgang Amadeus Mozart, Johann Sebastian Bach, Klaus Badelt, Johann Pachelbel, ZZ Top, Ozzy Osbourne, Black Sabbath, Black Debbath, Deep Purple, Rainbow, Kamelot, Jørn Lande, Øystein Sunde, Avantasia, Highland Glory, Iron Maiden, Zakk Wylde, Slash, PanterA, Metallica, Eddie Guz, Jimmy Page, Led Zeppelin, Kiss, Lynyrd Skynyrd, Megadeath, Motörhead, Rascal Flatts, Whitesnake, Skid Row, Slayer, Nightwish, Satyricon, In Flames, Arch Enemy, Rammstein, Rammsund, AC/DC, Dio, Twisted Sister, Dream Theater, Stevie Ray Vaughan, Pink Floyd, Tman Latz, Iggypres, Joe Satriani, Steve Vai, Eddie Van Halen!

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.