Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Metallica Vs. Megadeth-tråden


ErlendB

Megadeth vs. Metallica  

133 stemmer

  1. 1. Hvilket band liker du best?

    • Megadeth
      54
    • Metallica
      88
  2. 2. Endgame eller Death Magnetic?

    • Endgame
      29
    • Death Magnetic
      35


Anbefalte innlegg

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gitarspillingen til Petrucci er digg, ja, men han ville ikke passet inn i Metallica, vel?

Akkurat for 'tallica tror jeg faktisk Alex Skolnick ville passet bedre.

Skolnick er bra, han hadde sikkert passet bedre. Men jeg synes at Petrucci gjør en bra jobb på Metallica-låter, spesielt med tanke på at han spilte mye Metallica med Majesty som ung og lovende jypling. Jeg fordrar ikke når han kjører seg fast i onanimodus, men ellers er han en ypperlig metallgitarist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går nevnte jeg noen gitarister jeg mener hadde gjort en bra jobb som sologitarist i Metallica, og her er én til:

Ahh, nydelig. Glad jeg har DVD'en!

Jeg tror ikke John Petrucci hadde tatt Metallica til nye høyder som sologitarist, hadde jeg vært hetfield hadde jeg sparka Hammet på hue og rævva ut og ansatt Zakk Wylde. Har ikke hørt en eneste sang av BLS eller noe av soloprosjektene hans, men ta fem minutter og hør på Derek Sherinian med ''Evel Knievel'', der Wylde spiller gitar. http://open.spotify.com/track/3ZcHhu29cbTrBcnPsiuTOS , eller bare søk på Evel Knievel. (Sherinian var forøvrig gamle keyboardmesteren i Dream Theater, før Rudess ble ansatt og ødela alt..) (PS. LEgg også merke til at Steve Lukather spiller på Sherinians album. Han hadde IKKE passet i Metallica..)

Jeg stemmer Metallica fordi Hetfield har den desidert beste metal-vokalen jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolnick hadde nok gjort det vesentlig bedre enn Kirk, men syns han passer absolutt best i Testament. Tror at Skolnick i Metallica hadde blitt litt overkill.

Ja, Skolnick passer best i Testament, og der får han bli. Etter min mening er Metallica dødt nå, bare innse det...

De var kanskje det beste metallbandet på 80tallet, men de kommer aldri til å nå noen slik høyde igjen.

Death Magnetic var også en helt tragisk plate. Ulrichs tromming var søppel, Hetfields vokal var forferdelig, og Kirks soloer var verre enn noensinne, tør jeg påstå. Men fremfor alt, musikken var uinspirert, og jeg vet ikke om dette er så klart formulert, men på en måte lyder det ikke som om det er på ordentlig. Som om de virkelig mener det. Det de prøvde var å leke thrash metal igjen. Men forsøket var fånyttig. Tenker de Metallicafolka egentlig på noe annet enn penger lenger?

Jeg har for all del respekt for hva som en gang var, men Metallica burde trekke seg tilbake nå og la andre få komme til.

De har ikke noe å gi lenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske jeg leste ett intervju hvor Flemming Rasmussen sa at ...And Justice For All kunne vært gitt ut mye før hadde det ikke vært for at de måtte klippe og lime så mye på trommene til lars :P Men er enig i at trommene på den plata er jævlig tøffe!

Åjåj, glemte å klippe ut siste del av setningen. Ja, rimelig fucked up at de brukte flere måneder ekstra på å klippe til trommene til Lars siden han bare greide å spille trommeriffene sine den ene gangen han var heldig :lol:

Men det jeg mente var altså at AJFA er rimelig progressivt.

edit: og Petrucci i Metallica hadde vært .. :wub:

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at jeg er alene om dette, men synes "St. Anger" igrunn er et veldig kult album fra Metallica. Så vil ikke si de har tapt seg, det er fremdeles noe der. Ikke begrav hunden før den har sluttet og puste (fant jeg akkurat på et nytt uttrykk? I så fall, bruk det, og få med at det stammer fra meg :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fæle vibratoen til Hammet kalles Floyd Rose, og han bruker den til å ødelegge alle soloene som kunne blitt kule. Sammen med overdrevet bruk av wah, såklart.

:)

Totalt feil.

Problemet er venstrehånda hans, jeg har hatt nybegynnergitarister som har hatt bedre vibrato enn han etter et år!

Man kan jo si at det er stilen til Kirk, men vil noen ha en sånn vibrato??

I et gammelt Guitar Player jeg leste sier han at han har prøvd å "slow down my vibrato" så han er klar over det og..

Floyd Rose wankinga kommer bare på toppen av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.