Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Metallica Vs. Megadeth-tråden


ErlendB

Megadeth vs. Metallica  

133 stemmer

  1. 1. Hvilket band liker du best?

    • Megadeth
      54
    • Metallica
      88
  2. 2. Endgame eller Death Magnetic?

    • Endgame
      29
    • Death Magnetic
      35


Anbefalte innlegg

Var jo ikke så verst valg det, bedre enn ventet må jeg si :) . men burn? er ikke det cover av deep purple? er jo selvsagt ikke enig i lista men å bli enig i musikk er helt umulig. Hører på en live versjon av nevnte burn cover live på youtube og der spiller jo bassisten solo også, dæven, det var rimelig heftig..

Jeg skulle spesifisert at det var studioversjonen av "Burn" jeg siktet til. Skal prøve å legge den ut på YouTube, den er ganske sjelden. Grunnen til at jeg liker den er fordi alt ser ut til å falle på plass. Lyden, fraseringen, melodiene... Alt.

Og ja, det er cover av Purple, og jeg digger så klart Blackmores solo også, men det får holde med én Blackmore-solo på listen.

Jeg kan kanskje ta noen gitarister som jeg mener hadde gjort en bedre jobb i Metallica, men som heller ikke er tekniske vidunderbarn:

Dimebag Darrell, da det ennå var liv i fingrene hans.

Glenn Tipton, som til tross for sin alder vet å spille bra metallsoloer.

Kai Hansen, også en habil vokalist.

Marty Friedman. Hadde han vært i bandet, da hadde jeg vært helfrelst Metallica-fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke en bra solo.

Jo, det er det.

Musikk er teknikk kun opp til et visst nivå hvor det slutter å høres dårlig ut. Hammet er kanskje ikke tidenes gitarist, men det høres kult ut, selv om det for oss gitarister kan virke ensformig i lengden. Det har ikke noe å si hvor god du er så lenge det høres kult ut. La dette stå som en minneverdig quote fra Eivind August.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er det.

Musikk er teknikk kun opp til et visst nivå hvor det slutter å høres dårlig ut. Hammet er kanskje ikke tidenes gitarist, men det høres kult ut, selv om det for oss gitarister kan virke ensformig i lengden. Det har ikke noe å si hvor god du er så lenge det høres kult ut. La dette stå som en minneverdig quote fra Eivind August.

Jeg synes ikke den soloen høres det minste kul ut. Melodiene er helt på trynet, og ødelegger det som ellers hadde vært en enormt bra låt. Partiet før hovedsoloen er et av Metallicas råeste musikalske øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger Megadeth (selv om jeg ikke liker de noe særlig heller)!

De spiller mye bedre musikk i mine ører. Det jeg har hørt av Metallica er enten kjedelige ballader, eller rett fram BANG BANG BANG. For meg virker det som Megadeth har en dypere musikkforståelse av en eller annen grunn, men det er jo relativt. De er også litt mer progressiv, synes jeg, og det liker jeg. Trommisen gjør også en langt bedre jobb en luringen i Metallica.

Så noen kommentarer om at Metallica er hypet, det er jeg enig i.

Hangar 18 er forøvrig favoritten fra Megadeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den soloen høres det minste kul ut. Melodiene er helt på trynet, og ødelegger det som ellers hadde vært en enormt bra låt. Partiet før hovedsoloen er et av Metallicas råeste musikalske øyeblikk.

Jeg synes det høres kult ut, var poenget ;) Og tydeligvis er jeg ikke alene. Partiet før hovedsoloen liker jeg godt jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...And Justice For All

Mener å huske jeg leste ett intervju hvor Flemming Rasmussen sa at ...And Justice For All kunne vært gitt ut mye før hadde det ikke vært for at de måtte klippe og lime så mye på trommene til lars :P Men er enig i at trommene på den plata er jævlig tøffe!

Endret av turboasmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske jeg leste ett intervju hvor Flemming Rasmussen sa at ...And Justice For All kunne vært gitt ut mye før hadde det ikke vært for at de måtte klippe og lime så mye på trommene til lars :P Men er enig i at trommene på den plata er jævlig tøffe!

Ja, de er ok de, men om du da hører trommene på Rust In Peace så blekner de i forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du Hangar 18, burde du sjekke ut resten av albumet også.

Skjønner ikke hvorfor alle elsker akkurat den sangen :P

Akkurat Hangar 18 synest jeg er litt for lang, litt drøy.

Sikkert den eneste sangen jeg er litt mindre begeistret for, i forhold til andre.

Den er grei, men er vell blitt litt lei av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte Megadeth. Men liker veldig mye Metallica også (t.o.m. Black Album). Er veldig enig med Eivind August at man ikke må være "verdens beste" for å lage og spille kul musikk. Hadde det vært slik kunne jeg bare lagt gitaren på hylla for lenge siden. Jeg er stor fan av mye "flinkis" musikk, men det begrenser seg ikke til det. Forskjellig musikk appelerer på forskjellig måte.

Haha! Liker selve lyden i trommene på albumet. Men selve linjene er typsik Ulrich; Kjedelige og ensformige.

Jeg synes AJFA er ett kjempealbum, men det ene som ødelegger for meg er trommelyden. Høres ut som om basstrommene er skiftet ut med et par banankasser fra Rimi (uten bananer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.