Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Metallica Vs. Megadeth-tråden


ErlendB

Megadeth vs. Metallica  

133 stemmer

  1. 1. Hvilket band liker du best?

    • Megadeth
      54
    • Metallica
      88
  2. 2. Endgame eller Death Magnetic?

    • Endgame
      29
    • Death Magnetic
      35


Anbefalte innlegg

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Metallica er min absolutte favoritt av de to nevnte. Ride, Master og Justice står som bautaer i musikkhistorien og Kirks gitarspill holder lenge for meg. Som noen andre sa i en annen tråd, det er ikke akkurat Jazz dette..

Mustaine er sikkert en garva gitarist og musiker, dessuten var han med å starte en ny sjanger, men for meg ble aldri noen av Megadeth platene de helt store klassikerne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen! Jeg skrev det jævelig lange innlegget, så var jeg ikke logget inn.

Kort historie: Metallica kunne trengt en ny leadgitarist for 25 år siden. Sier ikke at Kirk er dårlig, men han varierer alt for lite i spillinga si. Man trenger ikke å være jazzgitarist, men man burde kunne variere med forskjellige skalaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri klart å velge en, det er to kjempebra band begge to. Mange sier Kirk er en dårlig gitarist og blabla, jeg er jo enig i at jeg ville mye heller hatt en annen leadgitarist i Metallica. Men han har vært med på å gjøre metallica det det er idag.

I CANT CHOOSE!

Faen! Jeg skrev det jævelig lange innlegget, så var jeg ikke logget inn.

Kort historie: Metallica kunne trengt en ny leadgitarist for 25 år siden. Sier ikke at Kirk er dårlig, men han varierer alt for lite i spillinga si. Man trenger ikke å være jazzgitarist, men man burde kunne variere med forskjellige skalaer.

Gå tilbake knappen ? har ikke du den eller ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhherre, tråden måtte jo komme :lol:

Må vel stemme metallica, ettersom det var de som fikk meg inn i metalens verden. Hørte master of puppets, og var frelst.

Men er stor fan av megadeth og, og spesielt av de første albumene. Men er som det er blitt sagt her, har littegrann mer sansen for hetfields stemme ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megadeth har bra låter som er bra spilt, men vokalen er elendig. Metallica har bra vokal og en del bra låter, men spillingen kunne vært bedre.
Er omvendt for meg. Megadeth har til tider nokså kjedelig spilling men en veldig særegen vokal som i mange tilfeller passer musikken, mens Metallica til tider har strålende spilling men jevnt over en vanvittig kjedelig vokalist som ødelegger det for meg totalt sett.

edit: Liker nok Metallica best fordi på den utgivelsen jeg liker best av dem, Kill Em All, så gjør det ikke så mye at vokalen ikke er noe særlig, og de tre albumene etter det har noen veldig bra sanger.

Megadeth er jevnt over ikke noe jeg gidder å høre på, men hadde dilla en gang på ungdomsskolen, så kan forstå hva folk ser i det.

Derimot, selv om jeg liker de bedre så er det helt uforståelig for meg hvorfor Metallica er så hypa som det er.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk vi har en slik tråd ett eller annet sted.

Men.. Megadeth har noen sykt fete sanger. Men overall så syns jeg at Metallica er bedre på det meste.

Lydmessig, riffingen, vokalene og ikke minst variasjonen.

Folk klager så sykt på at de skifter stil hele tiden, men jeg syns bare det er DIGG.

Ta Iron Maiden f.eks.. Jeg syns de er sykt bra. Men jeg klarer ikke mer enn 2-3 sange sammenhengendes fordi lyden er så og si ganske lik på alle platene og stilen og oppbygningen er nesten standard liksom.

Mens Metallica leverer alt fra ballader, thrash, heavy metal, køntriinspirert musikk, nedstemning, standard tuning, osv osv.

+ at den Iron cors LP custom'en er en god nok grunn til å like Metallica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.