Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Metallica Vs. Megadeth-tråden


ErlendB

Megadeth vs. Metallica  

133 stemmer

  1. 1. Hvilket band liker du best?

    • Megadeth
      54
    • Metallica
      88
  2. 2. Endgame eller Death Magnetic?

    • Endgame
      29
    • Death Magnetic
      35


Anbefalte innlegg

Er selv fan av begge band, men må si jeg liker Megadeth hakket mer hovedsaklig pga. mer spennende gitarspill. Blir lettere lei Metallica en jeg blir Megadeth. Syns både Hetfield og Mustaine har rå stemmer, men det har gått en del nedover med Hetfields vokal, mens Dave Mustaine har endret seg lite over årene. Dessuten er Megadeth en del bedre live en Metallica er.

Elsker begge band og har masse respekt for Metallica, men stemte Megadeth ;)

Ang. Dave Mustaine er jeg enig at han har overdrevet klagingen, men han har vel ikke klaget noe nå i det siste? Han sendte jo gratulasjon til Metallica når de fikk sin plass i Rock And Roll Hall Of Fame. Les brevet her: http://www.metalunderground.com/news/detai...fm?newsid=42685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haha, tror Black Album har flere powerchords enn diskografien til Megadeth, tilsammen.

Har du hørt noe fra Rust In Peace? Eller hvilket som helst Megadeth-album. Samtlige Megadeth-gitarister gruser Kirk.

Hangar 18 soloene er blant mine favorittsoloer EVER!!

I tillegg er jo arbeidet på Countdown to Extinctionplata hysterisk bra...Mi favorittplate i metalsjangeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Kirk var en god gitarist før Load.

Syns faktisk de raske soloene er ganske tøffe.

F.eks Ride The Lightning, The Four Horsemen, Fade To Black, Blackened, ORION og mer.

Så har han noe bra på Garage INC, men ellers så var han en bedre sologitarist før Load imo.

Mustaine har noen fete soloer, men syns ikke dte er så mye.

Det er en del sanger av Megadeth som er syykt fete syns jeg, men likvel så syns jeg at Metallica er bedre "gennomført" og jeg liker riffingen til James.

Men av Megadeth så er jo Symphony Of Destruction, Holy wars Punishment, Hangar 18, A Tout Le Monde og Darkest Hour fete sanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Kirk var en god gitarist før Load.

Syns faktisk de raske soloene er ganske tøffe.

F.eks Ride The Lightning, The Four Horsemen, Fade To Black, Blackened, ORION og mer.

Så har han noe bra på Garage INC, men ellers så var han en bedre sologitarist før Load imo.

Mustaine har noen fete soloer, men syns ikke dte er så mye.

Det er en del sanger av Megadeth som er syykt fete syns jeg, men likvel så syns jeg at Metallica er bedre "gennomført" og jeg liker riffingen til James.

Men av Megadeth så er jo Symphony Of Destruction, Holy wars Punishment, Hangar 18, A Tout Le Monde og Darkest Hour fete sanger

Det er vel egentlig Mustainesoloer da :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks Ride The Lightning, The Four Horsemen, Fade To Black, Blackened, ORION og mer.

Mener å huske at den andre soloen (som er den beste) er skrevet og spilt av Hetfield. Den første og tredje som Kirk har skrevet er forsåvidt råe de også!

EDIT: Fullt mulig at jeg husker feil! Har ikke sjekket det opp.

Endret av turboasmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke én solo på One.

Ingen av de er bra. Klimpringen i første halvdelen er klomsete, med klisjéfylte trioler som ikke passer inn. Hovedsoloen starter bra, men faller snart bort i pentaton-klisjéer. Jeg husker første gang jeg hørte denne sangen, for ca. 8 år siden. Jeg hadde samme mening da, og ble veldig skuffet etter å ha hørt så mange lovord om solospillet i den sangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke så rart at Megadeth har bare fortsatt og fortsatt med å gi ut bra, nyskapende, (kall det hva faen dere vil) etc.. når de har hatt en busslast med medlemmer. Ut av nye medlemmer kommer også nye idèer.

Typisk Megadeth-låt:

Riff x 8, skala 2, riff x 4, riff 2 x 4, skala 4 x, etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de er bra. Klimpringen i første halvdelen er klomsete, med klisjéfylte trioler som ikke passer inn. Hovedsoloen starter bra, men faller snart bort i pentaton-klisjéer. Jeg husker første gang jeg hørte denne sangen, for ca. 8 år siden. Jeg hadde samme mening da, og ble veldig skuffet etter å ha hørt så mange lovord om solospillet i den sangen.

Bare for å spørre. Hva mener DU er en bra solo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke så rart at Megadeth har bare fortsatt og fortsatt med å gi ut bra, nyskapende, (kall det hva faen dere vil) etc.. når de har hatt en busslast med medlemmer. Ut av nye medlemmer kommer også nye idèer.

Typisk Megadeth-låt:

Riff x 8, skala 2, riff x 4, riff 2 x 4, skala 4 x, etc...

Typisk Metallica-låt:

Intro, vers, refreng, vers, refreng, solo, refreng, outro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å spørre. Hva mener DU er en bra solo ?

Det er så mange, så uendelig mange. Hvis vi skal holde oss til litt tyngre rock, så kan jeg gjøre et forsøk på en kort liste:

Deep Purple - Smoke on the Water (Made in Japan)

Judas Priest - Freewheel Burning (Defenders of the Faith)

Mr. Big - Burn (Superfantastic)

Dream Theater - Under a Glass Moon (Images & Words)

Europe - Halfway to Heaven (Prisoners in Paradise)

Det var fem ganske så forskjellige soloer som jeg mener har det som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange, så uendelig mange. Hvis vi skal holde oss til litt tyngre rock, så kan jeg gjøre et forsøk på en kort liste:

Deep Purple - Smoke on the Water (Made in Japan)

Judas Priest - Freewheel Burning (Defenders of the Faith)

Mr. Big - Burn (Superfantastic)

Dream Theater - Under a Glass Moon (Images & Words)

Europe - Halfway to Heaven (Prisoners in Paradise)

Det var fem ganske så forskjellige soloer som jeg mener har det som trengs.

Var jo ikke så verst valg det, bedre enn ventet må jeg si :) . men burn? er ikke det cover av deep purple? er jo selvsagt ikke enig i lista men å bli enig i musikk er helt umulig. Hører på en live versjon av nevnte burn cover live på youtube og der spiller jo bassisten solo også, dæven, det var rimelig heftig..

Vel tilbake til topic??

Synes hammet har en fæl vibrato men han har mange knallfeite soloen likevel :) mye rølp men mye knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.