Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Metallica Vs. Megadeth-tråden


ErlendB

Megadeth vs. Metallica  

133 stemmer

  1. 1. Hvilket band liker du best?

    • Megadeth
      54
    • Metallica
      88
  2. 2. Endgame eller Death Magnetic?

    • Endgame
      29
    • Death Magnetic
      35


Anbefalte innlegg

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig i at Friedman er ganske mye bedre enn Hammett, og jeg digger selv stilen hans. Men det er kanskje litt overdrevent å si at han er sjefen til alle gitarister i "den stilen"?

Etter min mening er faktisk Alex Skolnick den beste thrash soloisten. Noen kommentarer? :P

Alex Skolnick er helt drøy,enig der.Friedman er og bli min favoritt...det er MAAANGE bra der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fæle vibratoen til Hammet kalles Floyd Rose, og han bruker den til å ødelegge alle soloene som kunne blitt kule. Sammen med overdrevet bruk av wah, såklart.

:)

Det kalles Hammet`s venstrehånd, og med den ødelegger han noen soloer som kunne blitt kule, han har mye som ikke ville vært kult om VAI spilte det engang.

(Vai = Stålkontroll men still, kirk solo = boredom)

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh please. :P

Det er i det minste mer meningsfylt enn nekro-garasje-blackmetal-Blackvarg :D

Svartmetall er bra musikk, men jeg valgte ikke det navnet fordi jeg er noen stor Varg Vikernes fan eller noe slikt :ninja:

Tydeligvis de assosiasjonene folk her på forumet får, da :unsure:

Men husk at "varg" er et annet ord for "ulv", og at "black" bare er fargen "svart" på engelsk. theres really not more to it than that :P

Sjekk signaturen min, ErlendB sitatet ;)

Jeg er ikke satanist, altså

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fæle vibratoen til Hammet kalles Floyd Rose

Det er vel ikke snakk om vibarm, men vibratoen han gjør med venstrehånda. Den er jo nærmest spastic :P

Andre gitaristen vår har omtrent slik vibrato, jeg blir sykt oppgitt hver gang han skal spille noe som skal være melodiøst og pent og bør ha en pen mild vibrato...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Megadeth er et bra bandnavn, og (megadeath) betyr "at verden blir utslettet av atomvåpen". Megadeth har jo en del sanger dedikert til dette temaet.

Skal vi skifte litt retning på diskusjonen?

Jeg har lyst til å høre litt om hvem folket synes er den beste låtskriveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Megadeth er et bra bandnavn, og (megadeath) betyr "at verden blir utslettet av atomvåpen". Megadeth har jo en del sanger dedikert til dette temaet.

Skal vi skifte litt retning på diskusjonen?

Jeg har lyst til å høre litt om hvem folket synes er den beste låtskriveren.

Jeg finner igrunn denne tråden ganske så irriterende :P

diskusjonene fører igrunn ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Megadeth er et bra bandnavn, og (megadeath) betyr "at verden blir utslettet av atomvåpen". Megadeth har jo en del sanger dedikert til dette temaet.

Enig, Megadeth ER et bra bandnavn. Og om noen her mener det ikke er så, får de komme med en definering av hva som egentlig er et bra bandnavn :)

Skal vi skifte litt retning på diskusjonen?

Jeg har lyst til å høre litt om hvem folket synes er den beste låtskriveren.

Veldig vanskelig å si. Jeg syns både Metallica og Megadeth har noen skikkelig interessante låter i katalogen sin. (Ehm, når det gjelder Metallica, kan du stryke de siste 19 årene, da de bare har produsert skitt siden 80tallet sluttet. Men sanger som Master of Puppets, For Whom the Bell Tolls, Battery og Blackened er virkelig blant de beste metallåtene som er skrevet).

Megadeth har også mye bra låter, så igjen står det bare stille her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger begge banda, men det jeg synes er teit er det at megadeth-fans skal disse metallica for Load og Reload-eraen deres. Jeg er ikke fan av den tiden, men James (og metallica) lagde sanger som de ville lage på den tiden. Greit, jeg liker det ikke så godt som det de lagde før, men de skal få lov til å lage ting de synes er bra.

Så har vi det megadeth-fans glemmer eller fortrenger. Risk. Dave mustaine innrømmer faktisk selv at siden Cryptic writings (som har et litt mer touch av pop-ish greier enn forrgjengerne) solgt så bra, så burde ENDA mer popgreier selge ENDA bedre! Dette slo jo selfølgelig jævlig feil. Men Mustaine har alltid vært opptatt av salgstall, ettersom hans store mål her i livet er å bli bedre enn metallica.

Så den største "sell out"en må vel være mustaine :lol: Selvom han er en knallgod musiker og gitarist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går nevnte jeg noen gitarister jeg mener hadde gjort en bra jobb som sologitarist i Metallica, og her er én til:

Gitarspillingen til Petrucci er digg, ja, men han ville ikke passet inn i Metallica, vel?

Akkurat for 'tallica tror jeg faktisk Alex Skolnick ville passet bedre. Men la dem bare beholde Kirk. Han er en del av bandet ;)

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.