Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Metallica Vs. Megadeth-tråden


ErlendB

Megadeth vs. Metallica  

133 stemmer

  1. 1. Hvilket band liker du best?

    • Megadeth
      54
    • Metallica
      88
  2. 2. Endgame eller Death Magnetic?

    • Endgame
      29
    • Death Magnetic
      35


Anbefalte innlegg

Ingen skal prøve å få meg til å tro at den vibratoen er noe han bevisst går inn for å bruke. At sologitaristen i verdens største metallband ikke er i stand til å forbedre en skjelven og ujevn vibrato, det er ganske skremmende. Kanskje han ikke mener vibrato er viktig?

Hva er egentlig en bra vibrato? Tenker litt på å forbedre min egen, nemlig ;)

Har ikke øvd noe särlig på vibrato, jeg har bare gjort vibratogreier "on the go" for det meste. Har nå begynt å innse at vibrato kanskje er den viktigste teknikken, da, så litt dumt å øve på f.eks. pinch harmonics mer enn vibrato :P

Dette var vel litt off-topic

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra vibrato ja... Kommer litt an på, jeg liker både mild og ekstrem vibrato, alt ettersom. På en pen melodiøs solo med lange toner er det fint at tonen henger litt før man gradvis begynner med en sakte vibrato... Omtrent som en knallgod vokalist :) På f.eks. pinch harmonics og andre ting hvor det går litt mer unna, syns jeg det kan være fett med en kjapp (ikke så kjapp og nervøs som Hammett sin) vibrato som varierer ganske mye i pitch. Petrucci gjør dette ofte, og det låter nasty på «riktig» måte :)

Vibrato er noe som alltid har kommet naturlig for meg, så jeg har aldri øvd noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica er det eneste bandet i verden som klarer å få godlyd med scooped mids.

Og personlig ment.. Ingen metalband har ennå klart å få tøffere metallyd enn Metallica.

Mener da f.eks Master Of Puppets, Justice For All, Black Album (Perfekt) og Garage Inc faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica er det eneste bandet i verden som klarer å få godlyd med scooped mids.

Og personlig ment.. Ingen metalband har ennå klart å få tøffere metallyd enn Metallica.

Mener da f.eks Master Of Puppets, Justice For All, Black Album (Perfekt) og Garage Inc faktisk.

Black album har endel mids.

AJFA er ultrascoopa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Album har den beste rytmegitar-lyden noen sinne. Beste vrengen jeg noen gang har hørt.

Og det med pinch harmonics, slik som Dimebag pincher, og Wylde, er tøffest. Med feit vibrato (Selvom Wylde er litt i overkant når det gjelder vibrato)!

Jada, Darrell og ZW har råe pinchharmonics. :D

Gitarlyden er fet på Sell-out plata til 'tallica, men jeg har da hørt andre greier som lyder minst like bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vibrato ja... Kommer litt an på, jeg liker både mild og ekstrem vibrato, alt ettersom. På en pen melodiøs solo med lange toner er det fint at tonen henger litt før man gradvis begynner med en sakte vibrato... Omtrent som en knallgod vokalist :) På f.eks. pinch harmonics og andre ting hvor det går litt mer unna, syns jeg det kan være fett med en kjapp (ikke så kjapp og nervøs som Hammett sin) vibrato som varierer ganske mye i pitch. Petrucci gjør dette ofte, og det låter nasty på «riktig» måte :)

Vibrato er noe som alltid har kommet naturlig for meg, så jeg har aldri øvd noe på det.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.