Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx - Er rør på vei ut av studioet?


joCCe

Anbefalte innlegg

Alt dette er jo programvare som kan brukes enklest fra en PC med de rette programmene.

Kanske alt annet enn PC'ene er på vei ut av studio?

Forresten, da trengs det vel heller ikke noe studio,

da holder det jo bare med en PC.

Og en behøver vel strengt tatt ikke gitarer heller,

alle lyder og typer er jo simulert like bra som originalene,

og programmene fikser jo resten.

Det fine er at man da har helt ubegrensede muligheter,

og at det kommer til å låte helt likt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 264
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det må være utrolig moro å eie en axe. Sånn som det ser ut i denne tråden har jo alle gitarister en, eller skal skaffe en, og gjør de ikke det må de jo være fullstendig idioter siden det tydeligvis er allment vedtatt at dette som funker best. Man må føle seg utrolig spesiell når man eier noe som alle andre også har.

Nei takk, jeg holder meg til mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være utrolig moro å eie en axe. Sånn som det ser ut i denne tråden har jo alle gitarister en, eller skal skaffe en, og gjør de ikke det må de jo være fullstendig idioter siden det tydeligvis er allment vedtatt at dette som funker best. Man må føle seg utrolig spesiell når man eier noe som alle andre også har.

Nei takk, jeg holder meg til mitt.

Flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg oppfatter det, så er det ikke Axe-folket som roper høyest her. Det virker tvert imot som at de med piggene lengst ute er de som føler at de må forsvare sine rådyre vintagerigger. Kanskje vanskelig å håndtere det at ikke alle sikler på plexiene dems lenger?

GunnarpåMo: Jeg er glad i ironisk vitsing, men jeg synest jeg hørte en undertone der om at du ikke liker dette simuleringstøvet i det hele tatt, og at det helst ikke skulle fantes engang? Regner med du foretrekker fasttelefon med snurreskive, lyd i mono og innspilling på voksrull? Det gamle vil alltid være best? ;)

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg oppfatter det, så er det ikke Axe-folket som roper høyest her. Det virker tvert imot som at de med piggene lengst ute er de som føler at de må forsvare sine rådyre vintagerigger. Kanskje vanskelig å håndtere det at ikke alle sikler på plexiene dems lenger?

GunnarpåMo: Jeg er glad i ironisk vitsing, men jeg synest jeg hørte en undertone der om at du ikke liker dette simuleringstøvet i det hele tatt, og at det helst ikke skulle fantes engang? Regner med du foretrekker fasttelefon med snurreskive, lyd i mono og innspilling på voksrull? Det gamle vil alltid være best? ;)

Jeg har prøvd simuleringsopplegget, og har til og med brukt det rett i PA uten amp.

Det var ikke noe for meg, og selv om simuleringene har blitt bedre siden den gang,

gjør dessverre ikke det den helt store forskjellen for meg.

Jeg startet en tråd her for en stund siden hvor jeg spurte hvor mange lyder folk hadde i ampene sine,

den ga også det samme svaret som jeg sjøl hadde kommet til.

Jeg har ikke bruk for 9999 forskjellige lagrede lyder med all slags effektpynt på.

Jeg trenger en clean lyd, to grader av crunch lyd, og en leadlyd.

Selv om mulighetene er ubegrensede, er det det jeg ender opp med disse lydene + noen enkle effekter.

Og uansett, en simulert Plexi er ikke en ekte Plexi.

Jeg lurer på når du skal begynne å foretrekke simulerte damer.

Ellers har jeg sagt opp fast-telefonen for lenge siden, og ser filmer på Blu-ray,

men får ikke tenning hverken på simulerte Plexier eller damer.

Og halleluja stemningen er ganske høy i Axe menigheten.

Det hørs ut som om "frelseren" har kommet, noe vi som ikke er frelste

må få lov til å si noe om uten å delta i halleluja-koret.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg prøvd en AxeFx men hører mye bra ord om den. Hører også mye bra innspilling som er gjort med AxeFx. Så det å bruke det i studio må jo egentlig være ypperlig i stedet. Men live tror jeg at jeg vil foretrekke det gode gamle stacket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd simuleringsopplegget, og har til og med brukt det rett i PA uten amp.

Det var ikke noe for meg, og selv om simuleringene har blitt bedre siden den gang,

gjør dessverre ikke det den helt store forskjellen for meg.

Jeg startet en tråd her for en stund siden hvor jeg spurte hvor mange lyder folk hadde i ampene sine,

den ga også det samme svaret som jeg sjøl hadde kommet til.

Jeg har ikke bruk for 9999 forskjellige lagrede lyder med all slags effektpynt på.

Jeg trenger en clean lyd, to grader av crunch lyd, og en leadlyd.

Selv om mulighetene er ubegrensede, er det det jeg ender opp med disse lydene + noen enkle effekter.

Og uansett, en simulert Plexi er ikke en ekte Plexi.

Jeg lurer på når du skal begynne å foretrekke simulerte damer.

Ellers har jeg sagt opp fast-telefonen for lenge siden, og ser filmer på Blu-ray,

men får ikke tenning hverken på simulerte Plexier eller damer.

Og halleluja stemningen er ganske høy i Axe menigheten.

Det hørs ut som om "frelseren" har kommet, noe vi som ikke er frelste

må få lov til å si noe om uten å delta i halleluja-koret.

Har du prøvd en Axe FX ettersom du sier at simuleringene har blitt bedre men ikke utgjør den store forskjellen for deg?

Hadde jeg kun prøvd f.eks Pod hadde jeg også sagt at det fortsatt ikke var bra nok til å erstatte en knallbra forsterker.

Hvem sier at du må bruke en haug lyder for å gjøre nytte av en Axe FX? De jeg kjenner som bruker den har også stort sett dette standoppsettet på lyder som du beskriver.

Mulig du benytter ny teknologi ellers i hverdagen, men på gitarutstyr virker du rimelig konservativ og overskeptisk til ny teknologi -Men fullt mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være utrolig moro å eie en axe. Sånn som det ser ut i denne tråden har jo alle gitarister en, eller skal skaffe en, og gjør de ikke det må de jo være fullstendig idioter siden det tydeligvis er allment vedtatt at dette som funker best. Man må føle seg utrolig spesiell når man eier noe som alle andre også har.

Nei takk, jeg holder meg til mitt.

Drev ikke du på og skulle kjøpe deg en axe for en stund siden (eller forveksler jeg deg med en annen)? Hvis ja, hva fikk deg til å skifte mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.