Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx - Er rør på vei ut av studioet?


joCCe

Anbefalte innlegg

  • Svar 264
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kommer aldri til å kjøpe meg røramp nå som jeg har axe-en. Låter latterlig bra og mulighetene er bortimot uendelige. Hvorfor skal jeg da gidde å drasse på en tung, skjør røramp?

Tror den kommer til å ta over studioene først - i studio har man tidspress og axen tar mye kortere tid å rigge opp enn amp+mic+pedaler og stash.

Live er det litt en annen sak. Kan tenke meg at rørampene forsvinner litt etter litt, men amper må man ha. Om ikke annet, så kun fordi det ser fett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er meget imponert over Axe FXen, og har veldig lyst på en selv, så vil jeg ikke si at lyden til Meshuggah eller at de droppet Line 6 for denne sier stort...

edit: Jeg synes forsåvidt ikke Meshuggah heller er så verst, men det er ikke til å legge skjul på at lyden deres ikke akkurat er et godt eksempel på hvor bra emulering av rørlyd har blitt.

Kunne godt vært spilt på transistorforsterker det der. Ikke at det er noe i veien med det, har blitt spilt inn mye bra metal på transistorforsterkere, f.eks mye tidlig black/death metal.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jeg fikk et nytt leketøy i forrige uke som jeg har puslet litt med på kveldstid noen dager og jeg begynner å bli overbevist. Jeg har hatt ymse digitale "amp-bokser" tidligere og har aldri blitt helt komfortabel med hvordan det låter og føles, men jeg begynner å få trua på at det lar seg gjøre å parkere rør-ampene i studio-sammenheng. Axe'n sammen med pc - interfacet er et glimrende studioverktøy som klarer å levere overbevisende lyder. Uten pc-interfacet hadde den flydd rett ut døra etter en dag. Det er et must når en skal skru lyder fra bunnen av. (Jeg hater små display med x antall menyer). Det var forresten gjentatte naboklager som fikk meg til å kaste inn håndkledet og gå over til the dark side :blink:

Jeg har ikke vurdert å selge ampen og racket til fordel for axen, fordi situasjonen blir en helt annen i en live sammenheng, etter min mening. Å stå å bla i menyer for å justere effekter, nivåer og annet er ikke noe jeg har veldig lyst til å drive med mitt i en gig. Det skal bli artig å se hvordan dette utvikler seg fremover. Axen har jo fått en flying start og med det tempoet som fractal audio slipper oppdateringer så går det jo temmelig kjapt fremover her. Hvis jeg skal trekke frem noe negativt så må det være at det er for mange valgmuligheter. Du kan skru på alt mellom himmel og jord for å justere lyden og det er fort gjort å gå seg vill.

Jeg spilte inn et lite klipp i kveld med ez drummer og axe http://www.jocce.net/Start_a_band.wav

Jeg er fersk fra 14.juli 2009.

Axe-Fx låter bombefly, høres det ut som... Noen som bor Oslo/Østlands-området. Skulle gjerne ha testa en.. Er ikke hypp på å selge Roadking'n, hvis jeg ikke havner på riktig stol.. "skjelveskjelve".. Liker rør, men det spiller ingen rolle hva det er, hvis det låter fett. Har tidligere brukt 3 forskjellige Line6 amper (Flex II/III+Vetta), samt brukt Overloud TH1 på noen innspillinger. Fikk bra resultat av Overloud, med god feel, men Axe-Fx gir meg mulighet til å slippe mac/pc live... Nok bass i vetta, men manglet naturlig bånn (for å prøve å sette ord på det) Mesa'n har det i bøtter og spann. Særlig på cleanlyden??!! Låta vi spilte inn med Overloud ligger på Myspace eller youtube hvis noen har noen kommentarer til lyden??

http://www.myspace.com/urbanmonkeys2009 eller http://www.youtube.com/user/johanaavit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fersk fra 14.juli 2009.

Axe-Fx låter bombefly, høres det ut som... Noen som bor Oslo/Østlands-området. Skulle gjerne ha testa en.. Er ikke hypp på å selge Roadking'n, hvis jeg ikke havner på riktig stol.. "skjelveskjelve".. Liker rør, men det spiller ingen rolle hva det er, hvis det låter fett. Har tidligere brukt 3 forskjellige Line6 amper (Flex II/III+Vetta), samt brukt Overloud TH1 på noen innspillinger. Fikk bra resultat av Overloud, med god feel, men Axe-Fx gir meg mulighet til å slippe mac/pc live... Nok bass i vetta, men manglet naturlig bånn (for å prøve å sette ord på det) Mesa'n har det i bøtter og spann. Særlig på cleanlyden??!! Låta vi spilte inn med Overloud ligger på Myspace eller youtube hvis noen har noen kommentarer til lyden??

http://www.myspace.com/urbanmonkeys2009 eller http://www.youtube.com/user/johanaavit

Hei.

Fikk av en eller annen grunn ikke til å svare deg på siste PM.

Teknisk feil av no slag.

Men skal sifra ihvertfall.

Kommer sikkert til å spille på Smuget igjen om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.