Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

en gang for alle!


GuitarFreak

Anbefalte innlegg

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ærlig sak Ã¥ ikke like LP.

...menneee Jonathan: Du har jo ikke lest bruksanvisningen! en LP skal dingle på høyde med ballene :P Du skal da ikke få vondt i ribbena av en en gitar :P

Les paul med singlecoils er null problem. P90 er fett :P

Beklager, men jeg kan ikke se noe gitardingling i denne videoen. Vil tippe at den eldre herren som spiller vet hvordan en LP skal holdes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les paul med singlecoils er null problem. P90 er fett :P

Hvordan er det egentlig med dette, er P90 virkelig en fullgod erstatning for en "ordinær" single coil? Har inntrykk av at de heller har sin egen karakter, med egenskaper bÃ¥de fra humbuckere og single coils. Tror ikke en Fender-fan vil godkjenne det som alternativ til strat :P

Bruksanvisning er for kjerringer ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg kan ikke se noe gitardingling i denne videoen. Vil tippe at den eldre herren som spiller vet hvordan en LP skal holdes. :)

Steike! :) Les paul - 1, cowboy - 0!

Gutta av den årgangen klager vel heller skjelden pÃ¥ vond i ribbeina nÃ¥r de spiller gitar. :P

Hvordan er det egentlig med dette, er P90 virkelig en fullgod erstatning for en "ordinær" single coil? Har inntrykk av at de heller har sin egen karakter, med egenskaper både fra humbuckere og single coils. Tror ikke en Fender-fan vil godkjenne det som alternativ til strat :P

Bruksanvisning er for kjerringer ^_^

P90 ER en orinær single coil. Men den kan ikke sammenlignes med en fender (strat) single coil akkurat.

"Feitere"/varmere/rundere lyd med mer output er vel det jeg kan beskrive P90'ne i gitaren min kontra vanlig fender single coils.

Endret av Slash T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange Burster og Stradivariuser har Ibanez-mannen erfaring fra, siden det slås fast med promp og japansk prakt?

Forholder meg til Arve Tellefsen som fiolinist, han spiller riktignok på en Guarneri - som kan sidestilles med en Stradivarius i følge han selv. Regner med han har peiling på det området. Den kostet kun 10 millioner. Tror du fioliner er dyre fordi de er gode instrumenter eller fordi de er sjeldne? For å si det på en annen måte. Tror du Tellefsen ville brukt 10 millioner på en mindre god fiolin?

Så, vi vet at gamle Fendere selges dyrt. Litt spesiell lakk eller lavt nummer koster mer. En refinish, som kan være identisk utført, vil senke verdien. Da er det ikke instrumentets kvalitet som koster, men samleverdien. Slik er det over hele gitarfjøla. En sjelden gitar koster mer, uansett om den er bedre eller ikke. Er den dyr nok er det mange som vil påstå at den er bedre.

Er nok like mye overtro i denne delen av gitarverden som i den delen som tror på variasjon i kabler. ;)

PS. Forøvrig du som påstår hardnakket at Gibson '59 burst er gitarenes Stradivarius. Vi får se om noen hundre år, om interessen for disse gamle er like stor som for gamle fioliner. Om de kan sidestilles, som du hevder, så vil tide vise om du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sidestiller ikke en Stradivarius med en '59 Burst.

Jeg sier at den pr. i dag har samme status blandt elgitarer, som det Stradivarius har blandt fioliner.

Vi behøver overhodet ikke vente på noe som helst for å kunne fastslå det.

Smak, eller hva du eller jeg tror, gjør svært lite med statusen til originale Burster.

Forøvrig finnes det mange sjeldne gitarmodeller som ingen vil ha, og som selges svært billig.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note: Spurte kanskje litt dumt, er klar over at en P90 i praksis er en singlecoil, var den lydmessige likheten til en standard type fenderpickup jeg var interessert i å vite. Liksom, om en som digger stratlyd men liker Ã¥ spille pÃ¥ LPer kan kjøpe en LP med P90er Ã¥ bli fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En LP vil jo alltid høres ut som en LP. Om du hadde satt fender singlecoils i en LP, ville den fortsatt ha hørt it som en LP, bare som en LP med singlecoils. Akkurat som at en strat med humbucker høres ut som akkurat det - en strat med humbucker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du kan med hånden på hjerte si at viss vi kjørte en blind test så ville du hørt forskjell?

Det gjør man. Treverk og konstruksjon har minst like mye å si som mikker. Det er jo en grunn til at Holdsworth puttet humbuckere i en Strat før han fikk signaturgitarer, det var fordi han da kom nærmere ideallyden. Han brukte også SG, og disse låter heller ikke som en Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.