Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fortell meg om din beste konsertopplevelse!


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

KISS - Bergen 08

i wish i was you :(

har kun vert på en konsert med kjent musiker.. til nå!

var sist lørdag,jerry lee lewis. selv om han er gammal,spiller kanskje ikke så bra som han gjor for 50 år siden så var det magisk. det å se en levende legende var helt utrolig.

men det er bare beste konsert så langt,skal komme meg på KISS så fort som mulig,skal kanskje på Ace Frehley og mark Knoppfler i sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare meg som syns Green Day ble litt vel mye cabaret og karaoke og litt lite konsert, altså?

Uff, jeg begynner å bli gammel og surmaget.

Personlig synes jeg at de klarer å blande det på en helt fantastisk måte. Synes det er betydelig kulere enn et band som bare står rett opp-og-ned og spiller låter i halvannen time og går av :)

Men hver sin lyst. Er mange som synes Green Day nå for tiden er for mye sirkus og for lite konsert. Personlig digger jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For min del så topper Sabaton på John Dee nå i 09 listen over mine konsertopplevelser. Sto helt fremme, fikk hilst på vokalisten og greier, men det som var så fantastisk var stemningen inne på John Dee. Stedet bare oset av god stemning og metall. Beste konsert ever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Deep Purple igår var veldig bra, klarer ikke og bestemme meg helt for hva som er beste opplevelse hittil.

Synes at Metallica og Deep Purple kommer høyt på listen.

Noen som så Muse? Hva synes dere? Jeg så også Oasis i Februar, bra musikk, men de stod stille hele konserten, jeg hadde egentlig ikke forventet noe annet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så topper Sabaton på John Dee nå i 09 listen over mine konsertopplevelser. Sto helt fremme, fikk hilst på vokalisten og greier, men det som var så fantastisk var stemningen inne på John Dee. Stedet bare oset av god stemning og metall. Beste konsert ever.

Akkurat hva John Dee oser av tror jeg varierer med hvem som spiller der. God stemning er det nok til stadighet, men når jeg var på Margaret Berger-konsert der så kan jeg ikke påstå at det oset av metall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamelot på Sentrum Scene (to år siden)

Steve Vai - Sex & Religion turneen

Iron Maiden - Drammenshallen (90 eller 91)

Men beste konsertopplevelse er nok da kona og jeg var på en stor utendørs oppsettning av Jesus Christ Superstar. Jeg stod bak henne og holdt rundt henne. Da det komm et sabla brak/eksplosjon (tilsiktet) over P.A. var første gang vi kjente eldste dattera vår sparke inne i magen. Hun skvatt nok ganske bra der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

en god konsert kan gjerne ha mye med nostalgi å gjøre. har man er ekstremt godt forhod til musikken og låtene, vil konserten sannsynligvis stå i stil og gjerne forsterke dette forholdet. Mine beste konsertopplevelser har definitivrt vært de to gangene jeg har sett Down live. Men en annen konsert jeg føler jeg må nevne er da jeg så hardcore/metall crossover-band Converge på en liten hardcore-klubb i Brooklyn, New York tidligere i år. Dette er musikk som rett og slett er litt for intens til at jeg har hørt mye på det verken før eller etter konserten, men fy faen for en konsert det var. jeg gir katta i dine oppfatninger om hva fin musikk, ferdighet og alt annet tull skal innebære for å gjøre en god konsert, det skal MYE til for å toppe den konserten. snakk om å spy ut energi fra scena som om det var en herlig whiskey -og hummerkebab-milkshake. orange-stackene til bassisten og badCat-stackene til gitaristen føltes som om de skulle spise meg opp innenfra og utenfra samtidig, og vokalisten hørtes ut som en schæferhund som hostet tåregass. Trommisen og hele bandet gallopperte avgårde som en gigantisk blodtørstig hest fødd på steroider og speed siden før den var født i en samkjørt sonisk kavalkade av et sjusifret antall glasgow-kiss klemt inn i ørene dine på tre fantastisk intense kvarter. publikum også gjorde ekstremt sterkt inntrykk. mesteparten av gulvplassen var gjennom hele konserten okkupert av en gigantisk moshpit, og stagediving pågikk til og med mellom sangene. en publikummer var kreativ nok til å nappe med seg vokalisten idet han stupte ut fra scenekanten. bandet spilte bare videre idet frontmannen forsvant ned i moshpiten og da låta var ferdig fikk han klartet opp på scena igjen, dog fælt nysgjerrig på om det var noen som så hva som skjedde. et annet minneverdig øyeblikk var da gitaristen under et parti der han kun spilte ved hjelp av hammer-ons og pull-offs brukte den andre handa til å dra fram en doughnut som han derpå spiste av og drysset melis av på sultne publikummere. jeg har kanskje ikke hørt mye på Converge verken før eller etter, men konserten var definitivt en opplevelse for livet. mulig det blir litt mer lytting med tiden.

inntrykket jeg satt igjen med skinner forresten overhode ikke gjennom i opptaksform.

http://www.metalkult.com/live-kult/converge-2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B)

Blir kanskje på grensa til prehistorisk dette men......

Queen, Nashville, 1978...... A Night At The Opera.

Mercury & Co. ble firet ned fra taket på en plattform i et hav av røyk og lys... Tusenvis av tente lightere ga et helt surrealistisk stemningsbilde, og den tjukke røyken var nesten til å bli stein av...... Det var ikke bare scenerøyk, for å si det slik.

Stor opplevelse, som kommer tilbake hver gang jeg setter på skiva og lukker øya.......

B)

Ps...... Mora mi var ikke med......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.