Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fortell meg om din beste konsertopplevelse!


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mr.Bungle på Rockefeller! 28.08.2000 (måtte google...) Det var dødsbra!

Remembering Shakti m/John Mclaughlin! I oslo konserthus!

Tribal Tech i oslo! Husker heller ikke hva det het der. Eller akkurat hvilket år.00-02 kanskje?

Zappa plays Zappa på sentrum scene i 2006. Det var tøft. Sto rett foran Steve Vai.

Felles for de konsertene er frysninger på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel mine konsertopplevelseR, da jeg var på Nummirock festivalen i Finland.

Stusselig lite folk, men episk det som skjedde på scenen.

Konsertene var fra bandene: Amorphis, Poisonblack og Entwine.

Etterpå var det på afterparty med mange av artistene, da han jeg reiste med kjenner Sami Lopakka (gitarist i gamle Sentenced) som er med i Northern Tribe som leverer klær til mange band.

KANONHELG!

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Motorhead - Rockefeller - 1991

2. Kari Bremnes - Rockefeller - 1996

3. Dire Straits - Valle Hovin - 1992

4. Slipknot - Oslo Spektrum - 2009

5. Green Day - Forum København - 2009

6. Knut Reiersrud/Iver Kleive - Nordberg Kirke 2004

7. Hanne Hukkelberg - John Dee - 2007

8. Mogwai - Rockefeller - 1996

9. Joe Satriani - Sentrum Scene - 1992

10. Phil Collins - Oslo Spektrum - 1994

Det var min topp 10 liste..., og de 2 førstnevnte var SYKT bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skal vi se. Den DESIDERT råeste konserten må være Saint Deamon til oppvarming, og Brainstorm som headliner. Haugesund på Byscenen, siste helga i januar i år. Etter den kommer Sabaton på John Dee i fjor. Ble nesten våt i trusa av begge to.

AC/DC var jo såklart gøy, men mer kun for å "skryte" av om 50år at man har sett de. Blir ikke det samme på en så stor konsert for min del. Intim-konserter er the shit.

Har også vært på en del andre, men ikke noe som var verdt å huske i forhold til de første to jeg nevnte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Min største opplevelse var når jeg så Eric Clapton & Doyle Bramhall II (min gitarhelt) live på Koengen i Bergen 2008.

Det var en syk opplevelse, og sammen utgjorde de en fantastisk dynamikk.

Jeg reiste også til London året etter for og delta på 2 Royal Albert Hall konserter med Clapton og Bramhall.

Doyle Bramhall II åpnet også for Clapton med sitt eget band, Arc Angels som forøvrig inneholder Chris "Whipper" Layton ifra Double Trouble.. Det var også en fantastisk opplevelse :)

Og nå i juni så kommer den største opplevelsen jeg noen sinne vil få. Jeg skal altså delta på Eric Clapton's Crossroads Guitar Festival 2010, i Chicago. Her snakker vi, Joe Bonamassa, Allman Brothers Band, John Mayer, Sheryl Crow, Jeff Beck, Robert Cray, Jimmie Vaughan, Doyle Bramhall II og Eric Clapton med flere.. Gleder jeg meg???? JA! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange å velge i, og jeg har mange veldig gode opplevelser fra små til mediumstore konsertlokaler.

Men den som satte standarden for stadionkonserter for min del var nok Deep Purple på Valle Hovin i 22. august i 1987. Vi dro to fulle biler fra Hallingdal for denne konserten. Kun tre av oss dro primært for Deep Purple, mens resten i utgangspunktet var der for Status Quo som var oppvarming(!). Det var sent nok på sommeren til at mørket falt på, slik at lysshowet med state-of-the-art lasere også kom til sin rett etterhvert. Helt rått.

På vei tilbake var alle svorne Deep Purple fans. ;)

Dette lavkvalitetsklippet yter nok ikke konsertopplevelsen sin fulle rett, men man kan ihvertfall ane at publikum var 110% med. :)

Live-opptaket av "Smoke on the Water" på "Nobody's Perfect"-plata er hentet fra denne konserten. Får gåsehud og flashbacks hver gang jeg hører den.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Mine beste opplevelser (kommer til å slite med årstallene her og der):

1. Uk subs, cafe x-pressen, vi var noen 14 åringer fra Ås som slapp inn under tvil fordi Oslo Rock forbund som var arrangør var så rørt over at noen småunger hadde tatt turen for å høre sine pønk helter, om konserten var bra? Takplatene datt ned!!!!!

2. Clash i Drammenshalle 1984

3. Metallica i Roskilde 1985

4. Ramones i Roskilde 1985

5. Chuck Berry chateu neuf 1988 (tror det var 88 ja)

6. Rush i spectrum 2008

Kunne nevnt fler, men dette er de vasseste opplevelsene.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Coldplay på Koengen i 2009.

In Flames på Hove'08.

Elvira Nikolaisen + han kar'n fra Jim Stärk som jeg aldri husker navnet på, random kulturhus i Odda.

Sonic Syndicate + Deathstars + Marionette på John Dee i 2009.

Vil egentlig si Opeth på NW'10 også, men, var liksom ikke heelt der, funker ikke så bra med Opeth på festival, for lite tid + at det var masse shitkids som tenkte at moshpit funker på Opeth....Det gjør det ikke.

Mew i Grieghallen i 2009 var også ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.