Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fortell meg om din beste konsertopplevelse!


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Children of Bodom, Slipknot og Machine Head 2008 Oslo spektrum. 3-4 timer tett oppå ei jente jeg var sykt forelska i + konge musikk (ikke så glad i Slipknot men de hadde et fint show).

Ble stor fan av Hate Crew Deathroll etter den konserten.

Men tror In Flames i Wacken i sommer kommer til å bli bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Metallica 17. juni :D Andre konserten med Metallica ( Første var Valle hoving '07, men hadde kun hørt et par sanger da ) hvor jeg stod lang fremme og fikk knipsa mange bra bilder og ikke minst tok i hånda til Jaymz og Rob når de gikk på scenen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcDc i 1996

Jeg var 18 og livet smilte til meg fra alle kanter.

Hylte som ei fjortisberte på take that konsert når dem banka i gang åpningslåta.

Enig med deg der!!

Åpna med Back In Black..tenkte jeg skulle daue!!Eneste nedturen var at under oppvarmingsbandet(som sugde) stod det er trønder med stramtiss bak meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.07.08 Koengen Metallica!

Min første konsert med Metallica og til og med i min egen by, kvelden var fin og ølet var godt.

Kompisen min snakket om at han hadde skaffet oss inn helt fremme med gjerdet, jeg var selvfølgelig skeptisk og ville helts stille meg i køen.

Klokken er blitt 21.00 og jeg har alvorlig angst for å ikke komme bra til på konserten (så liksom ikke helt for meg å stå bakerst på en konsert lungene skal få kjøre seg på) så jeg sa at dette ble siste pilsen før jeg begynte å trekke bort på Koengen, var ca 3 min unna.

Stod ved sideinngangen og ventet på vakten som kompisen min kjente, han kom ut til oss...."jeg trodde det bare var du som skulle inn?" trodde jeg skulle klikke på kompisen min som selvfølgelig "visste" at vi kom inn men så snur vakten seg og sier at vi kan jo få de "båndene" som han har igjen.

8 stk bånd hadde han i lommen sin, vi var 8 stk tilsammen!

Vi stod klare og ventet på Metallica ca klokken 21.40 HELT FRAMME med sperrringen, kvelden kunne ikke blitt bedre!

"Extacy of gold" <-----Dette er hvor vi mistet hodene våre og showet var igang, klart den beste konserten jeg har vert på glemmes aldri.

Oslo 17.06.09 var bra og men ikke så bra som på Koengen, selvfølgelig nå er det jo 2 forskjellige typer konserter men var spesielt på Koengen med kun godsanger :)

Her er Nothing Else Matters ifra Koengen, ok lyd på dette opptaket men jeg stod som sagt helt fremme. Akkurat som en unge når isbilen kommer :D

Endret av Benjamin336
Lenke til kommentar
Del på andre sider

angrer så jævlig for at jeg gikk glipp av metallica både i år og ifjor

mest fordi Mastodon var oppvarmingsband i år og Down ifjor.

en god konsert kan gjerne ha mye med nostalgi å gjøre. har man er ekstremt godt forhod til musikken og låtene, vil konserten sannsynligvis stå i stil og gjerne forsterke dette forholdet. Mine beste konsertopplevelser har definitivrt vært de to gangene jeg har sett Down live. Men en annen konsert jeg føler jeg må nevne er da jeg så hardcore/metall crossover-band Converge på en liten hardcore-klubb i Brooklyn, New York tidligere i år. Dette er musikk som rett og slett er litt for intens til at jeg har hørt mye på det verken før eller etter konserten, men fy faen for en konsert det var. jeg gir katta i dine oppfatninger om hva fin musikk, ferdighet og alt annet tull skal innebære for å gjøre en god konsert, det skal MYE til for å toppe den konserten. snakk om å spy ut energi fra scena som om det var en herlig whiskey -og hummerkebab-milkshake. orange-stackene til bassisten og badCat-stackene til gitaristen føltes som om de skulle spise meg opp innenfra og utenfra samtidig, og vokalisten hørtes ut som en schæferhund som hostet tåregass. Trommisen og hele bandet gallopperte avgårde som en gigantisk blodtørstig hest fødd på steroider og speed siden før den var født i en samkjørt sonisk kavalkade av et sjusifret antall glasgow-kiss klemt inn i ørene dine på tre fantastisk intense kvarter. publikum også gjorde ekstremt sterkt inntrykk. mesteparten av gulvplassen var gjennom hele konserten okkupert av en gigantisk moshpit, og stagediving pågikk til og med mellom sangene. en publikummer var kreativ nok til å nappe med seg vokalisten idet han stupte ut fra scenekanten. bandet spilte bare videre idet frontmannen forsvant ned i moshpiten og da låta var ferdig fikk han klartet opp på scena igjen, dog fælt nysgjerrig på om det var noen som så hva som skjedde. et annet minneverdig øyeblikk var da gitaristen under et parti der han kun spilte ved hjelp av hammer-ons og pull-offs brukte den andre handa til å dra fram en doughnut som han derpå spiste av og drysset melis av på sultne publikummere. jeg har kanskje ikke hørt mye på Converge verken før eller etter, men konserten var definitivt en opplevelse for livet. mulig det blir litt mer lytting med tiden.

inntrykket jeg satt igjen med skinner forresten overhode ikke gjennom i opptaksform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.