Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk du LIKER, som du tør innrømme at du liker?


William S.S.

Anbefalte innlegg

On to the next! Jeg digger Whitesnake slik de bar da de enda var et bluesrockband. Slå den! ;)

http://youtu.be/9-0AiRqvpMw

Og de som tror band som blir store har noe som helst med "timing" å gjøre har ikke skjønt en dritt....................... De fleste som sier det har ikke villet noe nok til å gjøre det som trengs eller ikke skjønt helt hva som trengs å gjøres. Motley Crue visste hva de ville og gjorde det som trengtes for å få det til. Det får alle respekt for i boka mi uansett om de heter MC eller DDE eller JB eller Audun eller Marit føkkings Larsen......

Det finns folk som prater om ting og det finns folk som gjør ting. De fleste i den første kategorien vil gjerne ha det til at forskjellen på de to kategoriene er svært liten, men det er kun de i den andre katergorien som vet hvor stor den er......... Hvor jeg er? Jeg forsøker desperat å komme meg over i den andre kategorien hele tiden men møter meg selv i døra hele tiden når jeg prioriterer å bruke tia mi på alt mulig trivielt crap..........

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg hadde håpet at dette ikke skulle bli en sånn "du skal ikke tro du har noe bedre musikksmak enn oss"-jantelov-tråd. Det er noe med at man aldri kan bli enige om noe så individuelt som smak, og denne tråden synes jeg bør være et fristed for å kunne erklære nettopp at man har en noe avvikende musikksmak fra det "GitarNorgepolitisk korrekte".

Jeg har fått et par gode tips til musikk i denne tråden som jeg ellers ikke ville rørt med ildtang og enda mindre har sett behov for å bli assosiert med. Det er greit å se at andre tar oppgjør med noen av fordommene mine.

F.eks. kudos til dem som forsvarer Justin Bieber. Jeg deler nok ikke entusiasmen rundt denne (etter min mening) androgyne fløtepusen, men det kan godt hende han er dyktig innenfor sin sjanger, og retten til å ha en annen smak enn meg er jeg villig til å forsvare. Det nærmeste jeg kommer til å like Justin Bieber er at jeg er skyldig i å synes at Carly Rae Jepsens "Call Me Maybe" er skummelt fengende (og jeg har jo hørt at Carly og Justin kjenner hverandre godt).

:ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gluke vil påstå at det er rimelig trangsynt å tro at alle føkkings store band har jobba og sliti for å komme dit de ville uten et snev av "timing" Og hell. Sier ikke at de ikke nødvendigvis har gjort det, jeg baserer meg ikke på fakta. Men så naiv velger Jeg å ikke være. Antageligvis har majoriteten gjort alt for å komme dit de er, og det håper Jeg inderlig.

Endret av Nameless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gluke vil påstå at det er rimelig trangsynt å tro at alle føkkings store band har jobba og sliti for å komme dit de ville uten et snev av "timing" Og hell. Sier ikke at de ikke nødvendigvis har gjort det, jeg baserer meg ikke på fakta. Men så naiv velger Jeg å ikke være. Antageligvis har majoriteten gjort alt for å komme dit de er, og det håper Jeg inderlig.

Timing? Hvis du holder på lenge nok treffer du alltid vettu. Saken er at det er svært få som holder på lenge nok og de fleste gir opp lenge før hell hadde hjulpet dem med noe som helst. Hell er ofte bare snakk om å utnytte de muligheter som byr seg og si ja isteden for nei.

Min respekt for alle som lykkes med det de driver med er bare økende, for jeg ser mer og mer hvor ufattelig mye arbeid som ligger bak. Og myten om at hvis jeg bare hadde vært der og der på det tidspunktet er bare det, en myte, for mulighetene er der hele tiden så det er bare å holde på til "timingen" er riktig. At livet består av en lang rekke ukontrollerbare tilfeldigheter det er en annen sak......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timing? Hvis du holder på lenge nok treffer du alltid vettu. Saken er at det er svært få som holder på lenge nok og de fleste gir opp lenge før hell hadde hjulpet dem med noe som helst. Hell er ofte bare snakk om å utnytte de muligheter som byr seg og si ja isteden for nei.

Min respekt for alle som lykkes med det de driver med er bare økende, for jeg ser mer og mer hvor ufattelig mye arbeid som ligger bak. Og myten om at hvis jeg bare hadde vært der og der på det tidspunktet er bare det, en myte, for mulighetene er der hele tiden så det er bare å holde på til "timingen" er riktig. At livet består av en lang rekke ukontrollerbare tilfeldigheter det er en annen sak......

Ikke misforstå meg. Jeg har absolutt respekt for alle som lykkes, i aller høyeste grad. Og det er ingen form for misunnelse inn i bilde når jeg sier det jeg sier. Men jeg har ingen tro på at ALLE mennesker har gjort seg fortjent til hva de har oppnådd. Og da sier jeg ikke at alle har hatt flaks, som det virker som flere av dere indikerer at jeg mener. Jeg mener bare at noen har det. Og tro så blindt på at alle mennesker gjør seg fortjent, nei.. Det gjør jeg bare ikke.

Håper poenget mitt kommer klarere frem, jeg er litt "out-of-shape" på å uttrykke meg klart nok på forum. :P

Endret av Nameless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare litt usikker på hva som skal til for å gjøre seg fortjent til noe som helst. Hva er det man fortjener her i livet? Hvordan skiller man det som er fortjent med det som kommer rekende på en fjøl? Har vi fortjent Justin Bieber.......

Alle jeg kjenner som jobber med musikk ofrer mye mer enn jeg er og har vært villig til for å kunne holde på med det de gjør. Mye mye mer, så jeg unner dem all suksess de kan få. Justin Bieber er venneløs og kan ikke bevege seg utendørs. Hvem faen er misunnerlig på noe sånt? Han har ofret nesten absolutt alt..........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare litt usikker på hva som skal til for å gjøre seg fortjent til noe som helst. Hva er det man fortjener her i livet? Hvordan skiller man det som er fortjent med det som kommer rekende på en fjøl? Har vi fortjent Justin Bieber.......

Alle jeg kjenner som jobber med musikk ofrer mye mer enn jeg er og har vært villig til for å kunne holde på med det de gjør. Mye mye mer, så jeg unner dem all suksess de kan få. Justin Bieber er venneløs og kan ikke bevege seg utendørs. Hvem faen er misunnerlig på noe sånt? Han har ofret nesten absolutt alt..........

Hehe, hvor grensene går eller ikke er en endeløs diskusjon tror jeg..

Personlig er jeg skeptisk til de fleste sånne superstars som blir det fra de er fjortiser. Kan begynne å lure på om det virkelig er deres eget valg eller om de er et produkt av andre faktorer som press, fame and fortune. Kjøpt og betalt liksom.. Begynner å ligne litt på vestens svar på 5 årige asiatere som er sinnsykt gode fordi foreldrene deres har bestemt at de skal bli det. Men ja, festlig formulert.. "Har vi fortjent Justin Bieber..." :lol: -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.