Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk du LIKER, som du tør innrømme at du liker?


William S.S.

Anbefalte innlegg

Personlig er jeg skeptisk til de fleste sånne superstars som blir det fra de er fjortiser. Kan begynne å lure på om det virkelig er deres eget valg eller om de er et produkt av andre faktorer som press, fame and fortune. Kjøpt og betalt liksom..

Du tenker i motsetting til norske skiløpere eller unger på MGP jr eller norske talenter? Vanessa Mae hadde vel en helt programserie hvor hun i stor grad fortalte om forholdet til moren og hvor streng hun var.

Tilbake til topic hørte jeg Michael Jackson på radioen her for en tid tilbake og må innrømme at det låt jævlig bra ass. Det er noe med å ha verdens top musikere og Quincy jones med på laget og at de spilte jo faktisk instrumentene selv på den tiden........ Syntes mye radiomusikk i dag låter udynamisk og platt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker i motsetting til norske skiløpere eller unger på MGP jr eller norske talenter? Vanessa Mae hadde vel en helt programserie hvor hun i stor grad fortalte om forholdet til moren og hvor streng hun var.

Ganske sikker på at jeg ikke utela norge eller noen spesifike land.

Men ja. Topic. Det er mulig ingen anseer det som guilty pleasure. Men jeg kan ha tendenser til å like diverse electronica prosjekter og dubstep. Hvis det har en litt mørk og jævlig vri på det, spesielt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrøm at den er litt fengende. Jeg er ganske overraska over at jeg nå har innsett hvor mange sanger fra vg-lista dette året som har noen helt vesentlige kvaliteter over seg, som tydeligvis er så solide at de bare slår igjennom musikkjungelen som lyn. Jeg tror man får det bedre med seg selv dersom man velger å foreløpig akseptere den utviklinga som skjer framfor å prøve å motarbeide den. Så kan man heller snu alt på hodet når man virkelig har noe bra å komme med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er "vesentlige kvaliteter" når det kommer til musikk kan man diskutere til månen faller i hodet på oss. Det er dessuten kulturelt og geografisk betinget.

Lager du en kake som alle på festen liker, så lager du kanskje den samme kaka på nytt, men med seigmen istedenfor strø på toppen. Det er sånn det er med den kommersielle musikkindustrien også, og til slutt blir det så kjedelig at man nesten spyr. Paradokset er uansett at den feite musikken er det ingen som tjener penger på og det blir derfor ikke promotert. Mens underholdningsmusikken blir promotert i hue og ræva for det handler mest om penger, billig underholdning, god teknologi og noen megakule rim, lettkledde damer (ikke at jeg har noe i mot det) og litt musikk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyt meg gjerne, men Flo Rida er dritkul.

Jeg har ikke tenkt å skyte deg, du skal få like Flo Rida så mye at krampa tar deg uten at det provoserer meg.

Det som nærmer seg provoserende er at jeg ikke kan fatte og begripe at noen har så lite selv-sensur og såpass lave tanker om eget åndsverk at man sier seg fornøyd med en tekst som denne....

"Can you blow my whistle, baby?

Whistle, baby, let me know

Girl, I'm gonna show you how to do it

And we start real slow

You just put your lips together

And you come real close

Can you blow my whistle, baby?

Whistle, baby, here we go"

Resten av teksten er jo for øvrig også 'beyond' suspekt. Jeg vet at sex selger, men dette blir for teit. Rett og slett harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.