Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Folk Som Ikke Kan Spille + Dyrt Utstyr = Smerte


Anbefalte innlegg

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å disse dårlige/middelmådige gitarister med dyrt utstyr er som å:

- Disse folk med sportsbil som ikke er racerbilførere

- Disse folk med dyre klær som ikke er modeller

- Disse folk med dyrt fiskeutstyr som må kjøpe fiskematen på coop p.g.a. dårlig fangst

Poenget mitt er at gitarspilling for mange er en hobby, og litt av gleden er å bruke penger på hobbyen sin uten å måtte forsvare det med heftige ferdigheter. Men dette mener jeg nok fordi jeg ikke er noen spesielt god gitarist selv, men har en noe kostbar gitar-rigg... ;)

helt enig

har man en genuin interesse så er det vel ikke lov som sier at man skal starte med en billig gitarpakke?

eller at man må være så så flink før man kan kjøpe seg en dyr gitar?

og har man en som koster litt skal det vel litt mer til før man gir opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror faktisk begge de videoene er av samme fyren :P

kanskje litt bakhistorie er nødvendig: han er medlem av ESP boards og et Diezel forum, som da er grunnen til at han poster slike videoer, for å vise utstyret til de andre på forumene.

det rare er at han har tonnevis med kunnskap om hvordan ting fungerer, som rørene i forsterkeren, forskjellen i lyden (helt ned i smååå detaljer) mellom forskjellige rør, toneforskjeller i tresorter på gitarer... men han kan ikke stemme gitaren sin...

hadde han bare tatt det litt med ro, og fokusert på selve spillingen, hadde det vært greit... hadde det vært det at han bare er en samler, hadde det vært greit... men karen er en aktiv spiller! :P

det er ikke det at han er dårlig til å spille gitar som er tingen... det er det at han har utrolig dyrt utstyr, og masse kunskap om utstyret sitt OG er dårlig til å spille gitar! :P

dersom han hører forskjellen mellom sovtek og jj tubes, burde han kunne høre at gitaren ikke er TILNÆRMET stemt, no? :P

jeg synes nesten litt synd på ham, og føler han er en innbitt metal fan som bare ville gjøre som banda han hører på, og derfor punger ut haugevis med cash på utstyr.

jeg vil ikke si jeg er flink selv, ettersom jeg bare har spilt i ca. 4 år, og ikke har erfaring innen musikk-teori... bare så dere ikke tror jeg flexer musikalske biceps eller noe, a la Rusty Cooley :P

og jeg har utstyr som rekker perfekt til min bruk, ikke det billigste, ikke det dyreste, bare sånn at jeg får det jeg vil ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å pisse på ham bare fordi han har et helsikkes dyrt utstyr og samtidig ikke er verdensmester i sin tilsynelatende elskede hobby? Folk må da få gjøre hva de vil med pengene sine?

Og ja, jeg er en VOXac30- og Gibson-eier uten skills, som føler seg truffet ^_^

MF Kitten, dette var ikke rettet mot din forklaring som befinner seg rett over dette innlegget, da det ikke ville ha hatt noen mening.

Tragisk innlegg? Any1?

Aphelion, ikke plagier meg. Det er teit.

Endret av -MB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at spillingen hans som er presentert på disse videoene er merkverdig dårlig. Jeg synes også at det er rart at han legger det ut når han har sjansen til å høre hvor ille det er.

Siden jeg vet hvem han er har jeg sett han få tyn mang en gang, og han forklarer det bl.a. med at han blir nervøs når han spiller foran kamera. Som før nevnt har jeg en innspilling av han som er plettfri.

Alt dette er greit, men om du ser på overskriften din og første innlegget ditt , så er det lite tvil om hva du egentlig mener ;)

Endret av kruneh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også en del penger på utstyr uten å være verdensmester, man må da få lov til å nyte bra utstyr uten å være teknisk dyktig? Mange n00bs som kjører dårligere en meg selv om de har Ferrari, for å si det sånn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at spillingen hans som er presentert på disse videoene er merkverdig dårlig. Jeg synes også at det er rart at han legger det ut når han har sjansen til å høre hvor ille det er.

Siden jeg vet hvem han er har jeg sett han få tyn mang en gang, og han forklarer det bl.a. med at han blir nervøs når han spiller foran kamera. Som før nevnt har jeg en innspilling av han som er plettfri.

Alt dette er greit, men om du ser på overskriften din og første innlegget ditt , så er det lite tvil om hva du egentlig mener ;)

Hvis fyren blir nervøs av å spille alene foran kamera, tør jeg ikke engang tenke på hvordan han låter på en scene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Nei, her i Norge har vi nemlig en herlig mentalitet at man ikke skal få lov og eie noe som helst. Har man penger, og

bruker de, så er man en usmakelig person som kaster vekk penger. Tenk så forferdelig det er at personer som har

jobba og streva for pengene sine bruker de på noe de har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.