Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Folk Som Ikke Kan Spille + Dyrt Utstyr = Smerte


Anbefalte innlegg

jeg startet med utstyr til 1500 kroner.

Nå har jeg utstyr til 40.000 kroner +/-. Først og fremst så skyldes kjøpene

det at jeg trengte ting til å motivere øving, og hvis noen trenger det samme så forstår jeg det.

Men jeg blir fortsatt litt kvalm når jeg støter på rikmannsgutter som lærte seg smoke on the water

på sommerleir, som bestemte seg for å kjøpe en Gibbo til 20000 kroner + amp til hvertfall 10 k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg startet med utstyr til 1500 kroner.

Da jeg var ung måtte jeg gå barbeint ut i skogen midt på vinteren og hugge ned den største grana i manns minne, med en tresleiv! Så brukte jeg sleiva til å skjære ut gitaren av treverket. Båndene lagde jeg av skifer jeg måtte hamre ut selv. Strengene lagde jeg av hår fra manen til den villeste gampen i bygda, og de måtte hentes uten hjelp.

1500 kroner? Dagens ungdom, harumpfh!

(Lettere påvirket av å ha vært borti Monty Python igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med en nybegynnerpakke til 1600,- fordi jeg ikke visste om jeg ville gå lei. 2 år senere kjøpte jeg bedre utstyr i Tyskland :P Jeg mener det er unødvendig å bruke 20k hvis man ikke vet om man vil holde på mer enn to mnd, men er man målbevisst må man for all del kjøpe bra nok utstyr så man ikke blir umotivert! (noe jeg holdt på å bli...) Ellers er det vel forsåvidt opp til hver enkelt hva han vil bruke penger på...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt i ett og et halvt år og bruker for tiden en custom shop Schecter CET og en Marshall TSL 122 med ekstra kabinett.

Synes jeg også skal få bli med i denne "En som ikke kan spille + Dyrt utstyr = Meg"-klubben!

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung måtte jeg gå barbeint ut i skogen midt på vinteren og hugge ned den største grana i manns minne, med en tresleiv! Så brukte jeg sleiva til å skjære ut gitaren av treverket. Båndene lagde jeg av skifer jeg måtte hamre ut selv. Strengene lagde jeg av hår fra manen til den villeste gampen i bygda, og de måtte hentes uten hjelp.

1500 kroner? Dagens ungdom, harumpfh!

(Lettere påvirket av å ha vært borti Monty Python igjen)

:D Good one sir !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startet med en nylonkasse muttern fikk i bursdagsgave når hu var lita =p (hu er snart 50 nå)

Spilte vel på den i noen år før jeg kjøpte meg en squier igjennom onkelen min, rett fra fabrikken i japan, til 1200 spenn. Kjøpte en brukt marshall 15w og spilte i vei i flere år. Nå, 6 år etter, spiller jeg på en LTD m-1000 og peavey valveking. Driver å får tak i en Fender Jazzmaster nå, etter mye sommerjobbslit, så det holder meg vel motivert noen år til.

Så ingen skal kalle meg snobb ihvertfall! (får se åssen det blir når jeg begynner å jobbe fast =p studenter har ikke råd til fancy gitarer)

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med gitar utstyr til 3000, også fikk jeg ny gitar, også har jeg fått 2 nye gitarer gratis, så teknisk sett har jeg bare brukt 3000 i alt..

EDIT: Jeg kom nettop på at jeg brukte 3000 til på et pedal brett, så da blir det 6000kr teknisk sett..

Hadde visst nok blitt 6000+6000+4000+????=16000+???? KR.

Jeg har en Lead ftar gitar som jeg ikke finner noe info på nettet om osv, så den regner jeg den koster lite nå for den er 20 år gammel, men den på den tida ville den har kostet litt. Siden Floyden er dårlig, men låsesystemet er bra, så vet ikke jeg.

Jeg mener det at mikrofonene er veldig bra, noe lignende seymar duncun. Men floyden er rar. Ikke linsert..

Endret av Boks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellos! Der kjøpte jeg min første gitar. 249,-, pluss porto og ekspedisjonsgebyr. Gitaren hadde stålstrenger, men er helt klart en nylonstrengsgitar. Så jeg spilte en stund uten strenger. Brukte denne gitaren en stund, kanskje et år eller to. Helt til en stratkopi kom i hus. Monarch. Herlig gitar. Mener den kosta rundt 2.500,-. Peavey Rage ble også handla inn, og en GHS kabel. Dette var store greier, husker alt. Kabelen kosta 260,-! Denne gitaren spilte jeg på i seks år. Etter musikk på ungdomsskole og musikklinja på vgs fikk foreldre endelig øynene opp for interessen, og neste steg ble en Stakset strat. Denne varte også flere år. Det var først når Ibanez tilfeldigvis kom i hus at galskapen tok av.

Moral? Nada. Bedre utstyr gjør deg ikke bedre. Ikke dårligere heller. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta med pappa sin nylonstrengar som han fekk i 18årsgåve. Etter eit halvt år vart det tid for elektrisitet, så eg kjøpte meg ein squier standard strat og ein cube30, som kosta til saman 5-6 tusen, der eg betalte halvparten. Dette var jo flott det, men etter kvart som eg fekk meir og meir interesse for meir og meir ekstrem metall, trengde eg humbuckers. Det var då eg skaffa meg ein RG321, som kosta 3000, og det var mine pengar det og. Etter kvart fekk eg bruk for å spela i fleire stemmingar og hadde lyst på ein backupgitar, så eg fekk tak i ein RG370 til 3500 brukt, som og var mine pengar. Alt i alt vart det ein del pengar.

Frå då av har det gått eit par-tre gitarar inn og ut av huset, mest brukt og alt for mine pengar. Eg har brukt opp alle sparepengane mine på gitar gjentekne gonger, men det har jammen meg vore verd det!

Og faktisk, eg vart fortare betre og fekk mykje meir inspirasjon til å øva då eg oppgraderte til ein Peavey 6505-amp. Så betre utstyr har på ein måte gjort meg betre, men eg er glad for at eg ikkje starta med ein RG2550 og ein Recto, eg hadde det koseleg med å venta på betre utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg nesten sossete er, min første el-gitar var en meksikansk stratocaster til 6000 kroner, jeg sparte halvparten og fattern hjalp til med resten :) Husker jeg var i ekstase i flere måneder både før og etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg nesten sossete er, min første el-gitar var en meksikansk stratocaster til 6000 kroner, jeg sparte halvparten og fattern hjalp til med resten :) Husker jeg var i ekstase i flere måneder både før og etter.

Uh, min første elektriske var en Japansk til 9000 :ninja::wub:

Som jeg forøvrig har og bruker flittig fortsatt, 14 år senere :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobba en hel sommerferie for å kjøpe meg min første Gibson. Det var 8 ukers slit og ingen ferie det året. Men min prioritering var klar. Gibson sto øverst på lista. Da var jeg 16 år, hadde ikke inntekter ellers i året, og fikk heller ikke noe støtte fra foreldre. Den gangen var en Gibson relativt sett mye dyrere enn i dag. De fleste som prioriterer et gitarinnkjøp i dag skulle ikke ha store problemer med å skaffe seg det de vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.