Gå til innhold

MF_Kitten

Medlem
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Om MF_Kitten

  • Rang
    Nybegynner
  1. noen andre som tenker Michael Manring?
  2. Jeg har spilt med rørforsterkere en del før, og jeg skjønner hva folk snakker om når de omtaler rørlyden og feelen, men jeg mener fortsatt ikke en kan definere dem som "bedre". Jeg synes ampsimuleringen i Pod X3, og Pod HD500 som jeg bruker nå, høres enormt bra ut til det jeg er ute etter. Legg så til fleksibilitet og programmerbare funksjoner og alt slags morro, så foretrekker jeg dem over en rørtopp og masse pedaler. Det høres bra ut gjennom min Rivera 2x12 og transistor sluttrinn også. Så lenge du tar deg god tid til å skjønne hvordan ting reagerer med hverandre, og hvordan du skal tweake det for å få bra resultat, kan du få dritbra lyd. Jeg er da også ute etter hele presets med masse kompliserte effekt-oppsett som skal på med en gang, og vreng-lyden min skal helst ikke ha myk breakup eller organisk sound, men skal være beinhard og kalkulert klarhet med en urealistisk tightness. Sparker godt i magen uten å være "thumpy", og med bra EQ bruk så er det ikke stivt eller trøttende heller. Det er smak og behag, as with all things!
  3. jeg er interessert i å finne på et bra prosjekt. er gitarist for det meste, bor i sandnes. Vet ikke om våre stilarter og/eller smak fungerer i det hele tatt, men det er uansett greit å ha kontakt med medmusikere fra området, ikke sant? Jeg er ny i sandnes, så er ikke helt inne i musikkmiljøet her!
  4. hallå! eg har flytta te sandnes-området, og har lengta itte å spilla i band ganske lenge (har bodd i Lillehammer, der musikkmiljøet enten e hiphop eller hiphop). e det nåken allerede etablerte band så vil ha ein musikar te inn i bildet, eller e det nåken andre musikerar så vil verr med å laga et band? hørr gjennom idé-banken min her for å se om det e nåke der du kan finna med på å lika: soundclick.com/mf_kitten eg e med på forskjellige typar metal. meshuggah e blant favorittane, og gojira og. kan og verr med på stor treig rock/metal musikk (tenk sigur ros type storhet).
  5. jeg har en bare knuckle pickups painkiller til 8 strengs gitaren min som venter på postkontoret... gleder meg til å smelle den inn i gitaren, men jeg er ikke hjemme før på mandag!
  6. jeg har en smule GAS for en blackstar ht-5 selv, kunne tenke meg en slik for å erstatte power-ampen min. kanskje. muligens. den høres jo fet ut (kan tilogmed komme inn i djent territorium!), den er rørforsterker, og den spiller HØYT selv om den "bare" har 5 watt
  7. jeg vet ikke helt om jeg passer inn i denne diskusjonen, ettersom jeg stemmer i drop E på 8-strengs gitar kom bare inn for å rette på hvem det nå enn var som sa at meshuggah stemmer i Eb. de stemmer en halv note ned, altså fra f# standard til F standard. på 7 strengs stemmte de til Bb standard, og på 6 strengs Eb standard. jeg liker lyden av dypere noter, og måten disse høres ut i musikalsk sammenheng. jeg føler jeg kan uttrykke meg på en kraftigere måte med dypere noter. samtidig elsker jeg å ha de aller høyeste notene til leads og clean partier. jeg ser liksom ingen grunn til å begrense meg til 6 strenger, og ingen grunn til å holde meg i et simpelt toneleie, bare fordi "det er normalt". musikk er for meg en serie med lyder som settes sammen for å lage en kombinasjon som hjernen oppfatter som "behagelig". er ikke så mye mer komplisert enn det. jeg driter i tekniske detaljer som ikke er merkbare. de er jo ikke merkbare! og nei, jeg sniker meg ikke inn i bassist-område. slik jeg ser det utfyller bassisten et tonespektrum i forhold til gitaren, og ikke et spesifikt sett med noter. jeg stemmer bassen en oktav ned for å spille med 8 strengs gitaren, og det høres fantastisk ut. og nei, du trenger ikke fundamental-frekvensene fra bassen for å kunne høre notene. overtoner FTW! gitarer, og instrumenter med bånd generelt, er uperfekte "by design", og slik er det bare. det er denne lyden vi har lært oss å like. selv om min tankegang strider mot tradisjonen, så er det jo ikke klassisk musikk jeg spiller, og det er ikke klassiske instrumenter jeg spiller på. så hva har da tradisjon og si? beklager hvis jeg høres litt "dickish" ut her, men jeg synes hele denne innelåste tankegangen rundt noe så fritt og åpent som musikk, er en uting. og for å bringe noe til original-posten, så synes jeg du bør stemme likt som resten av bandet. samme om de stemmer ned eller du stemmer i standard, så lenge du ikke må konsentrere deg om å transponere alt du spiller for å passe inn. det har enkelt og greit ingen hensikt. jeg ville ha funnet det toneleiet som bandet høres best i, og stemt alle i det. punktum.
  8. vet ikke om dette er relevant for deg, men jeg liker selv å sitte å blaste sangen, og bare høre på delen hvor soloen skal være. prøv å "synge" det du forestiller deg der. eller nynn det, eller hva du nå en vil. så lenge du kan forestille deg en solo et sted, og så synge det du forestiller deg, så kan du finne ut av det på gitaren etterpå. når mangel på teori står i veien mellom fantasien din og instrumentet, så er det like greit å gå direkte til kilden, og så oversette til instrumentet etterpå.
  9. jeg skulle hjelpe en fyr å bytte ut all hardware og elektronikk osv på en epiphone les paul. kjøpte inn deler laget for å erstatte gibson les paul deler. det var veldig artig å finne ut at ingen av delene passte til gitaren men modifisering av selve gitaren fikk det jo til å funke da.
  10. begynner å få en del erfaring med agile nå. har ikke hatt no dårlige erfaringer enda, annet enn litt kjapp konstruksjon og kosmetiske feil her og der. poenget med disse er at de ser fine ut, spiller bra, og høres bra ut. finesse osv er ikke noe de fokuserer så mye på. så de er absolutt verdt hver siste krone, hvis du spør meg!
  11. haha! ansett en advokat og få til en heftig royalties-avtale! men seriøst, grattis. kule greier!
  12. som du ser på baksiden, har ZR tremoloen et justeringshjul som gjør livet enklere for tremolo-brukere. hadde jeg brukt tremolo selv, ville jeg hatt en sånn. anyways, poenget er at hele broen skal vere paralell med kroppen. når du stemmer gitaren ned fra E til Eb, vil strengene bli slakkere, og da vil tremolo-fjøringen "ta overhånd", og tremoloen vil bli senket bakover i kroppen. da må du justere tremoloen så den blir slakkere, for å matche stramheten til strengene når de er i Eb. med andre ord så skal du slakke tremoloen når du slakker strengene, og stramme tremoloen når du strammer strengene. dette er for å holde tremoloen stående i samme posisjon. det er en balansesak. tremoloen skal altså være rett, slik at den nærmest er i vater med kroppens overflate. her har du et diagram som viser dette: siden denne er 7-strengs, vil jeg anbefale deg å bruke minst et .56 sett med strenger. jeg ville kanskje brukt .59 også. når du bruker større strenger, må du selvsagt justere tremoloen slik at den er i balanse igjen (husk, den flate delen av overflaten til tremoloen skal være ca. i vater med kroppen), og så må du kanskje justere truss rod-en i halsen litt, for å stramme den opp (tykkere strenger drar hardere på halsen), og så må du intonere strengene. for intonering og truss rod justering anbefaler jeg deg å søke på nett og lese om det, slik at du forstår fysikken bak disse, og skjønner hvordan det skal gjøres. det er ting en lett kan gjøre selv, så sant man kan følge instruksjoner. google er din venn. var det noe mer?
  13. hvis du bruker garageband eller logic, kan du jo sende prosjektfila over. (med logic må prosjektfil-mappa sendes, og ikke bare prosjektfila) hvis jeg har mulighet så må jeg nesten komme innom en dag
  14. eneste jeg har å legge til er kritikk på miksen. jeg hører svær komposisjon med litt " liten" miks. kan jeg få mikse den, just for fun? hils til camilo ole h og jaran, i miss those boys!
  15. jeg SKAL ha en slik en dag også, men dæven så dyre de er! GAS attack deluxe...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.