Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Folk Som Ikke Kan Spille + Dyrt Utstyr = Smerte


Anbefalte innlegg

Syns som en del andre her at det er irrelevant hvor godt utstyr enkelte har uavhengig av gitarferdigheter. Syns det blir for dumt om folk skal dømme andre på grunn av sjalusi.

Endret av LASL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Støtter den. Jeg merker at jeg trenger nytt og fett utstyr sånn at jeg blir motivert til å øve og spille,

så jeg kan skjønne at mange newbs kjøper inn svinedyrt utstyr hvis det hjelper på motivasjonen til å øve.

Men, jeg må også innrømme at når jeg ser tards som vist tidlig i tråden her, at jeg synes det skulle

vært en fyr bak disken i musikksjappa som kunne avgjøre om de fortjente det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at folk må få ha det utstyret de har råd til og har lyst på, men det gjør litt vondt å se slike videoer. Det blir som å se en gammel dame kjøre i 30 km/t i en Ferrari

du har helt rett i at det blir samme prinsippet. Men hvorfor må man kjøre fortere selv om man har ferrari?

Det her er kun bygget opp på sjalusi hele opplegget. La folk ha de tingene de vil, og ikke rakk ned på de av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den. Jeg merker at jeg trenger nytt og fett utstyr sånn at jeg blir motivert til å øve og spille,

så jeg kan skjønne at mange newbs kjøper inn svinedyrt utstyr hvis det hjelper på motivasjonen til å øve.

Men, jeg må også innrømme at når jeg ser tards som vist tidlig i tråden her, at jeg synes det skulle

vært en fyr bak disken i musikksjappa som kunne avgjøre om de fortjente det.

forsåvidt kan det gjøre litt vondt i leveren, men det er jo også koselig å se på folka som koser seg med utstyret sitt selv om de ikke nødvendigvis trakterer det på høyt nivå. MEN, fryktelig OT; når i helvete fikk du Fender strat? :o:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har helt rett i at det blir samme prinsippet. Men hvorfor må man kjøre fortere selv om man har ferrari?

Det her er kun bygget opp på sjalusi hele opplegget. La folk ha de tingene de vil, og ikke rakk ned på de av den grunn.

Det er ikke sjalusi, for det har ikke noe med at jeg ikke mener at de skal få ha det utstyret de vil. Men når man er glad i gitarutstyr kan det være kjipt å se noe som har potensiale til å låte knallfett bli traktert på den måten. Synes ikke det er så rart.

Det er kanskje ikke så hyggelig å snakke nedlatende om andres spilling, men når man legger ut videoer på YouTube legger man seg også åpen for kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at det er morsomt å diskutere hvorfor folk som åpenbart ikke har noe talent å vise fram, velger å legge ut gitarspillinga si på nettet. Koplinga til hvor dyrt utstyret er syns jeg er den merkelige delen, og det er jo det som blir gjort til hovedpoenget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at det er morsomt å diskutere hvorfor folk som åpenbart ikke har noe talent å vise fram, velger å legge ut gitarspillinga si på nettet. Koplinga til hvor dyrt utstyret er syns jeg er den merkelige delen, og det er jo det som blir gjort til hovedpoenget her.

Exactly my point. Virker på meg som de fleste av oss har et fornuftig forhold til dette med at folk må få bruke pengene sine på hva de vil. Ingen tvil om at denne tråden ikke helt ble det den var ment å være..

Tipper at de som kritiserer kan se på seg selv og oppdage dobbeltmoralen om de ser utenfor gitarverdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig i den moralske delen her, at de burde få bruke penger hvor de vil, koselig for dem, bla bla bla. men earfalas har skjønt poenget: det er smertefult å se noe slikt bli brukt på den måten.

for å si det slikt: når du ser performance-art folk knuse skamdyre gitarer for kunstens skyld, gitarer som ikke har fått spille en eneste note... føler du ikke litt stikking i milten da? litt sånn "men... JEG kunne fått den!?"

samme følelsen som jeg får når jeg hører om helt fin mat som blir kastet på grunn av produksjonsfeil i utseende-området (feil form osv)...

og jeg ville ikke sagt meg enig i sjalusi-greiene, jeg bare tenker på hvor mye bra den tingen kunne ha gjort i gode hender :P

nesten som om en person har oppfunnet en maskin som kan kurere kreft og aids, fore verden, og skape fred blant alle religioner, men ikke vil bruke den... bare tanken på hva som kunne skjedd dersom en hadde utnyttet potensialet som ligger bak! :P

Endret av MF_Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slikt: når du ser performance-art folk knuse skamdyre gitarer for kunstens skyld, gitarer som ikke har fått spille en eneste note... føler du ikke litt stikking i milten da? litt sånn "men... JEG kunne fått den!?"

DEN følelsen har jeg hatt så mange ganger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg blir noe helt annet. Det å knuse ting uten grunn er hærverk! Man trenger ikke gå så langt som til performance- artister, bare tenk på gitarmisbruket som en del rockestjerner har bedrevet. Ren idioti.

Kanskje vi skulle hatt et gitarmisbrukpoliti? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg blir noe helt annet. Det å knuse ting uten grunn er hærverk! Man trenger ikke gå så langt som til performance- artister, bare tenk på gitarmisbruket som en del rockestjerner har bedrevet. Ren idioti.

Jeg gråt nesten på slutten av Blues Brothers, da alle bilene i hele verden ble smadra.

Jeg var på besøk hos en kompis i New Orleans for litt sida, og han hadde kjøpt seg en LP custom og en Triple-rect Mesa for å lære seg å spille gitar . Jeg ble jo litt misunnelig, men som noen før her har sagt, nothing comes easy. Han jobber hardt for pengene sine.

Endret av hovmod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.