Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Folk Som Ikke Kan Spille + Dyrt Utstyr = Smerte


Anbefalte innlegg

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du tuller nå???

Nei. Tuller ikke. Til å spille akkurat det der han gjør, så måtte jeg ha øvd en god del først. Det låter jo helt feil i forhold til kompet, og det er da ganske godt gjort.

Dessuten har jeg faktisk litt respekt for de som utleverer seg selv på video, eller på en scene. En prestasjon har i de fleste tilfeller en egenverdi. De som sitter i salen/foran skjermen og kritiserer, kan ta seg en bolle. Har man ikke noe positivt å fare med, kan man heller ti stille. Det gjelder særlig når det er amatører som opptrer.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig i at det er hans valg, og han må bare gjøre som han vil, osv... men en kan ikke se den videoen uten å bli sjokkert, og det kan en ikke skjule, uansett hvor støttende en er! :P

en ser det fantastiske utstyret, som en vet er dyrt, og en vet at folk flest sikler over, og en hører han snakke om detaljene og spesifikasjonene til utstyret, og så skal han vise et eksempel, og så bare WHAT!?

det er ikke så mye at han er dårlig, det er bare den helt ekstreme kontrasten i forhold til forventingene :P

jeg gir dere et nytt eksempel:

se bort fra den dårlige lyden i opptaket, det er ikke det vi ser på her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er derfor du bare kjøper billige oppussingsobjekter?

OT: Han karen der var graverende dårlig, men det plager da ikke meg at han har fint utstyr. Det er vel ikke noe i veien for å begynne å spille et instrument når man begynner å bli halvgammel og har penger til å kjøpe det man har lyst på!?!

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få bruke penga på hva de vil :D

Personlig hadde jeg ikke hatt mage til å handle dritdyrt utstyr om jeg ikke spilte spesielt bra, men det er jo en personlig sak. For min egen del hadde det kanskje vært mer naturlig å bruke noen penger på å ta gitartimer i stedet. Man lar seg ufrivillig blende av fantastisk utstyr, det er nok ikke til å komme fra. Jeg har dog et par kompiser som har gitt mange mennesker hakeslepp med en billig Strat og en Pod. Men de er proffe musikere, og har ikke råd til å kjøpe Diezel og Custom-shop-gitarer.

Bottom line:

Jeg ville heller hatt en Strat og en Marshall og blendet folk med gitarspillet, enn en Suhr og en Bogner, og gitt folk en nedtur pga at når jeg la så mye penger ned i verktøyet mitt, ikke hadde lært meg å bruke det bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at han får tonnevis med skryt for lyden, selv om han kunne spilt på en Squier gjennom en Epiphone og fått like 'bra' lyd, og ingen hadde merket forskjellen.

Hehe, det er veldig sant. Lyden er det ikke noe spesielt med imo. Viser bare igjen at tonen ligger i fingra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.