Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Folk Som Ikke Kan Spille + Dyrt Utstyr = Smerte


Anbefalte innlegg

Jeg hater ikke folk i klassen min fordi de har bedre utstyr enn meg, aldri så mye bedre eller dårligere jeg er enn dem.

Jeg liker å holde skjult at jeg i det hele tatt kan å spille gitar. Men jeg føler at noen hater meg på grunn av sjalusi for mine skjulte talenter. Men det er sikkert fordi de ikke vet hvor dårlig jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

for under ei uke siden var jeg vitne til at en pianist på skolen vår møtte opp med sin egen Gibson Les Paul classic.

Gutten kan 3-4 grep. Hvis man ikke blir ørlittegrann provosert er det noe galt med deg.

Jeg tenkte sånn for 20 år siden, men nå gir jeg faen. Og jeg er frisk som en fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for under ei uke siden var jeg vitne til at en pianist på skolen vår møtte opp med sin egen Gibson Les Paul classic.

Gutten kan 3-4 grep. Hvis man ikke blir ørlittegrann provosert er det noe galt med deg.

Hvorfor bli provosert av det!? Greit at han kan noen få grep, men om han har lyst til å bruke pengene sine (oppsparte!?) på en fin gitar så må han få lov til det uten å få noen bemerkelser etter seg.

Gitar kan som alt annet være så mye, enten det brukes som et verktøy, runkestokk, eller til en samling. Det er ingen menneskerett å være god for å ha dyre gitarer.

Hvis du blir provosert av en gitar, så gud være med deg når nabodamen som såvidt kan koke nudler anskaffer seg et hyperurbant IKEA' kjøkken til 100 høvdinger.

:)

Endret av Rednef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for under ei uke siden var jeg vitne til at en pianist på skolen vår møtte opp med sin egen Gibson Les Paul classic.

Gutten kan 3-4 grep. Hvis man ikke blir ørlittegrann provosert er det noe galt med deg.

Vil det ikke da være bedre å indusere utilstrekkelighetsfølelser i andre ved å spille bedre enn dem på en mindre fet gitar enn hva de har, enn å la andres gitarer skape dårlige følelser i deg?

Alt handler om perspektiv.

Endret av windofpain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for under ei uke siden var jeg vitne til at en pianist på skolen vår møtte opp med sin egen Gibson Les Paul classic.

Gutten kan 3-4 grep. Hvis man ikke blir ørlittegrann provosert er det noe galt med deg.

Jaha? Da er det vel noe galt med meg, da, at jeg ikke forstår hvorfor jeg skal la meg provosere av at andre har dyrere/finere/hippere ting enn meg. For meg handler dette om å være bevisst på og styre energi, og jeg vil bruke min energi (og min tid) på noe jeg opplever som positivt. Jeg finner ikke noe positivt i å la meg provosere og deretter kjefte og smelle, hverken på et diskusjonsforum eller privat, av at folk har dyrere stæsj enn meg, uansett om de kan spille eller ei. I stedet bruker jeg heller energien på å øve.

På samme måte stiller jeg meg undrende til andres behov for å henge ut og rakke ned på de som kanskje ikke er like dyktige som dem til ett eller annet. Hva godt kommer det ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for under ei uke siden var jeg vitne til at en pianist på skolen vår møtte opp med sin egen Gibson Les Paul classic.

Gutten kan 3-4 grep. Hvis man ikke blir ørlittegrann provosert er det noe galt med deg.

Når andre har dyrere utstyr en meg kan jeg føle meg litt sjalu, men det går over ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for under ei uke siden var jeg vitne til at en pianist på skolen vår møtte opp med sin egen Gibson Les Paul classic.

Gutten kan 3-4 grep. Hvis man ikke blir ørlittegrann provosert er det noe galt med deg.

Heh, kanskje han får mye mer glede av å spille de 3-4 grepa på den feite gitaren, enn på en billig plastik gitar. :D

Selv stiller nok ganske sterkt i kategorien " Folk som ikke kan spille + Dyrt Utstyr", siden jeg ikke spiller atkivt i band, og nærmer meg en rig som er egnet for en turnerende artist. Men har overhode ingen dårlig samvittighet over de tusenlappene jeg har brukt på stash i år. Lenge ventet på at jeg kan ta meg råd til stashet jeg har hatt lyst på. Penga hadde nok havnet i tappekranene på byen uansett så.. :S

Respekt til de musikerne som spiller fletta uavhengig av utstyret, men for meg er faktisk utstyret blitt en fin liten hobby også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen starter med en gammal bil, noen kjøper seg drømmebilen som første bil. Noen kjøper seg liten gammal båt, mens andre kjøper seg stor fin båt med en gang. Slik er det vel med gitarer og gitarutstyr også. Folk må få prioritere hva de vil bruke pengene sine på, uten å bli utsatt for kritikk. Her på forumet burde jo folk sette pris på at andre velger å prioritere å bruke penger på gitarer og utstyr. Vi burde heie på dem som investerer i det vi er interessert i, og oppmuntre dem til å bruke pengene på gitarutstyr, i stedet for andre "dumme" ting vi ikke bryr oss noe om. Vi burde heller si; god investering, velkommen i klubben, kom inn i varmen, du bruker pengene dine fornuftig, her på forumet har vi stor forståelse for at du bruker pengene dine på dette. Hvorfor er det i stedet en tendens til å støte ut andre som invisterer i det vi er interessert i? Eller er det ren misunnelse? Eller er det et behov om å markere at ingen burde ha noe bedre utstyr enn meg hvis de ikke er bedre enn meg på gitar?

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen starter med en gammal bil, noen kjøper seg drømmebilen som første bil. Noen kjøper seg liten gammal båt, mens andre kjøper seg stor fin båt med en gang. Slik er det vel med gitarer og gitarutstyr også. Folk må få prioritere hva de vil bruke pengene sine på, uten å bli utsatt for kritikk. Her på forumet burde jo folk sette pris på at andre velger å prioritere å bruke penger på gitarer og utstyr. Vi burde heie på dem som investerer i det vi er interessert i, og oppmuntre den til å bruke pengene på gitarutstyr, i stedet for andre "dumme" ting vi ikke bryr oss noe om. Vi burde heller si; god investering, velkommen i klubben, kom inn i varmen, du bruker pengene dine fornuftig, her på formumet har vi stor forståelse at du bruker pengene dine på dette. Hvorfor er det i stedet en tendens til å støte ut andre som invisterer i det vi er interessert i? Eller er det ren misunnelse? Eller er det et behov om å markere at ingen burde ha noe bedre utstyr enn meg hvis de ikke er bedre enn meg på gitar?

+100 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen starter med en gammal bil, noen kjøper seg drømmebilen som første bil. Noen kjøper seg liten gammal båt, mens andre kjøper seg stor fin båt med en gang. Slik er det vel med gitarer og gitarutstyr også. Folk må få prioritere hva de vil bruke pengene sine på, uten å bli utsatt for kritikk. Her på forumet burde jo folk sette pris på at andre velger å prioritere å bruke penger på gitarer og utstyr. Vi burde heie på dem som investerer i det vi er interessert i, og oppmuntre dem til å bruke pengene på gitarutstyr, i stedet for andre "dumme" ting vi ikke bryr oss noe om. Vi burde heller si; god investering, velkommen i klubben, kom inn i varmen, du bruker pengene dine fornuftig, her på forumet har vi stor forståelse for at du bruker pengene dine på dette. Hvorfor er det i stedet en tendens til å støte ut andre som invisterer i det vi er interessert i? Eller er det ren misunnelse? Eller er det et behov om å markere at ingen burde ha noe bedre utstyr enn meg hvis de ikke er bedre enn meg på gitar?

Enig med deg.

Kjenner noen folk som ikke er så veldig flinke men allikevel har fett utstyr. Gitarer i 40000 kr klassen f.eks.

Gjør meg ingenting. Jeg får muligheten til å teste utstyr jeg aldri ville hatt råd til selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.