Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Meeen altså...2 store forskjeller på P og J bass er halsen og lyden. J-bass har smalere hals, og er kanskje mer lettspilt pga dette (jada, vet det kan diskuteres opp og ned i mente). J-bass har også noe mer muligheter å skru seg frem til lydmessig, mens P-bass stort sett låter P-bass. Men til gjengjeld så er P-bass lyden råkknråll så det holder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne fått kjøpt min jazzbass kanskje, Føler jeg egentlig ikke trenger 3 basser, og de 2 andre er mye mer spesielle og "bygd" for meg.. Det er en så godt som ny Fender MIM i rød med gripebrett i lønn, spiller, låter og ser helt fantastisk ut.

Send en PM om intressert :)

PM sendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva tror dere om duellen Cort GB-4 Custom mot Warwick RockBass Streamer Standard 2? Skal brukes til litt forskjellig, alt fra pop til rock til kanskje noe metal. Corten er aktiv og Warwicken er passiv. Hva vil gi mest for pengene? Andre alternativer mellom 3500 og 4000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om duellen Cort GB-4 Custom mot Warwick RockBass Streamer Standard 2? Skal brukes til litt forskjellig, alt fra pop til rock til kanskje noe metal. Corten er aktiv og Warwicken er passiv. Hva vil gi mest for pengene? Andre alternativer mellom 3500 og 4000?

Min bass som jeg skal selge ! :)

Den er knall faktisk.. Men må nesten selge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker min veldig godt, veldig mye bass for pengene. Glatt og fin satin-hals som er fin og tynn ( ca Jazzbass) og den er veldig fleksibel når det gjelder lyd pga den aktive preampen. Kan legge til at det var den jeg brukte mest når jeg spilte på Norway Rock :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha skilled til tusen :P Imponerende og spille sånn på den bassen, er ikkje det en sånn med sånn derre oktavstrenger??

8-strengere har som regel det, jo. Det finnes noen som har åtte separate strenger, tunet i fjerdedeler, men det mest vanlige er å ha fire doble strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.