Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke spiller så masse bass, og ikke vil legge ut masse penger til ferske strenger, er det ikke sikkert at Elixir er et så dumt valg likevel. Ser liksom for meg at de varer lenger og er mindre utsatt for oksydasjon i "hvileperiodene".

Det er litt sånn kondomglidemiddelfølelse av dem, ja. Men holder man ut med det, er det da ikke så dårlige strenger.

Det beste tipset for å bevare strenger ferske på bass er dog noe så enkelt som å vaske hendene før man spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Mye måtte du ut med for den? 13-14 000 ?

Lyster voldsomt etter en sånn en selv.

Neida, ikke så mye. Forsterkeren er kjøpt demobrukt av en butikk i Canada. De gjorde og et par små grep slik at den kan brukes på 230 volt. Havnet nok under 13000 etter moms, toll, frakt, bamsemums og alt annet var betalt. Valget stod mellom en SVT CL og denne som de hadde inne demobrukt. Siden jeg har testet en slik ved et par anledninger, falt valget på denne. Det eneste som var litt uvant, var suset fra vifta. Men nå har jeg bare hatt "start" på den hjemme i kjellern. Blir jo ikke å bruke den som stueamp akkurat... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke spiller så masse bass, og ikke vil legge ut masse penger til ferske strenger, er det ikke sikkert at Elixir er et så dumt valg likevel. Ser liksom for meg at de varer lenger og er mindre utsatt for oksydasjon i "hvileperiodene".

Det er litt sånn kondomglidemiddelfølelse av dem, ja. Men holder man ut med det, er det da ikke så dårlige strenger.

Det beste tipset for å bevare strenger ferske på bass er dog noe så enkelt som å vaske hendene før man spiller.

Da ville jeg heller kjøpt DR Black Beauties (eller Neon, for den saks skyld) fra eBay. Man får de for under 200kr før frakt (i motsetning til Elixir, som lett koster tre ganger så mye), de føles mye bedre, coatingen holder bedre, og de låter bedre (etter mitt øre). Jeg synes lyden fra Elixir Nanoweb-strengene jeg hadde på Modulusen min var ekstremt vanskelig å håndtere. Jeg fikk mange kommentarer fra gutta jeg spilte med på den tiden at lyden var VELDIG skarp (noe jeg var enig i), og jeg klarte ikke å EQ'e det vekk heller.

Jeg har oransje DR Neon strenger på Spectoren min, og jeg er høvelig fornøyd. De låter ikke supert, men "godt nok", og fargen passer finfint i bandet jeg skal spille med etter sommeren. I mixen hører man ikke stort forskjell uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt desperat. Har hatt to "napp" i Roland Cube 30 bassamp, men begge glapp. :-( Er det noen reelle alternativer å få til et par tusenlapper?

Et par annonser du kan sjekke ut hvis ikke du har gjort det allerede

Link 1

Link 2

Link 3 ....denne har jeg ikke testa selv, men andre ting fra EBS er bra greier. Denne selges i butikk, så du har mulighet for å få testa den ut. Stordahl i Moss har blitt 4Sound, du kan ringe og høre med dem om de har den inne så du kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt desperat. Har hatt to "napp" i Roland Cube 30 bassamp, men begge glapp. :-( Er det noen reelle alternativer å få til et par tusenlapper?

Jeg ville kjøpt den nye EBS Classic 60-comboen (trooor den heter det hvertfall)

Den koster under 2000 ny, og låter kule. Spiller høyt gjør den og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt desperat. Har hatt to "napp" i Roland Cube 30 bassamp, men begge glapp. :-( Er det noen reelle alternativer å få til et par tusenlapper?

Sett denne? Blir kanskje dyrt når en legger på frakt men

edit: dukka opp en cube 100 watter på finn gitt. Litt mer sentralt i forhold til der du bor og :)

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter en rask titt innom Moses Graphite, så har jeg funnet ut at noe meget intressant kan finne på å skje med Iceman-bassen min.. (som i morgen kommer til å bli strippet for elektronikk og hardware og lagt til side noen månder.)

Tenkte jeg skulle gjennopplive den "kjipe" matt-sort Warmoth G4 kroppen, enkelt og greit fordi lyden med Sadowsky elektronikken i den var inntett annet enn himmelsk, og til tross for samme tresort og produsent så klarer ikke Iceman-kroppen å gjengi det.. Tror faktisk at forskjellen i stolpickup-posisjon har MYE å si. Bassen ser litt billig ut med den kroppen, men det er overhodet ikke viktig...

..jeg vet at den ikke var det, haha.

Edit:

Å ja, har fått meg en forsterker, TC Electronic BG500-210, fantastisk sak, så får jeg satse på at dette er en amp jeg kan beholde noen år, det høres slik ut.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en rask titt innom Moses Graphite, så har jeg funnet ut at noe meget intressant kan finne på å skje med Iceman-bassen min.. (som i morgen kommer til å bli strippet for elektronikk og hardware og lagt til side noen månder.)

Tenkte jeg skulle gjennopplive den "kjipe" matt-sort Warmoth G4 kroppen, enkelt og greit fordi lyden med Sadowsky elektronikken i den var inntett annet enn himmelsk, og til tross for samme tresort og produsent så klarer ikke Iceman-kroppen å gjengi det.. Tror faktisk at forskjellen i stolpickup-posisjon har MYE å si. Bassen ser litt billig ut med den kroppen, men det er overhodet ikke viktig...

..jeg vet at den ikke var det, haha.

Edit:

Å ja, har fått meg en forsterker, TC Electronic BG500-210, fantastisk sak, så får jeg satse på at dette er en amp jeg kan beholde noen år, det høres slik ut.

Bare en liten advarsel: Moses bruker visst siiinnsykt lang tid på å fullføre custom jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Meeeh, tror ikke jeg bruker Ernie ball for bassen som jeg stemmer i C. Jeg stemmer somregel opp ett halvt steg, og H-strengen er langt fra like klar og deffinert som de andre, ikke liker jeg måten den vibrerer på heller.. Tenker jeg nå skal slenge på ett sett med DR Drop Down 65 - 125 (Skummelt, jeg pleier å bruke 135, får se hvor stabil den strengen er..)

Tenker jeg slenger de gode gamle Rotosound Jazz Bass Monel 50 - 110 strengene på P bassen. Det er ett eller annet med akkurat de Flatwoundene der som bare er perfekt for en 70'talls P bass, hehe. Mulig jeg er sær men jeg liker P basser mye bedre Rotosound Flats en med noen form for Roundwounds, Tusen Takk Steve Harris og Phil Lynott.. :P

Merker jeg trenger en bass til, hehe.. Får vel kjøre en Status/sadowsky/Jazz bass med 70talls plassering av stolpickupen, må vel være hissigt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.