Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Ja, eg trodde og at Blazeren var fra 80-tallet! Det var supre basser, og absolutt verdt den prisen der. Men om det er en ny og "kjip" modell, så er det kanskje ikkje så moro. Forsterkeren kan du alltids selge for noen hundrelapper, så får du enda billigere bass. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte vel en OLP av Mr Walker for en tid tilbake til datteren min, og kan ikke huske at det sto 2 først i prisen på den. Kan heller ikke huske at det sto 2 først i prisen da jeg solgte den videre, siden bass ikke var så gøy likevel, men Fagott var artigere. Uansett en absolutt kurant bass som det ikke er noe problem å kose seg med. På den var ett av ørene på en av stemmeskruene løs, men det ordnet seg enkelt med en dråpe superlim. Ble helt fint.

Ble solgt til et forummedlem, husker ikke hvem. Forsvant et kvarter etter at jeg la den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det var du som kjøpte den, Castor. Tror du fikk den for 1500 eller noe sånt, gjorde du ikke det, da? Eller var det 1700? Men da var bassen fortsatt i produksjon. På den eg kjøpte no var det eine stemmeskrueøret knekt, men det er bare til å få fatt i en ny "skrue". Og det har eg bestilt. Disse stemmeskrueørene er løse, og ved å knipe litt på "hylsa" kan løse ører festes bedre. Er forresten samme system på Music Man-bassene, og.

Kjøpte du den naturelle eller den sølvgrå OLPen min, Castor? Den eg har kjøpt no er og "gun smoke grey", som den første eg hadde. Veit ikkje eg, eg liker disse bassene. Kvaliteten matcher prisen, og derfor pleier eg jo å selge dei vidare, men lyden er Stingray. Heilt umiskjennelig. Og siden det er en lyd ingen av de andre bassene mine har, så kommer eg stadig vekk tilbake til OLP. Burde vel egentlig skaffa meg en Stingray en gang. Men i utgangspunktet er ikkje denne lyden "min" og derfor ender eg opp med å bare kose meg med den ei stund, og så sender eg dei vidare.

Men dette er definitivt den einaste gongen eg har hatt 3 like bassar på forskjellige tidspunkt!

Du, Knewt, den Blazeren er en kjempekul bass, altså. Det er heilt sikkert noe av det bedre du kan få for den prisklassen. Og selger du ampen videre for kr. 750 får du ikkje fatt i billigere bass, heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt sammen med en bassist som har 5-strengeren av OLP. Han har også en MM StingRay. Er vel unødvendig å si at MM'en er i en helt annen klasse, men det beror bla.a mye på elektronikken. Bassisten jeg spiller med nå, har hatt en OLP som han byttet elektronikk i, og den låt mye bedre. Jeg har også lånt firestrengeren en gang til innspillinger før jeg kjøpte meg en bass selv. Kurant og grei å spille på, men litt daff i lyden. Tror alle disse tre kostet under 2500,- - 3000,- ny i butikk. Absolutt en av de bedre billigbassene, vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, Audun. Selvsagt skal ikke en billig Kina-bass kunne måle seg med en Stingray sånn helt uten videre. :)

Jeg liker den lille tassen, jeg... jeg lurer på om jeg skal ta kostnaden med å oppgradere elektronikken litt i den... men får se. Haster ikke. :)

Og jeg er enig i at OLP er noe av det beste på billig-fronten. Nå har jo MusicMan begynt å produsere en annen billigere utgave av Stingrayen, men den er jo betraktelig mye dyrere enn det OLP var. Så det blir en helt annen kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.