Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

En alsidig pop/rock-bass til 5000 +/- noen hundre. Er det bare å gå for en brukt Jazz-bass fra Mexico, eller skal jeg ta med noe annet i vurderingen?

Jeg bumper denne og slenger samtidig med et sitat:

"Å spille bass er en avgjørende jobb som krever en pliktoppfyllende personlighet. Tommelfingerregelen sier at dette avspeiler seg i det sosiale livet til bandet. Når du ser nøye på band du kjenner godt, vil du fort støte på prototypen på bassister, den stillferdige, hyggelige, snille, beskjedne og høflige personen som passer på at de andre ikke blir uvenner. Bassisten gjør kanskje ikke så mye av seg på scenen, men i bandet er han/hun gjerne den viktigste personen som ordner opp i konflikter og korrigerer småfeil før de vokser seg store og river både musikken og vennskapen i filler."

Kjenner meg delvis igjen. Tror ikke jeg forsvinner på scenen. Men jeg er nok stillferdig, hyggelig, snill, kanskje litt beskjeden og ganske høflig. Jeg prøver å ordne opp i konflikter osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bumper denne og slenger samtidig med et sitat:

"Å spille bass er en avgjørende jobb som krever en pliktoppfyllende personlighet. Tommelfingerregelen sier at dette avspeiler seg i det sosiale livet til bandet. Når du ser nøye på band du kjenner godt, vil du fort støte på prototypen på bassister, den stillferdige, hyggelige, snille, beskjedne og høflige personen som passer på at de andre ikke blir uvenner. Bassisten gjør kanskje ikke så mye av seg på scenen, men i bandet er han/hun gjerne den viktigste personen som ordner opp i konflikter og korrigerer småfeil før de vokser seg store og river både musikken og vennskapen i filler."

Kjenner meg delvis igjen. Tror ikke jeg forsvinner på scenen. Men jeg er nok stillferdig, hyggelig, snill, kanskje litt beskjeden og ganske høflig. Jeg prøver å ordne opp i konflikter osv. :)

Jeg er tilbøyelig til å være enig med det der. Jeg har lenge tenkt på det at det å være bassist tiltrekker mennesker med en viss personlighet (og at det gjelder de fleste instrumenter). Jeg har gjort det til en sport å gjette hvem som spiller hva i bandene som øver i samme lokaler som meg (og det er en del) etter å ha pratet med dem, og overraskende nok stemmer antakelsene mine meget godt i de fleste tilfeller. Jeg fucker av og til opp med lead guitar og vokalist, though.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En alsidig pop/rock-bass til 5000 +/- noen hundre. Er det bare å gå for en brukt Jazz-bass fra Mexico, eller skal jeg ta med noe annet i vurderingen?

Man får jo Fenderbasser med både jazz- og p-pickup også, det kan jo være noe. Liker man p-bass-lyd kan disse også brukes til omtrent alt. G&L Tribute om du finner noe brukt, eller Yamaha. Ibanez har også lettspilt.

...men man går jo aldri feil med en jazzbass ;) Ligger vel et par ålreite til en god pris på forumet her også nå om jeg ikke tar feil.

edit: i forhold til sitatet så kjenner jeg meg veldig godt igjen. Akkurat i bandene jeg er i nå driver jeg å spiller gitar og synger og slikt, men min rolle i bandet hørtes veldig kjent ut (det kan dog også komme av at jeg er noen år eldre enn de andre), antakeligvis fordi jeg er bassist i hjerte og sjel selv om jeg gjør andre ting akkurat nå. Som bassist på scenen hørtes det veldig ut som typisk meg :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kikke rundt litt etter jazz-basser, G&L og Yamaha i rett prisklasse. Først må jeg få solgt unna litt ustyr, da.

Jeg har vel egentlig en G&L SB-2 (den med jazz og p-bass pickup) som kan lett ryke :) Spiller ikke så mye lenger så dra trenger jeg strengtalt ikke to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tror jeg beholder Iceman'en, etter et busslass med Metalfestivaler så har jeg lyst tilbake på scenen :-P Grunnen til at jeg gir litt opp er at det er vansklig å finne folk som er intressert i å legge inn innsatsen, og at JEG er den som alltid må tilpasse meg. Vi får se hva det blir ut av fyllevøvlet til meg og Død om et Old school thrash metal band :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg beholder Iceman'en, etter et busslass med Metalfestivaler så har jeg lyst tilbake på scenen :-P Grunnen til at jeg gir litt opp er at det er vansklig å finne folk som er intressert i å legge inn innsatsen, og at JEG er den som alltid må tilpasse meg. Vi får se hva det blir ut av fyllevøvlet til meg og Død om et Old school thrash metal band :lol:

Make it happen dudes! Jeg er uansett sikker på at ting løser seg før eller senere. Tålmodighet er en dyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.