Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Siste versjon, dårlig mobilbilde som vanlig. Ikke ferdig koblet, 4x4'en skal på undersiden. Foreløpig ikke noe annen vreng enn fra ampen.

- Mission Engineering volumpedal

- TC Electronic Polytune mini

- Strymon Brigadier

- Strymon Blue Sky

- Strymon Mobius

- TC Electronic Ditto Looper

- Voodoo Labs Pedal Power 4x4

- PT Jr. pedalbrett

Hvilke patckabler bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95d83dac101b445138a985a4de398894.jpg

Gitar- Wampler Talent Booster- Boss Fv500- Dunlop 95q- Wampler Dual Fusion - Mxr Carbon Copy - AnalogMan Bi-Chorus

Alt det andre tullet på bildet er ikke koblet inn. Ja, chorus er bevisst koblet etter delay. Midt på brettet er det en radiokontrollert klokke (140kr på Kjell &co) så man kan holde oversikt over settene uten å sjekke armbåndsur/telefon på scenen. Andre ting som iblant kobles på ved behov er en ABY-switch og en TC Reverb. Xotic RC Booster er normalt i bruk men switchen er utslitt.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første prototype av tabletop setupet til iRerror.

d2a54798-fd87-4f6e-a841-d983cd047690.jpg

Chain (orker ikke oversette, men dere kan jo engelsk):

LAL MNP-2
- Theremin 1 into the DBA verb.
- Theremin 2 goes into Seppuku KK.
- Drone and tracer go straight into the Hypnodrone mixer in the back.

Hypnodrone mixer + Drone Commander + Pocket Piano + Volca Beats -> Behringer mixer.

From there: SS/BS No Memory -> Joyo Flanger -> Cooper AARP -> Seppuku DLFO -> Eventide Space -> DBA Echo Master -> Amp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bygde opp mitt på nytt igjen, rydda opp litt.

Veldig fornøyd med disse pedalene.

POG2 er sjelden å se på brettet, veksler mellom den, Fulltone Octafuzz 1 eller EHX Q-tron, avhengig av behov.

Bytter også vrengpedaler etter behov, men disse vrengboksene er sikre vinnere for min del.

EV-5 er satt opp som expressionpedal for Timeline, bruker den stort sett kun til å justere delaymixen.
Expression på delayen er noe jeg angrer på at jeg ikke har hatt mye tidligere, for det er helt utrolig ålreit.

htQTgqf.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygde opp mitt på nytt igjen, rydda opp litt.

Veldig fornøyd med disse pedalene.

POG2 er sjelden å se på brettet, veksler mellom den, Fulltone Octafuzz 1 eller EHX Q-tron, avhengig av behov.

Bytter også vrengpedaler etter behov, men disse vrengboksene er sikre vinnere for min del.

EV-5 er satt opp som expressionpedal for Timeline, bruker den stort sett kun til å justere delaymixen.

Expression på delayen er noe jeg angrer på at jeg ikke har hatt mye tidligere, for det er helt utrolig ålreit.

htQTgqf.jpg

Ja expression til delay miks er sentralt, man kan enkelt fikse dette også med en M5, en Dd-7 eller en Rv-5 (i del/rev mode).

Pog2 ser litt malplassert ut. Hvorfor ikke sette Octafuzz der permanent og bruke en ekstra 9v kabel fra tu-2 out og koble Pog eller Q-tron med patchkabel før brettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mange føler at de må rettferdiggjøre Timeline ved å bruke alle funksjonene, men jeg har det egentlig ikke slik.

Det er en delayboks som kan gjøre alt jeg måtte bli spurt om å gjøre, samt at den låter veldig bra.

Riktignok så koster den endel, men den gjør jaggu meg det aller meste også.

Kan gå fra streit Boss-delay til overbevisende Terje Rypdal-delay ved trykk på en bryter, samt at den gjør ålreite chorus og vibrato-lyder også.

Kombiner det med innebygd looper, MIDI, synkronisering med datamaskin hvor folk kan dele presets osv.

Til syvende å sist trenger en ikke benytte seg av dette heller, det at det er en veldig vellåtende delay er nok i seg selv.

Synes en får mye for pengene, og den er søren ikke vanskelig i bruk heller. Veldig intuitiv synes jeg.

Dyr pedal - ja. Verdt det? Ja.

Angående plasseringa på POG så er det rett og slett fordi det er null stress å bruke den slik den står der, så jeg gidder ikke styre mer med det.

Bruker å ha den plassen der ledig om jeg ikke har behov for noen av boksene, mest for å spare vekt og holde signalrekka så kort som jeg klarer.

Har tidligere kjørt Octafuzzen der fast og kjørt både wahpedal og Q-tron foran, men om jeg ikke trenger dem så trenger jeg ikke dra de med på brettet heller.

Q-tron går på 24V, Octafuzz trenger omvendt polaritet 9V, så da har en fort et lite kaos gående.

Da drar jeg heller med denne landmina som også går på 24V.

ZJ4DCxu.jpg

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.