Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Ja, kjempefin pedal det altså!

Det låter tubescreamer, men den har pittelitt mer bass.

Octafuzzen brukes som en mild overdrive/fuzz, bruker veldig sjelden settingen hvor du har oktav innkoblet.

Noen vil sikkert påstå at den suger både som oktavfuzz og som veldig slem fuzz, men steike så fint den låter om du bruker den med begge knottene på klokka ti. :)

Ellers er vel Zendrive kanskje favorittvrengen her i gården, etter å ha eid sikkert 25-30 stk av bra varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempefin pedal det altså!

Det låter tubescreamer, men den har pittelitt mer bass.

Octafuzzen brukes som en mild overdrive/fuzz, bruker veldig sjelden settingen hvor du har oktav innkoblet.

Noen vil sikkert påstå at den suger både som oktavfuzz og som veldig slem fuzz, men steike så fint den låter om du bruker den med begge knottene på klokka ti. :)

Ellers er vel Zendrive kanskje favorittvrengen her i gården, etter å ha eid sikkert 25-30 stk av bra varianter.

Ok:) Jeg har en stock ts808, usikker på fra når eller om det er reissue... Men stacka med EP boostern(ser du har en:)), synes jeg det låter helt sykt bra. Synes jeg fikk mer enn nok bunn da jeg testa det, men har nettopp kjøpt EP'n, så ikke testa for mye enda. Den feita opp tubescreamern veldog var mitt intrykk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EP booster er kanon sammen med det meste.

Skulle egentlig hatt meg en annen soloboost så jeg kunne kjøre EP før vrengboksene istedet for etterpå.

Fuzz inn i TS er også kanonfett :)

Ja, vurderer spark booster mini i tillegg, låter bra den også, men vurderes mye pga trykk og hold funksjonen, perfekt til solo licks :) ingen fuzzpedaler i sikte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6247D911-9580-41E5-B950-ED44387B95EC_zps

Nytt pedalbrettet på gang :) Her kobla foreløpig opp. Power ble kobla etter bildet, men i mangel av power supply til dette brettet, ble Cioks Adam'en til hjemmebrettet brukt foreløpig. To pedaler powres dermed av tunern inntil riktig power supply er på plass. Mangler et par pedaler. Kommer en SP compressor og en TC Spark Booster mini, henholdsvis til høyre og venstre på nedre rad. Muligens blir DD-5 erstattet av en Flashback mini, så jeg får plass til en effekt loop boks, for å kjøre delay, reverb og chorus i en loop, men må se an det litt.

Rekkefølgen er slik: TU-3 -> EP Booster -> TS808 -> OCD -> CE-2 -> DD-5 - HOF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

post-3971-0-38733400-1439658645_thumb.jp

Lurer meg selv til å tro at pedalsteel blir mindre dritvanskelig om jeg får ekstra mange pedaler å holde styr på!

Rekkefølge:
Volumpedal
Fargen Tumblewed(boost og compressor)
EHX Holy Grail

Moog Ring Modulator m/expression-pedal
Eventide Pitchfactor
Ibanez Echo Shifter
Source Audio Dimension Reverb
Boss RC-2
Boss RC-3

ZT Lunchbox, som headset-amp. Ble forvist til soverommet.
Var lite populært å øve på pedalsteel i stua når madammen skulle se film.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

DA tror jeg vi har funnet brettet til iRerror-prosjektet som ledes av alles Eivind August. Det enste jeg savner er en pitch shifter, og det skal moses innimellom når Dwarfcraft slipper sin Wizard of Pitch. :)

2b383022-80b6-4f37-a771-fba20516626a.jpg

Industrialectric RM-1N (reverb+fuzz+drone)
Infanem 141G fuzz
Infanem 141T fuzz
MASF raptio (freeze+glitch)
MASF watafUZZ
Chase Bliss Gravitas (vanlig+harmonisk tremolo)
Seppuku FX Digital Water (vanndelay(?)+looper)
Sonic Crayon Vessel's End (vibrato/chorus/noise generator)
MWFX Judder (sampler delay)
Red Panda Particle (partikkeldelay)
Industrialectric Echo Degrader
DBA Echo Master
Dr. Scientist BitQuest! (i reverb mode)

Endret av UglyCasanova
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker den til vokal i et annet prosjekt. Den er veldig lo-fi med masse artifacts, knitring og sus. Vokalekkoene på Exploding Head plata til APTBS er Echo Master (Keep Slipping Away er et godt ekempel). Jeg eeeelsker den, og kjenner jeg din smak rett føler jeg at jeg kan anbefale den, hvis du klarer å oppdrive en. Jeg hørte rykter om at DBA skulle lage en produksjonsmodell av den som skulle slippes i sommer, men det ble jo relativt stille fra dem etter at den nye fuzzen ble sluppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.