Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor fort shredder DU?


phatman

Anbefalte innlegg

ok.. har hørt på lane, gambale og mclaughlin; musikken synes jeg mangler tilstedeværelse og ofte er kun bygd på patterns.. Gambale kan spille litt hipt med renlyd, men med en gang det blir patterns (som det alltid blir når han spiller fort) er det crap, syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok.. har hørt på lane, gambale og mclaughlin; musikken synes jeg mangler tilstedeværelse og ofte er kun bygd på patterns.. Gambale kan spille litt hipt med renlyd, men med en gang det blir patterns (som det alltid blir når han spiller fort) er det crap, syns jeg..

Du har hørt disse artistene fra før av, eller har du bare lastet ned tilfeldige sanger nå nettopp?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. har hørt på lane, gambale og mclaughlin; musikken synes jeg mangler tilstedeværelse og ofte er kun bygd på patterns.. Gambale kan spille litt hipt med renlyd, men med en gang det blir patterns (som det alltid blir når han spiller fort) er det crap, syns jeg..

Din lille spøkefugl! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. har hørt på lane, gambale og mclaughlin; musikken synes jeg mangler tilstedeværelse og ofte er kun bygd på patterns.. Gambale kan spille litt hipt med renlyd, men med en gang det blir patterns (som det alltid blir når han spiller fort) er det crap, syns jeg..

hmm...hva synnes du er bra da? sånn musikk generelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, har hørt masse på dem tidligere.. En jeg syns spiller bra fort, og som har latterlig bra teknikk er David Doruzka www.daviddoruzka.com . Det er ikkeno flash (noe som det alltid er når man hører på musikken til gambale og lane). Ellers er Sylvain Luc og Jonathan Kreisberg gitarister som ikke baserer improvisasjonen sin på patterns, sånn som Lane og Gambale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylvain Luc er heftig, ja, men selv han bruker 'patterns' som du sier, av og til. Det er rett og slett ikke til å unngå i improvisasjon.

Jau...uansett hvor mye teorionanister liker å være sære, er det faktisk bare tolv noter tilgjengelig på en gitar... Om man ikke har en quarterstepper eller en dou eller et 15-strengs esel med innebygget Mesa Fjærtifier.

Alle stjeler fra noen, det blir sikkert et upopulært utsagn, men det gjør det dessverre ikke mindre sant.

Endret av ke2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylvain Luc er heftig, ja, men selv han bruker 'patterns' som du sier, av og til. Det er rett og slett ikke til å unngå i improvisasjon.

Jo, det er det selvsagt.

Men jeg ser overhodet ikke noe negativt i patternbruk generelt. I de fleste jazz-sammenhenger er det essensielt, og det samme forøvrig i rock og klassisk musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere ikke har mye spillejobber karer!

Skulle gjerne stilt på jam med dere alle sammen... Etterpå kunne vi diskutert hvordan man faktisk lager et levebrød av å spille gitar.

Ser ikke mange på forumet som øver for å bli musikere, formidle musikk, med de utrykk det kan medføre. Teknikk er et verktøy for å kunne ha frihet til å uttrykke seg, akkurat som Rema Reitan sier at å ha penger er muligheten til å velge.

Klapp igjen brødsaksa på disse tulle emnene å legg ut lydfiler til etterfølgelse av oss gitarkolleger!!!!

Mye prat og lite ull....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere ikke har mye spillejobber karer!

Skulle gjerne stilt på jam med dere alle sammen... Etterpå kunne vi diskutert hvordan man faktisk lager et levebrød av å spille gitar.

Hm, den diskusjonen der kunne jeg ha nytte av, det virker utrolig vanskelig å bli god nok til å faktisk komme noensomhelst vei med musikken, og ikke bare sitte hjemme og spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.