Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor fort shredder DU?


phatman

Anbefalte innlegg

Da jeg for tiden prøver å trene opp farten min lurer jeg på hvordan det ligger an hos dere andre på forumet.

Kanskje litt overfladisk spørsmål, men hvor fort har du metronomen på når du øver på maksimum kapasitet? Da mener jeg 16-delsnoter minus sweeping og tapping og legato. Ren og skjær picking.

Til kverrulantene her så trenger jeg ingen leksjon i at fart ikke betyr alt, bla bla bla bla...

For øvrig ligger jeg et sted mellom 140 - 150 bpm (før spillinga ikke låter så rent lenger), etter i underkant av tre år som gitarist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den frasen som går fortest unna :ninja:

Metronomen min går dessverre bare til 216. B)

B)

Hehe..Jeg vet ikke hvor fort min går, jeg bruker ikke metronome utenom den som er i guitar pro. Jeg spiller en del Becker musikk så det ligger i den hastigheten en plass. Det er mye sweeping og slikt der, men det er nok alt.picking for og si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går Neil Young en høy gang og kunne skremt vannet av den avdøde Kjell Bækkelund!

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de fleste her "skryter" på seg endel. Gutter, trekk fra endel bpm, det er lov å være kritisk mot seg selv.

Dette gjelder ikke aiwass - han er nemlig en av de få som har forstått viktigheten med å øve sakte og kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hastighet burde ikke være det største målet for en gitarist. Jeg er neppe den raskeste her, men vil fortsatt si at man burde spille nøyaktig i sitt tempo, isteden for å slurve. Så senere blir man raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt spørsmål. Men hvis det er greit å bare spille på en streng, frem og tilbake mellom noen toner så går det rimelig kjapt. Spilte den kromatiske leksjonen til Petrucci i 200 for noen år siden. I dag er jeg sikkert tregere, eller kjappere. Uvisst faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de fleste her "skryter" på seg endel. Gutter, trekk fra endel bpm, det er lov å være kritisk mot seg selv.

Dette gjelder ikke aiwass - han er nemlig en av de få som har forstått viktigheten med å øve sakte og kontrollert.

hvem er det som har skrytt på seg endel? han som spiller tregere enn clapton eller han som greier 120? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva slags fraser jeg spiller.

Den frasen som går fortest unna :ninja:

Trekker tilbake det jeg sa.

Når jeg tenker meg om så har jo hva slags fraser man spiller en betydelig rolle. Men de fleste her skjønner vel hva jeg mener?

Jeg spiller jo fortere hvis jeg bare sitter å spiller 1-2-3-4 eller 1-3-4-1-3-4 på hver streng opp og ned på strengene. Men føler at det er litt "juks" å si at jeg spiller så så fort hvis det bare gjelder slike fraser over.

140 -150 er den "faktiske" farten min som jeg klarer å spille forskjellige ting på uten at det behøver å være megakomliserte fraser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.