Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarkjøp i USA- erfaringer?


Huvert

Anbefalte innlegg

Sist gang jeg fikk en bass (altså tyngre og større pakke enn en gitar) fra USA kostet dette under $100 med USPS. Merk at USPS ikke forsikrer pakker med høyere verdi enn rundt $600, tror jeg det var. Det står på websiden deres, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hej, en liten fråga: Om man är i USA och köper med sig, låt oss säga, en gitarr för 5000:- (alltså priset i den amerikanske musikaffären), en dist-pedal för 1500:- och en wah wah för 1200:- till Norge.

1: Ska man då egentligen betala tullavgift på allt eller bara på det som överstiger 6000:-?

2: Om man går på grönt ljus i tullen och blir stoppad, vad kan de då teoretiskt sett ta från en?

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, en liten fråga: Om man är i USA och köper med sig, låt oss säga, en gitarr för 5000:- (alltså priset i den amerikanske musikaffären), en dist-pedal för 1500:- och en wah wah för 1200:- till Norge.

1: Ska man då egentligen betala tullavgift på allt eller bara på det som överstiger 6000:-?

2: Om man går på grönt ljus i tullen och blir stoppad, vad kan de då teoretiskt sett ta från en?

Du skal betale tollavgift på hver enkelt pakke, vil jeg tro.

Ja, de kan ta stuffet ditt, men ikke om du kan "bevise" at det er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal betale tollavgift på hver enkelt pakke, vil jeg tro.

Hm, men borde jag egentligen inte slippa att betala toll för gitarren eftersom den kommer under 6000:- -gränsen?

Ja, de kan ta stuffet ditt, men ikke om du kan "bevise" at det er brukt.

Kan de då teoretiskt sett ta allt? Till och med gitarren som, som sagt, kommer under 6000:- -gränsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale moms på det som er OVER 6000 kroner, i ditt tilfelle vil det derfor lønne seg å betale for pedalene. Det er kun hvis objektet koster mer enn 6000 totalt at du må betale moms for hele summen - dvs du får ikke 6000 i "fradrag" hvis gitaren koster 7000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, men borde jag egentligen inte slippa att betala toll för gitarren eftersom den kommer under 6000:- -gränsen?

Kan de då teoretiskt sett ta allt? Till och med gitarren som, som sagt, kommer under 6000:- -gränsen?

Det er ikke toll på gitarutstyr, det er merverdiavgift. Det jeg ikke skjønte, er om du skal reise fra statene selv, eller bestille derfra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne hvorfor folk bruker UPS eller Fedex på varer fra USA til Norge.

USPS all the way! koster rundt 100-120 dollar å få en gitar til Norge.

Så vidt jeg vet må man betale moms på det aller meste? alt jeg har kjøpt som har vært over 1000 kr har blitt 25% moms på(noe i den duren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Jeg kan ikke skjønne hvorfor folk bruker UPS eller Fedex på varer fra USA til Norge.

USPS all the way! koster rundt 100-120 dollar å få en gitar til Norge.

Så vidt jeg vet må man betale moms på det aller meste? alt jeg har kjøpt som har vært over 1000 kr har blitt 25% moms på(noe i den duren).

Helt enig! Tull å bruke UPS og Fedex. USPS er like sikkert, og faktisk nesten like raskt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Noen som vet om noen amerikanske nettsider som sender Musicman gitarer til Norge?

Lurte på Ã¥ bestille en petrucci modell tilsendt, men ser ut som de fleste nettsidene ikke sender disse til Norge :(

www.drumcityguitarland.com sender til Norge, men da må bestillinga foregå ved mail. Og de har music man petrucci-modellene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.