Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

musikk du _HATER_ ?


Jonathan

Anbefalte innlegg

Jeg liker egentlig all slaks musikk jeg, bortsett fra Trance og Tecno (Eller som noen kaller det, "syre") Vet ikke hvorfor det blir kalt syre, men synes det passer :). Og så liker jeg ikke kvinner som synger om hvor flinke de er uten mannen sin. At de har blitt såra fordi mannen gikk fra dem, MEN JEG LEVER. BLÆ, blir syk av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hater band som hevder å ha peiling på politikk og spiller rød punk med masse meninger og tullball.

Kan også si meg enig i at Idol begynner å gå på overtid. Bortsett fra dette tar diverse technomusikk opp stor plass i hat-kammeret mitt, spesielt hvis det er jævler som remixer kule låter fra 80-tallet og tjener fett på det sammenkoblet med en eller annen heit video med halvnakne damer. Hater "damemagneter" som James Blunt og for ikke å nevne den nye trenden som har kommet; "mann med morsom stemme"-pop, eksempelvis Christian Walz (eller hvordan det skrives) og Maroon 5.

Også hater, hater, hater, hater jeg Grand Prix-musikk og alt det fører med seg.

Skal poste igjen, hvis jeg kommer på mer.

Endret av Calle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Britiske rockegrupper. Johnny Cash og Elvis Presley hadde baller og rocket, Franz Ferdinand har IKKE baller og rocker iallfall ikke.

2. Gængstæ rapp. Selv om jeg ikke kan sitte og høre på en rap skive, så har jeg ingenting imot det. Men den gangstarap driiiten og spesielt de jævla idiotene som tror de er gangsta irriterer vannet av meg.

3. Emo band og The New Wave of American Heavy Metal (ikke nu metal nei).

4. "R&B". PRØV å sammenligne Beyonce med Aretha, funker dårlig.

5. Pop med rock elementer. En ting er at (hard)rock brått er inn og det skal blandes inn her og der. Men noe som er JÆVLA irriterende er når de dumme syngebimboene sitter der og sier "nå har jeg endelig funnet meg selv, jeg har alltid hatt en rocka stil". Gaaasj

Bortsett fra det er det mye som er teit og dust, men så lenge jeg ikke får det gnidd i trynet gjennom alskens mediakanaler så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg missliker:

1. Dårlige remixer av store hits (Run DMC Vs Aerosmith er et solid unntak)

2. Rap av nyere dato, spesielt Hvem er hvem (Eminiem) og norsk rap. 80/70talls rap inneholder mye kult

3. Kaizers Orchestra. Bandet jeg spiller i øvet inn en sang som etterhvert fikk et veldig kaizer preg. Måtte true med å slutte før den ble fjernet fra set-lista

4. Kommersiell listepop. Forklaring er unødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-talls lærbukseinstrumentronk, _sangene_ til Toto (gitarsporene er kule nok, de), Children of Bodom, Marilyn Manson, pop-punk, John McLaughlin/Allan Holdsworth og andre i samme sjanger av sjelløs fusion, Dream Theater, Dimmu Borgir. Skal komme med flere om jeg kommer på flere.

En ting lurer jeg på.. Er de banda der de banda du LIKER eller HATER? jeg må anta at du HATER dem siden det står jeg HATER children of bodom i signaturen din (noe jeg ikke helt forstår hvorfor du gjør). Du nevner jo kun band som faktisk er dyktige og lager genialt sammensatt musikk. "Alle kan si: æsj, sånn bråkemusikk! hører ikke en eneste tone! æææh!", men det tyder kun på lite peiling. Får et inntrykk av at du er en av de i den båsen der. Åssen går det an å HATE Dream Theater, når du er musikkinteressert? Har John petrucci kalla deg noe stygt på et forum, eller stjålet dama di? Neppe.. Derfor trur jeg at de eneste gjenværende løsningene er at du enten har dårlig peiling, eller at du er jævelig misunnelig. Også bodom da. Som gitarist(jeg antar du er det), eller egentlig uansett siden du legger utsagna dine inn på GITARnorge, skjønner jeg ikke hvordan det går an å hate COB heller. Er det fordi det også er "bråkemusikk" og "skriking" og "bare groms" eller? Jeg vil gjerne ha et godt svar på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-talls lærbukseinstrumentronk, _sangene_ til Toto (gitarsporene er kule nok, de), Children of Bodom, Marilyn Manson, pop-punk, John McLaughlin/Allan Holdsworth og andre i samme sjanger av sjelløs fusion, Dream Theater, Dimmu Borgir. Skal komme med flere om jeg kommer på flere.

En ting lurer jeg på.. Er de banda der de banda du LIKER eller HATER? jeg må anta at du HATER dem siden det står jeg HATER children of bodom i signaturen din (noe jeg ikke helt forstår hvorfor du gjør). Du nevner jo kun band som faktisk er dyktige og lager genialt sammensatt musikk. "Alle kan si: æsj, sånn bråkemusikk! hører ikke en eneste tone! æææh!", men det tyder kun på lite peiling. Får et inntrykk av at du er en av de i den båsen der. Åssen går det an å HATE Dream Theater, når du er musikkinteressert? Har John petrucci kalla deg noe stygt på et forum, eller stjålet dama di? Neppe.. Derfor trur jeg at de eneste gjenværende løsningene er at du enten har dårlig peiling, eller at du er jævelig misunnelig. Også bodom da. Som gitarist(jeg antar du er det), eller egentlig uansett siden du legger utsagna dine inn på GITARnorge, skjønner jeg ikke hvordan det går an å hate COB heller. Er det fordi det også er "bråkemusikk" og "skriking" og "bare groms" eller? Jeg vil gjerne ha et godt svar på dette..

HÆ? Hva faen har du sylta agurkene dine i?!

1. Selvfølgelig er det band jeg hater, dette er en hattråd.

2. Det at du synes bandene jeg nevner lager god musikk, betyr ikke at jeg synes det. I en hattråd, eller elsktråd for den saks skyld, er det duket for at man skal si sin MENING, og det er akkurat det jeg gjør. Jeg, personlig, kan ikke fordra nevnte band og store deler av artistene/banda i samme sjanger, om du ikke deler min mening gir jeg blanke faen i. Poenget er at du kun også ytrer en MENING, det blir ingen universell sannhet selv om du presenterer det som en.

3. Jeg har IKKE sagt noe som helt som hvorfor jeg ikke liker nevnte band, og det er derfor helt utrolig ute på viddene av deg å anta at min begrunnelse er så primitiv som "æsj, bråkemusikk" eller lignende (hadde den forøvrig vært akkurat det hadde det vært en helt gyldig begrunnelse. Synes man noe er bråk og æsj, så synes man noe er bråk og æsj). Jeg skjønner ikke helt at jeg gidder å kaste bort tid på dette, men om du på død og liv skal ha en begrunnelse, så skal du få en:

80-talls lærbukseinstrumentronk - Cheezy, overspilt og harry. Å spille fort er ikke nødvendigvis samme som å lage bra musikk og Yngwie-kick har aldri vært kult.

_sangene_ til Toto (gitarsporene er kule nok, de) - Selvforklarende, men om jeg skal utdype mener jeg altså at jeg fremdeles ikke har funnet en Toto-låt som helt funker for meg. Enten blir det for 80-talls eller så blir det rett og slett dårlige og alt for smoothe poprocklåter, stort sett.

Children of Bodom - Latterlige posere som kombinerer det aller værste fra 80-tallsinstrumentronk, kvasigoter-pop og tungmetall i en innpakning som ikke ligner grisen. Stygg sound, stygge folk, stygge gitarsoloer og generelt sett plater som egner seg best som våpen i en nabokrangel.

Marilyn Manson - Klipp deg og få deg en jobb. Musikken din suger, med hederlig unntak av et par kule covre, du er ikke så smart og politisk oppegående som du forsøker å virke som, og hele "shock rock"-sounden er fullstendig frastøtende. For ikke å snakke om tekstene, snakk om pretensiøst søppel. Jeg vil heller høre Jon Fosses samlede verker lest opp av Tore Strømøy spilt på halv fart enn en hel Manson-plate.

pop-punk - "AHHHHHHHHRWRGHGW, WE'RE SO ANGRY ANGRY ANGRY!!!" *break* "Booohooo, puberty makes me saaaad" - fritt sitert etter en Simple Plan-tekst.

John McLaughlin/Allan Holdsworth og andre i samme sjanger av sjelløs fusion - Sjelløs er stikkordet. Jeg foretrekker å høre noen spille på sag og vaskebrett gjennom en vocoder og tre tonn chorus fremfor noen som prøver å høres ut som de spiller på sag og vaskebrett gjennom en vocoder og tre tonn chorus (lettere satt på spissen, seff).

Dream Theater - Gjeeesp. Kjedelige, slitsomme og overspilte sanger. Ultracheezy tekster og unødvendige takskifter og moduleringer i bøtter og spann. Noen få lyspunkter, men bandets materiale som helhet kaller fram den mentale kjøttøksa i huet mitt. Det hjelper ikke at enkelte mener man "må digge Dream Theater" bare fordi det er teknisk bra og ultraskolert instrumentering. Musikerne er dyktige, musikken er fremdeles søppel.

Dimmu Borgir - Definitivt et av norges tåpeligste band. Jeg likestiller den overpolerte liksminke-sounden deres med 50 Cent, det samme gjelder liksminke-IMAGET. Greit nok å spille ekstremmetall, men gjør det i hvert fall ordentlig. Teit musikk med teite tekster, teite tilhengere, teite konserter, teite idèer, teit image, teit produksjon og definitivt teit gitarspill.

Fornøyd? Voks opp, tulling.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

John McLaughlin/Allan Holdsworth og andre i samme sjanger av sjelløs fusion - Sjelløs er stikkordet. Jeg foretrekker å høre noen spille på sag og vaskebrett gjennom en vocoder og tre tonn chorus fremfor noen som prøver å høres ut som de spiller på sag og vaskebrett gjennom en vocoder og tre tonn chorus (lettere satt på spissen, seff).
Kan skjønne at folk ikke liker Holdsworth, men McLaughlin? Du liker ikke engang de akustiske greiene hans?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert blitt nevnt før, men det bør nevnes igjen: Madrugada/Ane Brun - Lift me må være noe av det verste innen norsk voksenpopmusikk jeg noensinne har hørt. Første gang en kollega hørte den, utbrøt han: Jøss, hører vi på Sørlandstoppen nå?

For dere som ikke har hørt på Sørlandstoppen: Det er et program på NRK P1 som spiller låter av sørlandske artister, og det er den grunn til at ingen av sørlandstoppenartistene kommer seg videre derfra; de suger!

Endret av Raven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.