Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

musikk du _HATER_ ?


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har alltid likt Green Day. Med American Idiot må de absolutt kunne kalles et punkband. Men det er vel fortsatt sånn at med mindre du er en heroinist i et band som selger maks 200 skiver så er du ikke punk. Blir vel tullatj for meg, men så driter jeg i om Green Day er punk, metal, postpolkaopera eller hvafaen. De lager fengende låter med gode riff og jeg liker stemmen til Billy Joe Armstrong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punk er vel heller en livsstil, og en måte å bryte konvensjonene på. Stikkordet er motkultur, eller antikultur, om du vil.

Rent musikalsk var den jo en reaksjon mot all prog' en og psykedelia som herjet på den tiden. Problemet i dag er at punken høres så og si lik ut som den gjorde på 70-tallet.

Med dette tatt i betraktning vil den stadig mer populære "nye progen" som kommer frem nå være den nye punk-musikken. Da snakker jeg først og fremst om kommersiell musikk.

Hvis man fornekter dette så vil jo det si at formålet med punk er misforstått. Det handler ikke om å spille tre powerchords og gå i skinnjakke, det handler om en holdning, og en vilje til å gå imot strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg være skremt av at den lille GNOMEN som synger om E-ord og uttadæsjælåpplevelsa og nettopp voldtok cherio i ett par mnd på radio ikke er nevnt her? Jeg blir rett og slett flau av å være norsk når den fjøsnissen kan bli populær her i landet. Men vi har jo bevisst gang på gang at de største massene av folk i Norge ikke eier musikksmak.

Ivar er en ålreit kar, og er nok en langt dyktigere musiker enn du. Han har dessuten også kommet ut med noe som er 100% ORIGINALT, hvilket er mer enn jeg kan si om så å si alt annet av norsk musikk idag. Du trenger ikke like det han driver med, men han er og blir et talent.

Er enig med deg Aiwass, men det var jo forbarka morsomt skrivi av mboogie! genialt! måtte le da den rødhåra dvergen ble sammenlikna med en fjøsnisse! :D Hva har du i norsk, mboogie? Genialt formulerte setninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.