Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

musikk du _HATER_ ?


Jonathan

Anbefalte innlegg

ok, jeg kjenner at jeg må få ut litt frustrasjon... så tenkte jeg skulle starte en tråd, så andre også kan få ut meningene sine!

nr. 1

jeg absolutt HATER og AVSKYR nådagens Retro-Garage Band rock(band som har satt seg fast på 70-tallet, blandt annet).

dette gjør da at de fleste artistene som begynner med "The", ofte havner på den musikalske svartelisten min... altså, hvordan crap som The Hives, The Strokes, The blablabla.. (listen er lang) greier seg så bra som de gjør nå, er et lite mysterium fra min synspunkt.

men for all del, om dere liker halv-clean fender bassman riffing, med simple trommer, og grusom vokal... peis på!

nr. 2... COLDPLAY! kjedelig, kjedelig, KJEDELIG MUSIKK! skal jeg ha noe chilly musikk, så har jeg best of Power Ballads samlinga klar.

syns å huske at de oppførte seg som om at de er verdens BESTE gruppe... slilt hjelper ikke på.

når vi er inne på elektronika, så synest jeg at elektronika jazz skal få en delt andre plass på listen..

nr. 3 Jenter med emotional og halvhes stemme, som synger over akustisk gitar(Maria Mena og alle i den duren) får meg til å skru av radio med en gang, geez når skal det ta slutt ?

nr. 4 RAP! can't spell CRAP without RAP :)

denne delen kunne sikkert ha dekket to A4 sider, men tar det kort...

Rap har en fin kombinasjon av dårlige tekster(NY RAP, GANGSTA RAP... kan godt høre på gammel rap fra 70/80 tallet :) ), topp of the world oppførsel, heller latterlig image.. huff

avskyr spesielt norsk rap av en eller annen grunn..

men Rap ser ikke ut til å være like mainstream som i USA, får ondt av å se på MTV.

nr. 5 IDOL, er hysterisk forutsigbart når det gjelder musikken.

nr. 6 pyse sangere ala James Blunt! skifter kanal så fort som de typene kommer på.

nr. 7 Boybands får jo seff en plass på lista.

nr. 8 Art-fags som lager "spesiel" musikk, tenk Ralph Myerz.

nr. 9 "rebelske" pop-punk band, tror faktisk alle de bandene har en felles akkord bok de bruker? kan ikke huske sist det kom et band som IKKe hørtes ut som de andre, ofte med en jente som synger.. tenk Daisy.

skal tilføye flere stiler når jeg kommer på de!

men slapp av, jeg like faktisk musikk ;)

Endret av Jonathan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

80-talls lærbukseinstrumentronk, _sangene_ til Toto (gitarsporene er kule nok, de), Children of Bodom, Marilyn Manson, pop-punk, John McLaughlin/Allan Holdsworth og andre i samme sjanger av sjelløs fusion, Dream Theater, Dimmu Borgir. Skal komme med flere om jeg kommer på flere.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør selv om tittelen på tråden til "Musikk du _ikke forstår_?", eller la meg gjøre det.

Hurra for positive mønster i hverdagen! :huh:

Herregud, må da være lov å _hate_ litt musikk. Kan bli en artig tråd dette, så lenge folk holder seg for gode til å på død og liv måtte forsvare favorittene sine (med mindre det er en eller annen form for argumentasjon inne i bildet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laget jo tråden for morro skyld da ;)

forstår all musikken, finnes gode artister i alle sjangre, men de aller fleste i de jeg nevnte over, kan jeg IKKE fordra :)

smak og begag :P

anyways, blir arti når fanboy'ene begynner å angripe hverandre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

nr. 1

jeg absolutt HATER og AVSKYR nådagens Retro-Garage Band rock(band som har satt seg fast på 70-tallet, blandt annet).

dette gjør da at de fleste artistene som begynner med "The", ofte havner på den musikalske svartelisten min... altså, hvordan crap som The Hives, The Strokes, The blablabla.. (listen er lang) greier seg så bra som de gjør nå, er et lite mysterium fra min synspunkt.

men for all del, om dere liker halv-clean fender bassman riffing, med simple trommer, og grusom vokal... peis på!

Band som har satt seg fast på 70-tallet? At de er inspirert av band fra 70-tallet er ikke rart iom

det var igrunn da den beste musikken ble laget.

Halvclean-fender bassmann? Trengerke ha dirstortion på fullt for å få det til å låte kult vettu!

Simple trommer og grusom vokal? Trommene er kanskje ikke spesielt imponerende i band som

The Hives og The Strokes men så er ikke teknikk alt.

nr. 3 Jenter med emotional og halvhes stemme, som synger over akustisk gitar(Maria Mena og alle i den duren) får meg til å skru av radio med en gang, geez når skal det ta slutt ?

Maria Mena er grusom, men håper ikke du prøver å bruke hu som eksempel for artister som Maria Solheim,

Ane Brun osv. Disse kommer jo med mye god musikk.

nr. 5 IDOL, er hysterisk forutsigbart når det gjelder musikken.

Ser man på idol pga musikken? Nei. Pga Underholdning? Ja.

nr. 8 Art-fags som lager "spesiel" musikk, tenk Ralph Myerz.

:lol: :lol: :lol:

Når ble Ralph Myerz spesiell musikk og når ble de art-fags?

Håper inderlig ikke du ser på det som cutting-edge musikk for da burde du sjekke ut litt

mer enn Europe og Bon Jovi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.