Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den fremste gitarrevolusjonæren


Mathiasman

Anbefalte innlegg

Men generelt, så er mesteparten av musikken som var POPULÆR på 80-tallet, særlig seint 80-tall, RÆVA.

Så får dere bare Bitche så mye dere klarer over min argumentasjons teknik.

Men det er nå min MENING, hva jeg SYNES, og det er det vanskelig og argumentere over.

Hvis du tenker hair metal så er jeg for det meste enig. Problemet er at mange ikke klarer å skille mellom Poison og Judas Priest, og det er disse som kommer med de fleste dårlige argumentene. Folk som legger Nitro og Allan Holdsworth i samme bås...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Musikere har et stort problem, og det er alle de som frarøver gode musikere den hederen de fortjener.

Det er fullt mulig å si at Bobby McFerrin (et eksempel) er en utrolig god vokalist uten å like musikken hans. Hvis du ikke har denne evnen så er det håpløst å diskutere musikk, da alt blir personlig smak - noe av det vrangeste som finnes.

Når det gjelder mange av disse puddelbanda, så var de aller fleste av dem utrolig gode på sine respektive instrument. Har du som krav at alt skal inneholde følelse er kanskje ikke den perioden noe for deg, ei heller om du foretrekker dype tekster. Likevel skal du være veldig unnvikende om du ikke har fått med deg at det er snakk om flinke musikere. Hadde disse blitt født ti år tidligere hadde de kanskje spilt i et band du likte, og motsatt med de som faktisk ble født ti år tidligere.

Skriv gjerne om dere faktisk overvar 80-tallet i noen grad, eller bare har blitt servert restene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiwass du er faktisk noe av det kvalmeste jeg noen gang har vært borti, er det noen som er arrogant så er det virkelig du!

Du har aldri vært borti meg.

Jeg later ikke som jeg vet mer enn andre her, for det gjør jeg ikke...

Antakeligvis så vet vi like lite når det gjelder slike ting.

Men jeg prøver i alle fall å komme med mine synspunkter uten å si at de er mer sanne en dine...

Mens du sier ganske enkelt: Jeg har rett, du har feil...

Og akkurat som deg så vet jeg at det var lyspunkt på 80 tallet, men mitt synspunkt er at det er lenge i mellom dem...

Og det er umulig å forklare hvorfor, det blir som å forklare hvorfor banan smaker bedre enn epler...

Og ja, det var ikke bare puddelrock på 80 tallet...

Man hadde blant annet punken og discoen...

Men f.eks. punken var mye bedre før 80 tallet, slutten av 60 starten 70 årene...

Og jeg synes at f.eks. riffene til Deep Purple, Led Zeppelin osv. var mye bedre enn enn riffene til Whitesnake...

Og til han som sa at Kurt Cobain var en dårlig gitarist:IDIOT

Den dagen jeg blir halvparten av den gitaristen han var, så skal jeg juble...

For det å være god på gitar handler ikke bare om kjapphet, teknikk osv.

Det handler om evnen til å lage gode låter, få fram stemninger osv....

Men som vanlig så tar vell jeg feil, og dere har rett...

Jaha? La oss gå over det første innlegget ditt én gang til:

Jeg blir skremt når jeg leser at dere mener at 80-tallet var et bra gitar ti-år!

Det bare bekrefter det jeg har trodd hele tiden, nemlig at 80% av de som er på dette forumet forguder gitar onanering og har det synet at den som spiller raskest, mest osv. er den beste gitaristen!

Du nøyer deg ikke engang med å angripe andre folks meninger, men går attpåtil til personangrep på dem.

Jeg personlig blir kvalm av 80% av 80-talls musikken,deriblant EVH!

Ingen her bryr seg om hvorvidt du får migrene, magesjau eller mensen, og like likegyldige stiller vi oss til hvem enn du så måtte få det av. Kan du komme med noe av relevans, istedenfor bare å slenge dritt?

For det første suger musikken, og for det andre så må de overdrive alt så inn i helvete!

Om du noensinne skal kunne hevde deg i en debatt, må du lære at man ikke begrunner en ubegrunnet påstand med flere ubegrunnede påstander. Her både generaliserer du (når du hevder at alt er overdrevet), samt presenterer din egen subjektive mening som fakta ('musikken suger').

Bare ta overtoner som et eksempel, nesten alle 80-talls gitar sanger blir jo ødelagt av at gitaristen må bruke overtoner for hver andre tone han spiller!

For det første brukte ikke alle 80-tallsgitarister flageoletter hele tiden, og for det andre ble ikke sangene 'ødelagt' av det. Nok en gang generaliserer du, og presenterer din egen subjektive mening som fakta.

Og en annen ting, FY FAEN hvor stygge mange av gitarene på 80-tallet var!

Du mener ærlig talt ikke at dette hadde noe å si for musikken?

Jeg personlig takker Kurt Cobain og Nirvana for at de kom og satt en stopper for den forbanna galskapen som regjerte på 80-tallet!

Og atter en gang sier jeg deg: Den enes galskap er den andres kunst. Mange (ikke nødvendigvis jeg) mener Nirvana er det verste som noensinne har skjedd i rock, og du har ingen rett til å si at de tar feil.

I mine ører er Guns n' Roses nesten det eneste fornuftige bandet som kom på 80-tallet!

Så fint at du synes det. Må vi forholde oss til det? Nei.

Og for alle som spiller gitar her så har jo Jimi Hendrix ganske mye å si for at vi har alle de mulighetene som vi har idag med gitaren.

Og dette er alle enige i. Uansett tror jeg faktisk ikke at noen her har hevdet at 80-tallet var 'viktigst', bare at det også var viktig. Det er tross alt snakk om forskjellige utviklingsstadier her.

Og for alle metal hoder her på forumet ( det er vell sikkert 90% av de her på forumet, IKKE inkludert meg selv) Så burde jo dere takke Jimmy Page for alt det som han tilbrakte hard rock gitaren!!!

Hva har metal gjort deg, egentlig? Det virker som et sårt punkt...

Intenst moderert av The Euphor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var mykje ræva musikk som var populær på slutten av 80 talet er det ikkje tvil om.

Her er billboard lista frå desember 1990 (tidlegare lister var ikkje gratis, men 90 er close enough)

http://www.billboard.com/bbcom/charts/char...0&g=Albums&y=15

Som de ser er det ytterst lite puddelrock. Michael Bolton innehar ein sterk 35. plass (mykje puddel, lite rock) Rask som New Kids on the Block er og representert.

No er eg oppfostra på band som Europe, TNT og Bon Jovi så eg er innhabil i puddeldiskusjonen, men det var ein del anna som skjedde på rockefronten på 80-talet. Band som Iron Maiden, Metallica, Slayer, og sjangrar som thrash og death metal. Så å skjera alt musikkrelatert under glam/puddel-kniven vert feil.

og bleach kom vel i 89

Endret av Lord Nelson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til han som sa at Kurt Cobain var en dårlig gitarist:IDIOT

Den dagen jeg blir halvparten av den gitaristen han var, så skal jeg juble...

For å bruke din "begrunningstekknikk" kan jeg hevde at jeg er mue bedre enn kurt cobain, siden jeg kan a-bluesskala i alle boksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bruke din "begrunningstekknikk" kan jeg hevde at jeg er mue bedre enn kurt cobain, siden jeg kan a-bluesskala i alle boksene :P

Jeg tror Kurt Cobain er veldig undervurdert. Hvordan vet vi at han ikke kunne alle a-bluesskalaene i alle boksene?

Jeg tror Cobain var ganske mye flinkere enn som så. Men det får jeg sannsynligvis aldri vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del avslutter mitt inntog i denne diskusjonen med å si:

...du sitter å kritiserer meg for ting du selv har gjort mange ganger i løpet av denne diskusjonen...

Hva var det med å ikke hive stein i glasshus?...

Og hvordan i helvete kan du argumentere mot min smak og mening???

Jeg har ikke gjort annet en å si min mening akkurat som du har sagt din...

Bare at jeg aldri har sagt at din mening er mer feil enn min.

Hvorfor? Fordi dette handler kun om smak og behag, noe som ikke kan diskuteres...

Og hvis jeg ikke liker 80 talls musikken, men foretrekker alt bakom og foran, så må jo jeg kunne si det uten at dere påstår at jeg tar feil???

Og til Yngtchie Blacksteen, ja jeg har fått med meg at du kan navnet osv. på mange gitarister, men gir det deg noe mer rett til enn meg til å diskutere smak?

Uansett at du kan navnet på dem osv. så har jo faen ikke du noe bedre smak eller mer peiling på musikk en meg... Forskjellen er bare at jeg nøyer meg med å høre på musikk, og gidder ikke å huske navna på alle...

Hvorfor? Fordi man husker det man vil huske, og 80 talls musikken er ikke noe jeg absolutt må huske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til Yngtchie Blacksteen, ja jeg har fått med meg at du kan navnet osv. på mange gitarister, men gir det deg noe mer rett til enn meg til å diskutere smak?

Uansett at du kan navnet på dem osv. så har jo faen ikke du noe bedre smak eller mer peiling på musikk en meg... Forskjellen er bare at jeg nøyer meg med å høre på musikk, og gidder ikke å huske navna på alle...

Hvorfor? Fordi man husker det man vil huske, og 80 talls musikken er ikke noe jeg absolutt må huske...

Jo, jeg har nok bedre peiling på musikk enn det du har, ihvertfall hvis man skal vurdere etter innleggene dine. Det at jeg faktisk klarer å huske navnene på artistene jeg hører på er noe jeg kan dra fordel av i slike diskusjoner, og jeg hører også på alle de jeg sier min mening om. Du har aldri hørt på hverken Vinnie Moore eller Allan Holdsworth, og vet heller ingenting om dem. Du prater bare masse dritt om alt og alle, og prøver deretter å framstå som en som vet hva han snakker om.

Jeg tror ikke det er noe poeng i å diskutere noe som helst med deg, ettersom du kun har negative ting å si om alle navn som kommer opp. Alle argumenter blir bare avfeid med absurde kommentarer som f.eks "det å være god på gitar handler ikke bare om kjapphet, teknikk osv.", som om noen faktisk hadde hevdet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del avslutter mitt inntog i denne diskusjonen med å si:

For du sitter å kritiserer meg for ting du selv har gjort mange ganger i løpet av denne diskusjonen...

Hva var det med å ikke hive stein i glasshus?...

Og hvordan i helvete kan du argumentere mot min smak og mening???

Jeg har ikke gjort annet en å si min mening akkurat som du har sagt din...

Bare at jeg aldri har sagt at din mening er mer feil enn min.

Hvorfor? Fordi dette handler kun om smak og behag, noe som ikke kan diskuteres...

Og hvis jeg ikke liker 80 talls musikken, men foretrekker alt bakom og foran, så må jo jeg kunne si det uten at dere påstår at jeg tar feil???

Og til Yngtchie Blacksteen, ja jeg har fått med meg at du kan navnet osv. på mange gitarister, men gir det deg noe mer rett til enn meg til å diskutere smak?

Uansett at du kan navnet på dem osv. så har jo faen ikke du noe bedre smak eller mer peiling på musikk en meg... Forskjellen er bare at jeg nøyer meg med å høre på musikk, og gidder ikke å huske navna på alle...

Hvorfor? Fordi man husker det man vil huske, og 80 talls musikken er ikke noe jeg absolutt må huske...

Hvor i denne diskusjonen har jeg gjort det du gjør? Vær så snill, legg frem noen sitater--jeg er lutter øre (evt. øye).

Og om du har slik et enormt problem med meg som person (hvilket jeg synes er litt tragisk, da dette bare er et internett-forum), kan du ta det på PM istedenfor å ødelegge denne tråden med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.