Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den fremste gitarrevolusjonæren


Mathiasman

Anbefalte innlegg

Du skal selvfølgelig få lov til å ha ditt syn på musikk, men så lenge du fortsetter å generalisere som i eksemplet jeg har klippet ut, burde du forvente å få litt rettmessig verbal deng for slett argumentasjonsteknikk.

«Alle rocke banda [sic]» er ikke en god start på en argumentasjonsrekke. Sannsynligvis husker du de rockebandene som var populære, og fordi puddelrock var trendy var det populært. De bandene som ikke spilte puddelrock fikk ikke like mye oppmerksomhet og har gått i glemmeboken, bortsett fra hos de som har nisjeinteresser.

Ikke glem at det skal kun ett moteksempel til før «alle» ikke er gyldig.

Hva betyr [sic]?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til aiwass: Hvem er det egentlig som fremstår barnslig or arrogant her: Er det jeg som har et annet syn på musikk enn deg, og som da gir uttrykk for det ved å si min mening, uten å si noe om at din eller andres mening er feil! Eller er det deg som sier at jeg er barnslig og arrogant fordi jeg har et annet syn enn deg???

Du sier jo ikke din mening. Du raser inn bombastisk og allvitende og påstår at alle 80-tallsgitarister MÅ shredde, og at 80-tallet ødela alt.

Noe som desverre påvirket Led Zeppelins og Pink Floyds siste plater, til å bli elendige(min mening).

Skal ikke si noe om LZ, men om Pink Floyd kan jeg si følgende: Du er rar.

Det var ikke 80-tallet som gjorde AMLoR "elendig", det var det at Dave og de andre gjorde masse som Roger ikke tillot når han var med. Man skal ikke nekte for at de ble påvirket av alt annet som foregikk rundt på samme tid, men å skylde på et helt tiår med musikk for at DU ikke liker et album er jo lavpanna.

Forøvrig synes jeg AMLoR er 80-tallets glemte og beste album. Du sier platER, hvor mange andre plater ga PF ut på 80-tallet? (Nå snakker vi ikke livealbum.)

Og hvis dere absolutt må ha en liste med hat musikk fra 80-tallet:

Whitesnake

Van Halen

Judas Priest

Mötley crue

Malmsteen

S.Vai

Satriani

osv.

+ 30000000 puddelrock band!

Jeg har nå prøvd å gjort rede for noen av mine påstander, skulle det mot formodning fortsatt være noen jeg ikke har svart på er det bare å spørre.

Hvordan i sorte helheimen kan en hatliste redegjøre for dine påstander?

Har ingen problemer med at du misliker mye (alt) av det som ble laget på 80-tallet, men jeg synes rett og slett at det er synd at du lar en slik forhåndsdømming av noe du strengt tatt ikke har peil på (nei, Absolute 80's plater og VH1's lister godkjennes ikke som peil) ødelegge det faktum at det sikkert er noe du liker inne i 80talls-musikken.

Og at du lovpriser Nirvana for å ha satt en ende for galskapen, ser jeg ikke noe i. Nirvana er jo drit. Cobain var jo en ræva gitarist, det er stemmen som er kult med han.

TOPIC:

For min del synes jeg at gitarrevolusjoenn skjedde med Hendrix. Hvor mange gitarister er ikke inspirert av denna gutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også stor faen
Ja, det skal jeg ikke nekte for.
Og jeg forstår ikke hvordan dere kan kalle 80-tallet for tidenes musikk år, det var jo da keyboard'et gjorde sitt inntog for fullt!
Ja, hva med det? Og bare for å ha det nevnt, jeg regner sannelig ikke 80-tallet for å være tidenes musikkår.
Bare at 80-talls gitaristene måtte bruke det hele jævla tida!!!
Eh, jaha? Malmsteen, greit. Vinnie Moore hadde to plater med såkalt neo-klassisk metal før han begynte med andre stilarter. Tony MacAlpine hadde to plater med neo-klassisk metal før han prøvde seg på andre stilarter. Jeg vet at du ikke har hørt på de to sistnevnte gitaristene, så det sier deg nok ingenting.
Og hvis dere absolutt må ha en liste med hat musikk fra 80-tallet:

Whitesnake

Van Halen

Judas Priest

Mötley crue

Malmsteen

S.Vai

Satriani

osv.

Bortsett fra Malmsteen så lagde ingen av disse artistene neo-klassisk metal. Der forsvant påstanden din om at 80-talls gitaristene brukte det 'hele jævla tida'. Tror nok du må gjøre litt research før du sutrer over ting du ikke har greie på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at du lovpriser Nirvana for å ha satt en ende for galskapen, ser jeg ikke noe i. Nirvana er jo drit. Cobain var jo en ræva gitarist, det er stemmen som er kult med han.
Det jeg syns er morsomt med dette er jo at de som prøver å etterligne Kurt Cobain på gitar vil aldri bli i stand til å spille noe som helst med Knopfler. Knopfler49 mener visst at musikk er konkurranse, at flere stilarter ikke kan eksistere samtidig, at en stilart må gjøre slutt på en annen for at det skal bli fred i verden.

Da kan jeg trøste ham med at det er minst like mange talentfulle gitarister i dag som det var på 80-tallet, om ikke flere. Gitarister some kan spille mer enn "Smells Like Teen Spirit", gitarister som kan spille hva det skal være. Gitarister som ikke er trangsynte og tenker koffert hele tiden, men som faktisk lar seg inspirere av mange forskjellige stilarter for å bli mer komplette musikere.

Slike som deg hadde aldri fungert som musiker, du er bare negativ til alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg virkelig argumentere:

aiwass du er faktisk noe av det kvalmeste jeg noen gang har vært borti, er det noen som er arrogant så er det virkelig du!

Jeg later ikke som jeg vet mer enn andre her, for det gjør jeg ikke...

Antakeligvis så vet vi like lite når det gjelder slike ting.

Men jeg prøver i alle fall å komme med mine synspunkter uten å si at de er mer sanne en dine...

Mens du sier ganske enkelt: Jeg har rett, du har feil...

Og akkurat som deg så vet jeg at det var lyspunkt på 80 tallet, men mitt synspunkt er at det er lenge i mellom dem...

Og det er umulig å forklare hvorfor, det blir som å forklare hvorfor banan smaker bedre enn epler...

Og ja, det var ikke bare puddelrock på 80 tallet...

Man hadde blant annet punken og discoen...

Men f.eks. punken var mye bedre før 80 tallet, slutten av 60 starten 70 årene...

Og jeg synes at f.eks. riffene til Deep Purple, Led Zeppelin osv. var mye bedre enn enn riffene til Whitesnake...

Og til han som sa at Kurt Cobain var en dårlig gitarist:IDIOT

Den dagen jeg blir halvparten av den gitaristen han var, så skal jeg juble...

For det å være god på gitar handler ikke bare om kjapphet, teknikk osv.

Det handler om evnen til å lage gode låter, få fram stemninger osv....

Men som vanlig så tar vell jeg feil, og dere har rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å bevege oss langt bort fra det opprinnelige temaet i denne tråden.

Jeg vil gjerne smette inn at Knopfler49 er et bevis på at den store gitarrevolusjonen faktisk skjedde på 80-tallet. Ettersom han liker musikk fra 50-70-tallet, men kan ikke utstå mye fra 80-tallet. Med andre ord, store omveltninger må ha skjedd i den perioden som førte til at musikken ble veldig annerledes.

80-tallet er jo tiåret med overdrivelser. Riktignok var langt fra alle banda med på dette, Bruce Springsteen ga tross alt ut plater på det tiåret også.

Vi kan fortsette å rakke ned på argumentasjonsteknikken til Knopfler49, men det fører ingen steds hen, og han har tydelig vist at han har en egen mening. Det får holde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til han som sa at Kurt Cobain var en dårlig gitarist:IDIOT

Den dagen jeg blir halvparten av den gitaristen han var, så skal jeg juble...

For det å være god på gitar handler ikke bare om kjapphet, teknikk osv.

Det er noe du sitter og sier til deg selv, ingen av oss har sagt det og jeg tviler på at noen her mener det er alt som skal til. Faktum er at Kurt Cobain var en temmelig dårlig gitarist. Han hadde dårlig vibrato, som rytmegitarist var han middelmådig, han hadde rett og slett lite som kjennetegner gode gitarister.

Lage gode låter? Det har ingenting med gitarspill å gjøre, det har med hva du klarer å skrive. Lage gode stemninger? Eh...

Han var en flink låtskriver, men noen stor gitarist ble han aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe du sitter og sier til deg selv, ingen av oss har sagt det og jeg tviler på at noen her mener det er alt som skal til. Faktum er at Kurt Cobain var en temmelig dårlig gitarist. Han hadde dårlig vibrato, som rytmegitarist var han middelmådig, han hadde rett og slett lite som kjennetegner gode gitarister.

Lage gode låter? Det har ingenting med gitarspill å gjøre, det har med hva du klarer å skrive. Lage gode stemninger? Eh...

Han var en flink låtskriver, men noen stor gitarist ble han aldri.

Smells like teen spirit har da vel blitt en "må kunne" riff?

Grunge er ikke om lange fete soloer med bra vibratoes ... Pearl Jam har noen bra da

Grunge er ikke teknisk musikk i det hele tatt, men det var egentlig forhåndsbestemt at Nirvana ville ta over, folk ble rett og slett lei av det. Det er en grunn til at musikken er delt i tiår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at 80-tallet var sannsynligvis det værste tiåret for musikk noen sinne.

med overderven bruk av digitale trommer, synt og keyboard.

kobain sugde på gitar og nirvana var en vits, men det de gjorde var viktig.

de vasket vekk hårsprayen og tørket vek maskaraen på rocken, noe jeg synes var positivt.

de stoppa alle gimick banda som regjerte på 80-tallet.

Dire straits er mest sannsynlig noe av de få positive tingene, på musikk fronten som kom ut på 80-tallet.

Jeg sier ikke at flere av banda på 80-talletr ikke har sin underholdnings verdi.

og det første albumet ti Van Halen var ganske så genialt, Motörhead var\er jævlig bra og judas priest var\er også konge. Men generelt, så er mesteparten av musikken som var POPULÆR på 80-tallet, særlig seint 80-tall, RÆVA.

Så får dere bare Bitche så mye dere klarer over min argumentasjons teknik.

Men det er nå min MENING, hva jeg SYNES, og det er det vanskelig og argumentere over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.