Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den fremste gitarrevolusjonæren


Mathiasman

Anbefalte innlegg

Det blir jo før dumt når dere sier at jeg IKKE har peiling på det jeg prater om, siden det er noe dere umulig kan vite eller ikke...

Så lenge du ikke begrunner dine egne utsagn så forblir de akkurat det, dine utsagn. Alle kan komme med utsagn, derimot er det ikke alle som kan begrunne sine egne utsagn på en saklig måte. Sier dette på et generelt grunnlag, hvis du ikke vil misforståes må du selv sørge for å begrunne det du sier. Ellers er det lett for at du blir oppfattet som en påståelig, uvitende liten tass. Igjen, sier ikke at du er det, prøver bare å få frem hvordan ting kan bli tolket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pink Floyd og Led Zeppelin er gode eksempler på band som ble ødelagt av 80-tallet!
Led Zeppelin lagde musikk på 80-tallet? Jaha, den plata har jeg i så fall aldri hørt...

Og når jeg sier at du ikke har peiling så tenker jeg på denne lille kommentaren:

"Det bare bekrefter det jeg har trodd hele tiden, nemlig at 80% av de som er på dette forumet forguder gitar onanering og har det synet at den som spiller raskest, mest osv. er den beste gitaristen!"

Hvis du helt ærlig tror det er sånn de fleste her ser på musikk så tar du feil. Det er sånne grunnløse påstander som får meg til å tvile på at du har hørt på noen av gitaristene det er snakk om. Det eneste jeg hører fra deg er hysteriske overdrivelser.

Når vi først er i gang med 'gitar onani' så kan du vel nevne noen av disse såkalte onanistene som vi visstnok digger på grunn av farten? Ta den tiden du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knopfler49: Bare for å dra den på den andre siden. HVorfor kaller du deg da Knopfler om du misliker 80-tallet så mye? Det er jo i dette ti-året mr. Knopfler blir stor og det er ved hjelp av 80-talls amper (og teknologi) som gjorde at han fikk den lyden han hadde/har (sammen med fingrene såklart... :D ).

Videre så var jo 80'tallet mye mer enn shred og vestkyst glam (LA sounden). En annen ting som ikke er nevnt, men går kanskje mer på populærmusikk enn faktiskte gitarrevolusjonærer, MTV. Om du mener MTV har ødelagt mye, så skal jeg ikke være uenig, men de har fremmet mye også (selv om dette har vært hovedsakelig musikk jeg ikke er spesielt glad i).

Er enig med deg på et punkt, er uvesentlig å ramse opp masse gitarister og band. Hva i alle dager skulle vel det bevise? Og vil bare føre til videre krangel (ettersom noen liker den ene, mens den andre liker en tredje men ingen andre osv osv osv...). En må også prøve å holde litt på objektiviteten, selv om det ikke alltid er like lett. Det er alltid flere vinklinger enn de første assosiasjonene en har.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg på et punkt, er uvesentlig å ramse opp masse gitarister og band. Hva i alle dager skulle vel det bevise? Og vil bare føre til videre krangel (ettersom noen liker den ene, mens den andre liker en tredje men ingen andre osv osv osv...). En må også prøve å holde litt på objektiviteten, selv om det ikke alltid er like lett. Det er alltid flere vinklinger enn de første assosiasjonene en har.. :)

Vel, når han sier at 80% av alle her på forumet kun hører på gitaristene fordi de spiller fortest så lurer jeg selvfølgelig på hvem i svarte han prater om. Eneste jeg kan komme på er Malmsteen, og det er jo normal å mislike ham hvis man ikke er glad i hurtig gitarspill. Men det er jo blitt vanlig på dette forumet å slenge dritt både hit og dit for så å ignorere de som faktisk vil ha noe konkret, og ikke bare masse tullete kommentarer.

Jeg ser ingen grunn til å ta folk på alvor når alt de gjør er å komme med grunnløse påstander. Og når han ikke nevner navn så regner jeg med at han skjærer alle som kan spille fort over en kam, alt fra Eric Johson til Rusty Cooley. Da regner jeg med at den personen har alt for lite peiling til å kommentere og forlange at folk skal ta det han sier seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skremt når jeg leser at dere mener at 80-tallet var et bra gitar ti-år!

Det bare bekrefter det jeg har trodd hele tiden, nemlig at 80% av de som er på dette forumet forguder gitar onanering og har det synet at den som spiller raskest, mest osv. er den beste gitaristen!

Jeg personlig blir kvalm av 80% av 80-talls musikken,deriblant EVH!

For det første suger musikken, og for det andre så må de overdrive alt så inn i helvete!

Bare ta overtoner som et eksempel, nesten alle 80-talls gitar sanger blir jo ødelagt av at gitaristen må bruke overtoner for hver andre tone han spiller!

Og en annen ting, FY FAEN hvor stygge mange av gitarene på 80-tallet var!

Jeg personlig takker Kurt Cobain og Nirvana for at de kom og satt en stopper for den forbanna galskapen som regjerte på 80-tallet!

I mine ører er Guns n' Roses nesten det eneste fornuftige bandet som kom på 80-tallet!

Og for alle som spiller gitar her så har jo Jimi Hendrix ganske mye å si for at vi har alle de mulighetene som vi har idag med gitaren.

Og for alle metal hoder her på forumet ( det er vell sikkert 90% av de her på forumet, IKKE inkludert meg selv) Så burde jo dere takke Jimmy Page for alt det som han tilbrakte hard rock gitaren!!!

Du fremstår som så barnslig og arrogant at jeg ikke engang gidder å kommentere innlegget ditt. Du har bare rett og slett ikke peiling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skremt når jeg leser at dere mener at 80-tallet var et bra gitar ti-år!

Det bare bekrefter det jeg har trodd hele tiden, nemlig at 80% av de som er på dette forumet forguder gitar onanering og har det synet at den som spiller raskest, mest osv. er den beste gitaristen!

Jeg personlig blir kvalm av 80% av 80-talls musikken,deriblant EVH!

For det første suger musikken, og for det andre så må de overdrive alt så inn i helvete!

Bare ta overtoner som et eksempel, nesten alle 80-talls gitar sanger blir jo ødelagt av at gitaristen må bruke overtoner for hver andre tone han spiller!

Og en annen ting, FY FAEN hvor stygge mange av gitarene på 80-tallet var!

Jeg personlig takker Kurt Cobain og Nirvana for at de kom og satt en stopper for den forbanna galskapen som regjerte på 80-tallet!

I mine ører er Guns n' Roses nesten det eneste fornuftige bandet som kom på 80-tallet!

Og for alle som spiller gitar her så har jo Jimi Hendrix ganske mye å si for at vi har alle de mulighetene som vi har idag med gitaren.

Og for alle metal hoder her på forumet ( det er vell sikkert 90% av de her på forumet, IKKE inkludert meg selv) Så burde jo dere takke Jimmy Page for alt det som han tilbrakte hard rock gitaren!!!

dette var uten tvil det største gitar året, men alle disse har blitt inspirert av noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å starte her:

Hvorfor kaller jeg meg Knopfler: Fordi at jeg er stor faen av MARK KNOPFLER som har gitt ut alle sine solo plater på 90-00 tallet... Jeg er også stor faen av Knopflers 3 første plater som kom ut på slutten av 70 tallet.

Mens plater som brothers in arms liker jeg ikke, hvorfor: Fordi at det stinker 80 talls så det holder....

Til aiwass: Hvem er det egentlig som fremstår barnslig or arrogant her: Er det jeg som har et annet syn på musikk enn deg, og som da gir uttrykk for det ved å si min mening, uten å si noe om at din eller andres mening er feil! Eller er det deg som sier at jeg er barnslig og arrogant fordi jeg har et annet syn enn deg??? Hmm...

Og til deg som sa at Led Zeppelin og Pink Floyd ikke hører til 80-tallet:

Det er helt korrekt J.Bonham døde i 1980, så Led Zeppelin sluttet da...

Men det var ikke sånn at plutselig kl 00:00 på nyttårsaften 1979 så forandret ting seg, ting begynnte nemlig å skje på slutten av 70 årene. Noe som desverre påvirket Led Zeppelins og Pink Floyds siste plater, til å bli elendige(min mening).

Og jeg forstår ikke hvordan dere kan kalle 80-tallet for tidenes musikk år, det var jo da keyboard'et gjorde sitt inntog for fullt!

Og hva gjorde gitaristene på 80-tallet: For eksempel så kom shreddingen for fullt, men det var ikke et nytt fenomen. På 80-tallet kom alle disse Neon-klassiske gitaristene, som malmsteen. Dette var ikke noe nytt, men noe som gitarister som Ritchie Blackmore hadde gjort lenge...

Bare at 80-talls gitaristene måtte bruke det hele jævla tida!!!

Og hvis dere absolutt må ha en liste med hat musikk fra 80-tallet:

Whitesnake

Van Halen

Judas Priest

Mötley crue

Malmsteen

S.Vai

Satriani

osv.

+ 30000000 puddelrock band!

Jeg har nå prøvd å gjort rede for noen av mine påstander, skulle det mot formodning fortsatt være noen jeg ikke har svart på er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at 80-talls gitaristene måtte bruke det hele jævla tida!!!

Fint at du ikke skjærer alle under en kam her.

Du liker ikke Brother In Arms, fordi det blir for mye 80-talls.. Du sier selv at det du mener med 80-talls er shredding..? Hvor shreddes det på Brothers In Arms-albumet?

Også vil jeg bare be deg om å nevne én Pink Floyd eller Led Zeppelin-sang, der det finnes shredding.

Greit nok, du liker ikke 80-talls-musikken. Men slutt å komme med så elendige argumenter ihvertfall, det får deg bare til å virke som en som har ca null peiling på musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår hvertfall ikke som veldig smart Knopfler49. Et spørsmål til deg ang. Judas Priest som du har på 80-tallslista di: Betyr det at du liker albumene de ga ut på 70-tallet, 90-tallet og 2005? Men at det var 80-tallet som også ødelagte musikken deres? Du burde skjønne at folk liker forskjellig musikk, og av forskjellige grunner. Det er ikke sånn at alle som liker musikk fra 80-tallet liker det pga shredding. Jeg synes det ble laget veldig mange bra sanger på 80-tallet i forhold til f.eks 90-tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vrir jo faktisk dere på alt som jeg sa...

Sa jeg at jeg ikke liker musikken på 80 tallet pågrunn av shredding???NEI!

Jeg sa at shredding er et typisk 80 talls fenomen, et av mange fenomener som jeg ikke liker...

Og nei jeg kan ikke si en pink floyd eller led zeppelin sang hvor det shreddes siden det neppe finnes en...

Men hvis du hadde giddet å lest det jeg skrev så sa jeg aldri at shredding var grunnen til noe!

Og ja, jeg har alle platene til Led Zeppelin, og desverre så bærer de siste platene preg av 80 tallet...

Og det er ikke bare jeg som fremstår dum her...

Jeg kom faktisk med mitt syn på denne saken, og mitt syn er at gitar musikken kom for fullt på slutten av 50 tallet. På 60 tallet fortsatte stigningen, og på slutten av 60, starten av 70 tallet nådde gitar musikken sitt beste.

Og hvis det gjør meg dum, så er jeg veldig spent på å høre hvorfor...

Og dere vrir på det meste som jeg sier, for de fleste av dere skjønner nok hva jeg mener... Selv om dere er uenige

Alle rocke banda på 80 tallet var nesten puddelrock band, og hvis noen av dere nekter på det, så er det ikke jeg som er dum...

Så kan dere enten like musikken, eller ikke. Jeg for min del hater den musikken, og noen av dere liker den...

Helt greit...

Og jeg har faktisk argumentert for alt jeg har sagt.

Og så klart finnes det gitarister/band som ikke tilhører denne karakterisasjonen, som blant annet Knopfler...

Og det er en uke siden jeg satt i 2 timer å så på Rock of the 80's på Vh1, så jeg er ganske oppdatert på hva som regjerte da...

Men som sagt så er det band som ikke tilhører her.

Og hvis dere ikke klarer det at jeg har et annet syn på musikk enn dere, så er det deres problem.

Uansett så vil vi aldri bli enige, siden dette handler om smak...

Det blir litt som å diskutere hva som er best av eple og banan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vrir jo faktisk dere på alt som jeg sa...

[...]

Alle rocke banda på 80 tallet var nesten puddelrock band, og hvis noen av dere nekter på det, så er det ikke jeg som er dum...

[...]

Og hvis dere ikke klarer det at jeg har et annet syn på musikk enn dere, så er det deres problem.

Du skal selvfølgelig få lov til å ha ditt syn på musikk, men så lenge du fortsetter å generalisere som i eksemplet jeg har klippet ut, burde du forvente å få litt rettmessig verbal deng for slett argumentasjonsteknikk.

«Alle rocke banda [sic]» er ikke en god start på en argumentasjonsrekke. Sannsynligvis husker du de rockebandene som var populære, og fordi puddelrock var trendy var det populært. De bandene som ikke spilte puddelrock fikk ikke like mye oppmerksomhet og har gått i glemmeboken, bortsett fra hos de som har nisjeinteresser.

Ikke glem at det skal kun ett moteksempel til før «alle» ikke er gyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er en uke siden jeg satt i 2 timer å så på Rock of the 80's på Vh1, så jeg er ganske oppdatert på hva som regjerte da...

Ehm, joda. "best of rock 80's vh1* :huh: Da fikk har du sett på en lista som inneholdt 90% av det som var *POP* blant allmenn befolkninga. Det betyr ikj nødvendigvis alle dei gode banda / sangene til bandene. Vent å se på best of rock 2000 når vi er i 2020, Da innheolder den sikkert Good charlotte, Sum 41 osv... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.