Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

2 timer siden, mrwarensemble skrev:

Er det Bias FX du bruker( vises på skjermen)? Er du fornøyd med det? Og har du prøvd å kjøre det igjennom et flat response kabinett?

Kjører Bias FX Professional med Bias Amp 2 på enkelte forsterkere. 
Kjøpte Bias AMP 2 på tilbud i tillegg, da de ofte har 50% kampanjer. Laster ned amper i Bias Amp 2 og kjører dem i Bias FX.

For mitt bruk, så fungerer det helt utmerket. Jeg ville ha noe billig og bra.

Fordeler er at det låter svært bra til både gain og cleans. Enkelt å bruke, masse brukere som laster opp gode presets på nettet, de hentes ut direkte i programmet.
Ulempen er at det er litt vel mye støy i bakgrunnen med bruk av vreng, noise gate tar alt. Det er ikke til plage egentlig, men syns det er unødvendlig. Men mener at jeg hadde lignende problem med Guitar Rig, så mulig det er mitt oppsett. 

Har ikke prøvd det gjennom responskabinett, men har planer om å kjøpe meg studiomonitorer snart. Jeg eide nylig POD HD til å sammenligne med, og der er Bias FX helt soleklart best på lyd. POD var ikke i nærheten engang. 

Pro-versjonen koster bare en tusenlapp, her får svært mye god lyd for billig penge :) 

Har handlet direkte fra PG, det går helt fint.
https://www.positivegrid.com/promotions/?gclid=EAIaIQobChMIy4-H16iu4AIV08qyCh12NwzcEAAYASAAEgJtmfD_BwE

image.png.e632c9a3e133789efe2c585eb6622fe9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Er vel ikke originalt med tre potmetere på de der? Står vanvittig tett de to ved floyden/pickupen.

Sybs den ser feiende flott ut med hvite EMGs. 👌 Ikke akkurat PensaSuhr, men den der kunne man dratt 80-talls MK på.

Den ser ut til å være levert originalt med dette EMG active oppsettet . Det er en volum og en tone på hver singelcoil . Ingen tone på bridge humbucker . IBZ USA pickups hadde vært mye bedre men er visstnok noen som liker EMG .

Disse med "Custon made" inlay var spesialbestilte . De vanlige har ikke dette inlay . Det var Japan versjoner og USA Hollywood versjoner i 1990 . Jeg har en lik USA Hollywood 1991 modell i samme farge .

Fikk tatt noen bilder ute med rett type knotter ( det var noen fæle hvite Fender knotter på....iiiiiiik ) . Er i hvert fall en bra billig gitar for et par lapper ( og jeg trenger original kasser)  , og jeg føler jeg har "reddet" en gammel Ibanez . Selv om jeg ikke bruker tiden og er like flink som Sten er ,  men nå er ikke dette en dyr JEM heller .

IMG_8395.JPG

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Truckstop Chuckie skrev:

En ting jeg aldri har forstått er hvorfor Ibanez har valgt å putte jackuttaket akkurat der på sine S-modeller. Den hadde da ikke vært så veldig i veien om den hadde blitt plassert på samme område, men på baksiden?

Kroppen er tynn , så å ha det på siden ( som jeg klart liker best )som RG er er vel et problem . Baksiden tror jeg ikke jeg ville hatt den . så det er muligens plasser slik for å slippe å ha mer enn et cover på baksiden . Jackson gjør det samme på de tynne Stealth gitarene sine .

IMG_9679.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Debris skrev:

Det morsomme er at denne gitaren har vært i noen Charvel reklamespotter!

Med Charvels viten om at det er en GMW/Lee Garver bygget gitar😀

Link gjerne om du har 😊

Antakeligvis denne..? 

 

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.