Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

Denne igjen. Tenkt på det en stund, og nå bestemte jeg meg for å sette tilbake den originale Gibson-plukkoppen i bru-posisjon, da jeg synes Eastgrovepickupen er litt "trang". Er godt fornøyd nå, og Eastgrovepickupen i hals blir værende. Kombinasjonen viste seg å være veldig god! :) Så måtte jo selvfølgelig "lillegutt" være med... 😋

33200868178_131d307a28_b.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baja 60s telecasteren har sin faste plass i sofaen, så som jeg er hjemme i pappaperm. Som regel unplugged, men småen setter pris på litt musikk innimellom. Praktisk med en liten stueamp.

Låter og spiller veldig bra. Imponerende kvalitet ntp meksikansk produsert. 

 

20190214_140406.jpg

20190214_140205.jpg

20190214_141852.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått 540s Custom ferdig . Var trøbbel med Jack - byttet til en annen men det funker ikke ( EMG oppsett har jeg ikke peil på)  så måtte overhale den originale . I tillegg var pickupvelger dårlig - og måte lodde på en del ledninger som var dårlige . Fant de originale knottene i hardcase også .

 

 

IMG_8529.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sugardaddy65 skrev:

Endelig fått 540s Custom ferdig . Var trøbbel med Jack - byttet til en annen men det funker ikke ( EMG oppsett har jeg ikke peil på)  så måtte overhale den originale . I tillegg var pickupvelger dårlig - og måte lodde på en del ledninger som var dårlige . Fant de originale knottene i hardcase også .

 

Tøff gitar! Hvor mye veier en sånn egentlig? 

Er vel stereo jack når det er aktiv elektronikk kontra vanlig mono.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha....men det funker jo på vanlig gitarplugg....Hadde mistanke om at det var en annen type Jack her , men jeg satte i ny som så lik ut men det ga en form for jordstøy uansett hvordan jeg koblet den .

Vekten er ca. 3 kg . Det er mahogany kropp på disse . Den har overraskende bra sustain for å være så lett og tynn kropp . Er antakelig bra kvalitet Edge  tremelo som hjelper på .

 

FA757DA5-170D-40CA-B8B5-80BD0AE05554.jpeg

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Aha....men det funker jo på vanlig gitarplugg....Hadde mistanke om at det var en annen type Jack her , men jeg satte i ny som så lik ut men det ga en form for jordstøy uansett hvordan jeg koblet den .

Om jeg ikke tar helt feil er vel den tredje kontakten på en stereo jack for å gi batteriet jord når jack er plugget i, og bryte kretsen ellers. Dette for at batteriet skal vare lengre enn 3 dager. 

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Endt skrev:

Om jeg ikke tar helt feil er vel den tredje kontakten på en stero jack for å gi batteriet jord når jack er plugget i, og bryte kretsen ellers. Dette for at batteriet skal vare lengre enn 3 dager. 

Ene jorden er fra batteriet ja . Så må en vel huske å ta ut ledningen ellers lades batteriet ut...EMG er et mas .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.