Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Maybach - erfaringer?


vim

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, GunnarpåMo skrev:

Selvfølgelig helt enig i det. Jeg bruker fortsatt en gitar jeg betalte 800kr. for på jobber. Har også med en Danelectro til 1990kr.

Men det er ikke jeg som påstår at en Tsjekkisk Les Paul kopi tilsvarer en Gibson til 50.000kr.

Slike påstander må man regne med å få reaksjoner på.

Skjønner det, men det er vel vim sin diskusjon ;) Godt mulig jeg ikke burde være så fornøyd med den, men det er jeg altså, hehe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, GunnarpåMo skrev:

Dere framstår som om Gibson Custom Shop ikke er bra nok for dere,

og at dere må ta det til neste nivå, som tydeligvis er Maybach.

Jøss - du må ha kjedelige dager for å få det til å bli en slags konflikt :)
Hvem har sagt noe som helst om at GCS ikke er bra nok? Tror du forveksler det med at, blant annet jeg, har funnet en gitar som jeg liker bedre enn de man tidligere har hatt. 

Jeg har eid x-antall Gibsons R-et-eller-annet og likt dem alle veldig godt. De kostet da langt mindre enn nå og GCS har ikke blitt bedre (eller dårligere) - bare dyrere.
Ikke bare Gibson, men også kronekursens feil.
Det er ikke veldig lenge siden de Les Paulene som nå koster 45 laken ++ var mulig å få tak i til samme pris som Maybach nå koster.
Jeg er også inforstått med markedsfeilen som gjør seg gjeldende, når en kopi kan surfe gratis på andres original og dermed komme lettvint til matfatet - for gunstigere pris.
Det finnes helt sikkert også mange Gibsons som er bedre enn Maybach, men det er den gitaren jeg er mest fornøyd med. Verre er det ikke.

Det er for øvrig fritt frem å drite i kjøpe en...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GunnarpåMo skrev:

En gitar, eller en diskusjon om gitarer er vel aldri et problem?

 

Det kan vi enes om :)
Faktum er uansett at jeg ferdighetsmessig ikke er god nok for verken Gibson CS eller Maybach. Men morro eré læll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, GunnarpåMo skrev:

Dere framstår som om Gibson Custom Shop ikke er bra nok for dere,

og at dere må ta det til neste nivå, som tydeligvis er Maybach.

Vel, jeg ble ikke så imponert som jeg trodde jeg skulle bli. Gode gitarer, for all del, men jeg hadde ikke bytta en av Gibson Les Paul'ene mine i en. Føltes som en helt kurant Les Paul std, med age'a finish, Det bør man jo kunne forvente av prislappen også. Tilsvarende Gibson vil selvsagt være litt dyrere pga merkevaren.

Minner meg forøvrig om mye annet opp igjennom årene. Falck gutta tar inn og selger, og skryter ting opp i skyene, folk kjøper. Alt de selger er jo guds gave til gitaristen, helt til de har noe nytt å pushe. Slik har det vært siden tidlig 90-tall hvertfall. Men om en stund kan man garantert få deg en rimelig Maybach på finn, så da kan du jo prøve selv :) Man ender jo alikevel ofte tilbake med originalene til slutt, være seg Gibson, Fender eller Marshall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd tre Maybach, og alle tre har vært helt sjef. Lettvektere uten lettvekter-lyden, resonante som få og lettspilte som bare det. Ikke så sinnsykt glossy at du dør inni deg om du skubber borti noe, ganske subtil relic. Likevel, hadde jeg kommet på hva som stod på prislappen hadde jeg fortsatt dødd litt inni meg med min studentøkonomi :P

Jeg er ikke noe Gibson-hater, men jeg syns de er for varierte i kvalitet og spesielt vekt til at det er noe jeg tør å kjøpe uprøvd lenger. De overdrevent svære halsene til de fleste CS gitarene er jeg heller ikke så glad i. Maybach kunne jeg lett kjøpt uprøvd så lenge jeg hadde fått et bilde av den aktuelle gitaren, har sett at lønnetoppene er veldig varierende; noen er A, noen er AA, noen få er AAA og noen er quilted eller birdseye.

Litt off topic: Selvfølgelig en helt annen prisklasse, og ikke en "tro Les Paul-kopi", men skulle jeg casha ut «major monetas» for en LP-style gitar hadde det utvilsomt blitt en PRS McCarty 594 SC. ?

12087132_800.jpg

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Frisker opp en gammel tråd.

Jeg har virkelig sansen for Maybach gitarer! Har spilt på Albatroz jr og flere Lesters. Nå har jeg en Albatroz 65-2 m/Amber Spirit of 59.

Fantastisk gitar!

Generelt er treverk, hardware og pickups helt tipptopp på Maybach. Jeg syns dette er supre gitarer!

En ting som har har gått igjen på flere av gitarene jeg har vært bort er likevel at nut’n har vært mindre bra. Flere har vært litt sloppy filt og i tillegg trange og uregjerlige ift å holde gitaren skikkelig in tune. Virker rett og slett litt plastic og sticky disse nut’ene. Dette er også poengert i et par reviews i gitar-magasin.
Syns dette er litt rart, at ikke Maybach (som jo er et skikkelig good brand) har litt bedre kvalitetssjekk på dette med nut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2017 den 22.56, Alfi27 skrev:

Litt off topic: Selvfølgelig en helt annen prisklasse, og ikke en "tro Les Paul-kopi", men skulle jeg casha ut «major monetas» for en LP-style gitar hadde det utvilsomt blitt en PRS McCarty 594 SC. ?

12087132_800.jpg

 

 

Har du testa McCarty 594?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.