Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Maybach - erfaringer?


vim

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Var nedom å testa en litt her om dagen, den 58 Cherry Lane. Kun unplugged. Kan ikke si jeg ble noe mer imponert enn forventa av en gitar til 22 lapper igrunn. Gode gitarer, for all del, men hadde valgt en skikkelig Les Paul over den hver gang for min del. Stemmer jo ikke med headstock heller, det trekker jo ned for meg. Ellers sabla pene og forseggjorte gitarer. Eneste blemma er jo at Murphy R9'n til Geir henger over de der, de blekner jo litt i forhold :) er dog en del rimeligere enn prisen de har satt for den ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke eid en R9 (vært gøy å teste), men verken min R6, R8 og 52 Tribute (eller Collingsen) jeg eide var dårlige gitarer, på ingen måte, men det var først med Maybach'en alt stemte hos meg. Så jeg ville nok heller hatt to Maybach'er enn en "skikkelig" Gibson ? 

Endret av WelhavenT
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, WelhavenT skrev:

Har ikke eid en R9 (vært gøy å teste), men verken min R6, R8 og 52 Tribute (eller Collingsen) jeg eide var dårlige gitarer, på ingen måte, men det var først med Maybach'en alt stemte hos meg. Så jeg ville nok heller hatt to Maybach'er enn en "skikkelig" Gibson 1f609.png 

Fint når det er sånn ja :) hadde nok ikke sagt nei takk til en om jeg ble tilbydt :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, WelhavenT skrev:

Har ikke eid en R9 (vært gøy å teste), men verken min R6, R8 og 52 Tribute (eller Collingsen) jeg eide var dårlige gitarer, på ingen måte, men det var først med Maybach'en alt stemte hos meg. Så jeg ville nok heller hatt to Maybach'er enn en "skikkelig" Gibson 1f609.png 

Helt enig og jeg har hatt en R9, to R8 og tre R7:) Har lyst på en i gull også men det får nesten bare vente.

Endret av Threechords
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og koser meg med julegaven til meg selv - Lester 59 nå, og tar meg i å glise gang på gang.
Jeg har eid 1xR7, 2xR8, 1xR9 og et par standarder og jeg må gjenta meg selv og si at Maybach trumfer dem alle. Må nok mellom 40 og 50 laken til for å matche disse med en R8/R9 nå tror jeg.

Endret av vim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de virkelig så bra?

Registrerer at noen ikke vil ha Marshall, men liker kloner bedre.

Ikke vil ha Gibson, men syns at Tsjekkiske kopier er bedre.

Ikke egentlig interessert i Klon Centaur, men veldig interessert når Ceriatone lager en kopi.

Jolly-Cola?

Endret av GunnarpåMo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whatever floats your boat, verre er det vel ikke? 

Kan gjerne ramse opp hva som gjorde at det ble Maybach jeg endte opp med (ønsket meg en Les Paul (helst Goldtop) i 40-årsgave for tre år siden). 

Kjøpte meg først en 1952 tribute, og historien hadde endt her hadde det ikke vært for at den ikke kunne intoneres. Wraparound og galle sur i bånda. Ble levert tilbake, synd for jeg likte alt annet med den. 

Kjøpte så en nydelig R8, cream t-pickups osv. Dessverre ble jeg aldri venn med halsen og den var i tyngste laget. Dessuten var det jo goldtop som var drømmen. 

Så ble det en R6. Nok en nydelig gitar, men ble heller ikke her venn med halsen, dessuten var denne enda tyngre enn R8'en. Og, selv om den låt bra, låter jazzmasteren min med Klein '56 bedre. 

Så prøver jeg en Maybach. Halsen passer meg perfekt, vekta er perfekt, finishen elsker jeg og pickup'ene (Amber '59) låter knall. Prisen er dessuten innafor budsjettet. The search is over! 

Så hos meg har det ingenting med "vil ikke ha Gibson" å gjøre. Det har med å finne 'den rette'. Gitaren som finner frem spillelysten istedet for å havne i kassa under senga. 

Endret av WelhavenT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hals er selvfølgelig en viktig preferanse, og det er vel derfor Gibson leverer med så mange forskjellige halser.

At en Jazzmaster objektivt skal låte bedre enn en Les Paul R6 forstår jeg ikke.

Mener du at det er bedre Les Paul lyd i Jazzmasteren enn i R6'en, eller ville du at R6'en skulle låte som Jazzmasteren?

Det er selvfølgelig flott at du har funnet en gitar du trives med, og som inspirerer deg til å spille mer.

Skulle gjerne prøvd en Mayback sjøl, men er skeptisk til om jeg vil ende opp med en.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GunnarpåMo skrev:

 

At en Jazzmaster objektivt skal låte bedre enn en Les Paul R6 forstår jeg ikke.

Mener du at det er bedre Les Paul lyd i Jazzmasteren enn i R6'en, eller ville du at R6'en skulle låte som Jazzmasteren?

Det er selvfølgelig flott at du har funnet en gitar du trives med, og som inspirerer deg til å spille mer.

Skulle gjerne prøvd en Mayback sjøl, men er skeptisk til om jeg vil ende opp med en.

Jeg har en Haar Jazzmaster med Klein '56 (vintage replica) P90-pickups i (vil tro de er inspirert av de samme pupsa som R6?), altså ikke 'jazzmaster'-pickups. Forskjellige gitarer helt klart, og hadde aldri ikke noe tanke om å 'ville' at de skulle høres ut som verken det ene eller det andre.

Igjen så handler det bare om å finne en gitar man trives med, om det er en R9 eller en rimelig Epiphone spiller vel egentlig ingen rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WelhavenT skrev:

Igjen så handler det bare om å finne en gitar man trives med, om det er en R9 eller en rimelig Epiphone spiller vel egentlig ingen rolle. 

Selvfølgelig helt enig i det. Jeg bruker fortsatt en gitar jeg betalte 800kr. for på jobber. Har også med en Danelectro til 1990kr.

Men det er ikke jeg som påstår at en Tsjekkisk Les Paul kopi tilsvarer en Gibson til 50.000kr.

Slike påstander må man regne med å få reaksjoner på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.