Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Maybach - erfaringer?


vim

Anbefalte innlegg

1 time siden, Slashaxl skrev:

Spiller vel ingen rolle. 
Så lenge det ikke er Gibson headstock, så kommer det vel på det samme. Ingen av disse ser nevneverdig bra ut :)
Er nok det som er mest throw off for min del altså. 

Maybach har jeg ingen problem med, selv om både Gibson og Collings er penere. Corsa derimot var litt i Epiphone-klassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WelhavenT skrev:

Maybach har jeg ingen problem med, selv om både Gibson og Collings er penere. Corsa derimot var litt i Epiphone-klassen. 

Nei, nå går det for With her! Corsa-logoen er kul, den har en egen stil. Den ser bare litt halvgjort ut. Burde kanskje hatt rett linjer, heller enn kurve, ut mot ørene.  Epiphone-looken, derimot, er et mareritt fra ende til annen. 

Den grove finishen er forresten en del av greia med Corsa og sier ingenting om kvalitet. Synes det er merkelig hvor mye kortslutninger det er mellom estetikk og kvalitet, i gitarnerding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere velger å misforstå med vilje her. Headstock er ikke pen men når man i tillegg ser på elementer som logo (som osama påpeker ser halvgjort ut) og ikke minst truss rod cover der man skulle trodd Larry hadde gitt en kjøkkenkniv og en bit plast til sin fireårige sønn skjønner jeg godt hva Gunnarpåmo mener. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har å utsette er at trussrod coveret er litt skjevt montert og skulle helst hatt mulighet til å sette på ett "vanlig" trussrod cover. Annet enn det er jeg ekstremt happy:) Sikler mer over denne enn samtlige Gibson Customs jeg har hatt. Nå var riktignok ingen av de aged men men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Threechords skrev:

Eneste jeg har å utsette er at trussrod coveret er litt skjevt montert og skulle helst hatt mulighet til å sette på ett "vanlig" trussrod cover. Annet enn det er jeg ekstremt happy:) Sikler mer over denne enn samtlige Gibson Customs jeg har hatt. Nå var riktignok ingen av de aged men men:)

Har lest at flere har hatt samme greia, med at coveret er skeivmontert. Var heldig jeg da.
Men det er enkelt å tette et hull i sort flate på en aget gitar tror jeg. Jeg har bestilt Gibson cover og skal se om jeg klarer å få det pent. Bilder kommer (ihvertfall hvis det blir en suksess :)).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testa en Maybach Albatroz '65 hos Falck. Jævlig bra p90 i den. Dessverre likte jeg ikke halsprofilen noe særlig, men virka ellers som en topp gitar. 

Det ble faktisk en NGD på meg allikevel ??? Overtid på jobb så det blir ikke mer testing før i morra kveld ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, germaniumkid skrev:

Jeg tror dere velger å misforstå med vilje her. Headstock er ikke pen men når man i tillegg ser på elementer som logo (som osama påpeker ser halvgjort ut) og ikke minst truss rod cover der man skulle trodd Larry hadde gitt en kjøkkenkniv og en bit plast til sin fireårige sønn skjønner jeg godt hva Gunnarpåmo mener. 

Hvorfor skulle jeg misforstå noe med vilje her? Når det er et uttalt, eksplisitt designvalg at et produkt skal se røft og grovt ut tyder det vel for svarte ikke på dårlig kvalitet at det nettopp ser røft og grovkornet ut?

Forøvrig: Jeg sa logo, og mener det forsåvidt når det gjelder den òg, men tenkte mer på enden av headstocken. Det jeg så den som, når jeg så den på avstand---med ølbriller!---var en Dean ML/Gibson Futura headstock, med en soloppgang gløttende opp mellom hornene. Evt et K9-, eller lignende, hode i silhuett. Men det ser ut som Corsa har gått i fella og heller prøvd på en blanding av dobermann i solnedgang og Gibsons tradisjonelle Open Book, og endt opp med Spøkelseskladden i silhuett. 

Problemet med logoen er at den ligger i grenseland mellom å se tøff ut, som et rovdyrtryne, og se komisk ut. 

Epi LP-headstocken ser ut som en Open Book lagt oppå en Open Book, og er bare tvers i gjennom tragisk. Maybach har dessverre lagt seg litt på samme linja, men det ser heldigvis ikke i nærheten så ille ut som Epi LP, og om jeg hadde hatt en Maybach hadde jeg sikkert sett mest på kroppen uansett :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Hvorfor skulle jeg misforstå noe med vilje her? :P

1: Nevnte jeg deg? Det kan tilogmed se ut som om vi er fullstendig enig.  

2: Ang røft og grovt kan vi heller ikke anta at folk skal vite noe om Corsas filosofi annet enn det åpenbare; det ser grovt og uferdig ut. 

3: Fullsendig enig i din beskrivelse av Corsa/Epi logoer

4: Synes personlig Maybach er innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.