Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SG eller Mexikansk Stratocaster?


Beatlemaniac

Anbefalte innlegg

Hei! Og velkommen til forumet :-)

Hvis jeg var deg ville jeg dratt til nærmeste gitar butikk å prøvd litt forskjellige type gitarer! Alt kommer jo ned til preferanser, og Sg kontra strat er jo veldig forskjellige dyr.. 

 

Endret av Tarzan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du muligheten til å prøvespille de to gitarene? Jeg hadde valgt den som føltes og låt best for meg og min smak. 

Nå er jeg definitivt en SG-mann, men det viktigste når du velger en gitar er at den passer deg og dine behov.

Hva slags Epiphone har du? Epiphone er eid av Gibson, så mange av gitarene deres er ganske så like Gibson. Hvis du har likt den du har er det ikke umulig at du vil like en Gibson. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er særdeles anvendelige gitarer som man med moderne EQ kan skru til å høres bra ut til det meste. Én ting du kan være obs på er at de fleste finner en SG veldig ubehagelig å spille på sittende. Sitter du som oftest når du øver eller whatever, tror jeg du vil foretrekke en Strat (som forsåvidt heller ikke har allverdens sittende spillecomfort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Gubbe skrev:

Kan jo fort ha noe med maga'n å gjøre....

Nei, for en tjukkas er den helt ok. Måten den er kurvet på gjør den ubehagelig å hvile på og vanskelig å balansere på låret. Men kanskje den funker bra hvis man har fyrstikklår..?

Flying V, derimot, er helt grei hvis man også bruker Stropp----man må bare gjøre en Schenker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.