Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg skal "pusse opp" min svorgers import-strat


Anbefalte innlegg

Min svoger har en import-strat som er bra kvalitet til ikke å være Squire eller Fender. Jeg har lovet å sette opp gitaren til svogenren min og tenkte i samme slengen å kaste ut tremolo og all elektronikk og pickups og bytte ut i nytt. Jeg tenkte også å skjerme gitaren hans.

Jeg har kjøpt litt varer allerede.

Det er en importgitar og derfor passer ikke en Fender 5-veisvender, nei man må han en vender med kretskort.

Men nok en gang kan jeg takke guitarfetish for å komme til unnsettning. De har designet en "high-end" kretskort vender for importgitarer med kvalitet som ingen andre har. Den har egne loddeører i metall så man slipper å lodde på kretskortet. (se bildet)

Noname.png.929b37b3485183f7dd239b078ff5fd30.png

A very high quality 5 way switch- This is the PCB style that is common on many higher end import guitars- Works perfectly and extremely resistant to sloppy soldering jobs-

I've sold a ton of these- and they're flat-out great. Totally reliable and really nicely made!

 

Jeg har bestilt 3 CTS pots for elektronikk - 1 audio og to lineare. og selvfølgelig er de på 250k Ohm

Caps er også bestillt - jeg tok en på 47 uf i prisklasse drøyt 3 euro

Jeg har også kjøpt mer kobbertape for å skjerme gitaren og en reim med "strap-locks".

Jeg får mye deler om et par dager.

Neste mnd skal jeg kjøpe ny tremolo i stål med stålsalder og messing blokk designet for importgitar - også fra guitarfetish.

Nye pickups må også kjøpes inn ettehvert - og det blir guitarfetish det også.

Det kommer til å bli en helt super gitar for hobbybruk med disse oppgraderingene.

Endret av Helge Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så begynner jeg. Først plekterbrettet. Det måtte skjermes med kobbbertape. WhatsAppBilde2023-07-23kl_21_12_38.jpg.92a491e20b029d99d7994e2efef44f67.jpg

Cobbertape over hele. Perfekt signal overalt

WhatsAppBilde2023-07-23kl_21_12_38.jpg.a651f47f3a92d6baf6ccbb356dd80b08.jpg

 

I morgen kommer det litt elektronikk i posten. Oppdatering kommer.

Jeg tenkte å bytte ut tremolo med en fra Guitarfetish med stålsalder men jeg fant et billigere

alternativ, nemlig å kjøpe en Genuie Fender hardtail "made in taiwan" og bruke sadlene.

Fender har jo stålsadler på alt. Den koster bare 20 euro og kan kjøpes her i Nederland.

image.jpeg.887e6d0299c168f9128aad7a59709bd8.jpeg

 

Endret av Helge Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet litt deler i dag.

Jeg har 1 stk CTS audio pometer for volume på 250k

Jeg har 2 stk CTS lineare potmetere for tone på 250k

En Cap på 47 UF

Jeg la jordrings-ledning fra volume pot til til kobbertake for sjerming.

Jeg skal bruke skjermede lednginer til jord og jack kontakt så det har jeg ikke loddet på enda.

Venderen er noe tilsvarende Fender Mexico vender tror jeg og den har nå ankommet landet og ligger nå på tollen.

Oppdatering kommer

WhatsApp Bilde 2023-07-23 kl. 21.12.38.jpg

Endret av Helge Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.