Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SG eller Mexikansk Stratocaster?


Beatlemaniac

Anbefalte innlegg

Mexico Stratocaster BØR prøves . De VARIERER en del . Jeg har hatt et par nyere  som var helt "døde" i klangen .

De fleste 90 talls Mex Strat jeg har hatt/prøvd er bra så lenge de ikke er slitt på bånd .Spesielt de tidlige 90 talls opptil 95-96 ( de ryktes å ha mye USA kropper/halser på de tidlige Mex) .

 2000og nyere er jeg ikke like imponert av unntatt de dyrere Classic seriene som er bra .

Har aldri vært borti en dårlig USA Strat  , men er mange modeller å velge i der .

Men andre her vet mye om USA Fender .

 

Kan ikke huske å ha vært borti en dårlig Gibson SG og jeg har mange  .

Faded SG 2006-2007 har jeg prøvd/hatt  5-6stk ,  og alle har vært meget bra , og de er rimelige .

Pickups er  litt " kjedelige "  , men de kan byttes lett .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig man kan si at gitaren uansett må prøves. Det er uhyre subjektivt så la meg bruke et personlig eksempel apropos det @Sugardaddy65 sier angående Fender fra USA-fabrikken: Jeg har fra før av lang erfaring med en Mexico-Tele til rundt 5k ny. Den er fantastisk god i mine øyne. Prøvde en USA Strat Elite rett etter de kom på 4Sound. Likte den overhodet ikke på noe som helst slags vis.

#subjektivitetenlengeleve :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.7.2016 at 11.56, Gahr skrev:

Bruksslitasje er ikke noe problem, og som Kossoff sier, halsbrudd kan mest sannsynlig fikses så bra at gitaren egentlig blir mer solid av det. Lever den inn i en musikkforretning, så kan de antakeligvis fikse den for en billigere penge enn det koster å kjøpe en ny gitar. (Men om du har råd og lov kan du jo kjøpe en ny gitar også...?) Det er nok mange her på forumet, meg selv inkludert, som har fått fikset gitarer med halsbrudd. Jeg har en Gibson Les Paul Junior som fikk seg en knekk. Ble fikset på 4Sound i Bergen og spiller som den var ny. Når du eventuelt får den reparert får du den satt opp skikkelig også, så blir den nok finfin å spille på. Du får mye gitar for pengene med en Epiphone. Hvilken modell er det, forresten?

Det er en epiphone Les Paul, vurderer å fikse den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratocaster er for Ole Ivars....hvordan hadde gitarverdenen sett ut UTEN Gibson : Les Paul- Explorer- Flying V og SG ?

Explorer og Flying V var så forut for sin tid at nær ingen ville kjøpe de en gang , når de først kom i 58-59 .

 

Lim Epiphonen med lynlim SELV , hvis du ikke vil påkoste den noe .

Bare husk den vil SITTE FAST med en gang der du plasserer den . Så plasser  den RIKTIG .

Har du en 40-50 år gammel SG/LP ville jeg nok levert den vekk , og IKKE brukt lynlim .:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ingen her nevner halsprofil?

Fender mexico strat = tynne halser (C-profil)

SG Special (Faded) og eldre SG Standard = tykke halser (50s neck)

Tror jeg ville startet med å finne ut hva slags halsprofil/tykkelse du foretrekker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.