Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Texas special vs Dragonfire Texas blues


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Forundrer meg hver gang jeg ser noen sammenligninger av pickups eller gitarer at enkelte bare driter i å stemme gitarene... Da kan de like godt la være, for det er helt jævlig å høre på. Når det kommer til denne sammenligningen her så hørte jeg nettopp på den gjennom iphonen min og disse Dragonfire høres ut som en skranglekasse i forhold til texas specialsene. Tynn og kjiip lyd i de og jeg hadde ikke kjøpt noe Dragonfire pickups ut i fra denne demoen i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mrwarensemble skrev:

Forundrer meg hver gang jeg ser noen sammenligninger av pickups eller gitarer at enkelte bare driter i å stemme gitarene... Da kan de like godt la være, for det er helt jævlig å høre på. Når det kommer til denne sammenligningen her så hørte jeg nettopp på den gjennom iphonen min og disse Dragonfire høres ut som en skranglekasse i forhold til texas specialsene. Tynn og kjiip lyd i de og jeg hadde ikke kjøpt noe Dragonfire pickups ut i fra denne demoen i allefall

Du hørte på den med en iPhone. Jeg hørte med en Mac med høykvalitets hodetelefoner. Jeg tror det er litt lydforsjell i kvaliteten på gjengivelse der. Faren min som også spiller gitar stemte uten tvil på dragonfire og han hørte også gjennom skikkelige høytalere - ikke en iPhone. Tror du bør høre en gang til gjennom skikkelig annlegg. Jeg syntes det var skarpere men lyd i Fender sine men mye mindre output. Ønsker man mer skaphet som Fender har så sett i 500k pots. Jeg syntes Fender sin var "tynn" sammenlignet.

Her er to fine for strat som spilles clean: 

https://www.youtube.com/watch?v=4IElxre2vag 

https://www.youtube.com/watch?v=6n6Wv3qxs_I

På denne linken under spiller han med distortion til backupmusic og er verdt å høre:

https://www.youtube.com/watch?v=8G_q5o1S5bE

Ser det som totalt unødvendig å kjøpe Fender USA når disse er så rå

Jeg stemmer Dragonfire

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Rottenikken skrev:

Så du på de andre linkene i tråden? 

Angående meg så ble det American Fender til slutt. Har kjøpt en pickup foreløpig. (Bridge) 

Nei, trenger ikke ny pickup i telen min. Har forøvrig en Van Zandt vintage plus i min bridge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg kjøpte er en American Standard. Jeg holger meg til Fender og på Telecasteren jeg skal bygge blir det Texas specials. De er for dyre når jeg må ha 3 stk.  Det er anderledes med en Tele.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som den Dragonfire vs Fender videoen hørtes ut for meg, i mine hodetelefoner (Shure SRH440), har dragonfire mer output og annerledes frekvens bilde, i noen eksempler høres fenderen mer "Fyldig" ut. Dragonfire høres ut som har mindre lyd i en del frekvenser, eller de er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.