Web Analytics
Jump to content

Texas special vs Dragonfire Texas blues

Rottenikken
 Share

Recommended Posts

Forundrer meg hver gang jeg ser noen sammenligninger av pickups eller gitarer at enkelte bare driter i å stemme gitarene... Da kan de like godt la være, for det er helt jævlig å høre på. Når det kommer til denne sammenligningen her så hørte jeg nettopp på den gjennom iphonen min og disse Dragonfire høres ut som en skranglekasse i forhold til texas specialsene. Tynn og kjiip lyd i de og jeg hadde ikke kjøpt noe Dragonfire pickups ut i fra denne demoen i allefall

1 time siden, mrwarensemble skrev:

Forundrer meg hver gang jeg ser noen sammenligninger av pickups eller gitarer at enkelte bare driter i å stemme gitarene... Da kan de like godt la være, for det er helt jævlig å høre på. Når det kommer til denne sammenligningen her så hørte jeg nettopp på den gjennom iphonen min og disse Dragonfire høres ut som en skranglekasse i forhold til texas specialsene. Tynn og kjiip lyd i de og jeg hadde ikke kjøpt noe Dragonfire pickups ut i fra denne demoen i allefall

Du hørte på den med en iPhone. Jeg hørte med en Mac med høykvalitets hodetelefoner. Jeg tror det er litt lydforsjell i kvaliteten på gjengivelse der. Faren min som også spiller gitar stemte uten tvil på dragonfire og han hørte også gjennom skikkelige høytalere - ikke en iPhone. Tror du bør høre en gang til gjennom skikkelig annlegg. Jeg syntes det var skarpere men lyd i Fender sine men mye mindre output. Ønsker man mer skaphet som Fender har så sett i 500k pots. Jeg syntes Fender sin var "tynn" sammenlignet.

Her er to fine for strat som spilles clean: 

https://www.youtube.com/watch?v=4IElxre2vag 

https://www.youtube.com/watch?v=6n6Wv3qxs_I

På denne linken under spiller han med distortion til backupmusic og er verdt å høre:

https://www.youtube.com/watch?v=8G_q5o1S5bE

Ser det som totalt unødvendig å kjøpe Fender USA når disse er så rå

Jeg stemmer Dragonfire

Edited by Rottenikken

17 timer siden, Rottenikken skrev:

Så du på de andre linkene i tråden? 

Angående meg så ble det American Fender til slutt. Har kjøpt en pickup foreløpig. (Bridge) 

Nei, trenger ikke ny pickup i telen min. Har forøvrig en Van Zandt vintage plus i min bridge. 

Den jeg kjøpte er en American Standard. Jeg holger meg til Fender og på Telecasteren jeg skal bygge blir det Texas specials. De er for dyre når jeg må ha 3 stk.  Det er anderledes med en Tele.

Edited by Rottenikken

Sånn som den Dragonfire vs Fender videoen hørtes ut for meg, i mine hodetelefoner (Shure SRH440), har dragonfire mer output og annerledes frekvens bilde, i noen eksempler høres fenderen mer "Fyldig" ut. Dragonfire høres ut som har mindre lyd i en del frekvenser, eller de er borte.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By juzzizhow
      Neck pickupen til Straten daua plutselig ... Helt ‘out of the blue’ blev det stille ! Målte åpent med multimeter, så ... ja ja ... 
      Har noen en fin 60’s stil neck pickup i roteskuffen ? 
      Alt et komplett sett ? 

• By Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
    • By erlalv
      Jeg har et lite dilemma som det hadde vært nyttig med litt refleksjon rundt.
      Jeg har en Epi LP Custom Pro, type Silverburst, samt en Tokai Love Rock som jeg ikke blir helt klok på. Tokaien har et serienummer som egentlig tilsier at det er en 1990 modell, og det begynner jo å nærme seg antikk. Men samtidig er det elementer som tilsier at det er en Kina-kopi.. (Serienummeret er 9060xxxx) 
      Det jeg har planer om er å oppgradere en av disse to utifra egne specs,  men jeg er usikker på hvilken jeg skal satse på, og hvilken som lønner seg å være slik den er.
      Håper det er noen som ønsker å komme med fornuftige innspill:-)
    • By Soundmannen
      Hei!
      Jeg har en Fender Jaguar Bass som på bildet under (bare i hvit). Jeg har lyst å bytte ut elektronikk og pickups da den ene bryteren og ene potmeter er uansett ødelagt. Samtidig er lyden helt ok men vil ha noe mer.

Men hva finnes til denne saken? Er mye brytere i denne. Finnes det noe ferdigkit med preamp, brytere osv? Noen forslag til pickups?
      Har flere basser fra før med "old school" sound så tenkte at denne kunne ha fått noe litt annet.
      Kan godt forklare litt angående bryterne på denne:

-Øverst er det 2 hjul og en bryter. Bryter er aktiv/passiv switch mens hjulene er bass og trible justeringer når bryteren står på aktiv
      -nederst mot halsen er det 3stk brytere. Det er av og på brytere for hver pickup og en bryter for serie/parallell.
      -De to potmeterne ved jack inngangen er master volum mens den andre er trible når bassen står på passiv.

Vrient da det er mye brytere og greier på denne. 

• By Naigewron
      Jeg lukter på å putte pups med betraktelig mindre output i Wolfien for å gjøre den mer allsidig, siden stock-pupsene har så høy output at skikkelig cleanlyd er bortimot uoppnåelig.
      Etter litt research ser det ut til at det bare er Dimarzio (av de store merkene) som passer i den pga trang plass rundt vingene.
      Så jeg er ute etter litt erfaringer. Helt optimalt kunne jeg tenke meg to humbuckere som lar meg nærme meg Les Paul-type lyd, med en coil split som gir meg mulighet for litt klassisk singlecoil-twang.
      Innser at jeg hverken kommer til å få perfekt Les Paul- eller Fenderlyd, men noe i den gaten er målet.
      Er det en av PAF-modellene som er kulest, eller er det andre modeller som er verdt å snuse på?
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.