Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickups og preamp til Jaguar bass


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har en Fender Jaguar Bass som på bildet under (bare i hvit). Jeg har lyst å bytte ut elektronikk og pickups da den ene bryteren og ene potmeter er uansett ødelagt. Samtidig er lyden helt ok men vil ha noe mer.

 

Men hva finnes til denne saken? Er mye brytere i denne. Finnes det noe ferdigkit med preamp, brytere osv? Noen forslag til pickups?

Har flere basser fra før med "old school" sound så tenkte at denne kunne ha fått noe litt annet.

Kan godt forklare litt angående bryterne på denne:

 

-Øverst er det 2 hjul og en bryter. Bryter er aktiv/passiv switch mens hjulene er bass og trible justeringer når bryteren står på aktiv

-nederst mot halsen er det 3stk brytere. Det er av og på brytere for hver pickup og en bryter for serie/parallell.

-De to potmeterne ved jack inngangen er master volum mens den andre er trible når bassen står på passiv.

 

Vrient da det er mye brytere og greier på denne. 

 

Fender-Jaguar-Bass-Cobalt-Blue-thumb.jpg

Endret av Soundmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du vil ha, men personlig synes jeg Nordstrand har gode mikker og pre-amper.

Av plekterbrett finner jeg ved raskt google søk jazz med rom til de ekstra bryterne eller precision uten.

Koblingsskjema for de ekstra bryterne vedlagt.

fe6a2692adf6b9cd5c10ecafe268228b.jpg

Endret av whiplash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.