Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Synkende kvalitet på nye Gibbo`s?


Affen

Anbefalte innlegg

Prøvde en heavy relic R9 i København her, må være en av de bedre LP's jeg har testa, selv med begredelig oppsett. Nydelig respons. Låt også knall gjennom en Marshall HW Bluesbreaker. Skulle bare hatt 50k i gitarbudsjett akkurat nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være ærlig så liker jeg ikke tanken på Richlite eller laminert gripebrett.

Synes en gitar i denne prisklassen bør ha gripebrett i ett stykke, om det så ikke er ibenholt.

Grøsser av tanken på å få refretta en gitar med laminert gripebrett, ser folk skriver om de tidvis kan være laminert med så tynt topplag at båndene går dypere enn laget. Da har du i praksis små trebiter mellom hvert bånd, som er limt til ei stor flate under.

Da synes jeg det er en bedre idé å lete etter andre alternative tresorter som ikke er utrydningstruede etc.

Ser nokså mange produsenter har begynt å leke med dette nå, Husemoen her i norge har vel også eksperimentert med dette.

Tror det vil bli viktig for produsentene i årene fremover, spesielt mtp hvordan det stårt til med ibenholt og diverse typer rosentre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke dette en diskusjon om epiphone, men kort fortalt er lyden av trevirket daff, ullen, dempet, mangler 'timbre' og 'high end'. De ordene er relative og tolkes ulikt fra hode til hode, men håper du forstår hvor jeg vil. Dette gjelder jevnt over fra special ii til custom på solid body modellene, vertfall de siste ti-femten årene. Spill en epi lp std og dernest en gibbo lp std unplugged. Om du tviler tar vi gjerne en blindtest :)

I det aspektet gjør squier en mye bedre jobb med noen unntak.

Jeg liker gitarer som gir mye valuta for pengene, og kan nevne både gibson (sg std), epiphone (jack cassidy), squier (cv strat) og fender (cs '51). Problemet til gibson er ikke nødvendigvis at de lager dårlige gitarer, men at de har et bra produkt som fungerer og alltid har fungert, og gjør det dårligere for en høyere pris. En får litt facepalm når en føler de lever i en egen verden isolert fra kundene sine.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke dette en diskusjon om epiphone, men kort fortalt er lyden av trevirket daff, ullen, dempet, mangler 'timbre' og 'high end'. De ordene er relative og tolkes ulikt fra hode til hode, men håper du forstår hvor jeg vil. Dette gjelder jevnt over fra special ii til custom på solid body modellene, vertfall de siste ti-femten årene. Spill en epi lp std og dernest en gibbo lp std unplugged. Om du tviler tar vi gjerne en blindtest :)

I det aspektet gjør squier en mye bedre jobb med noen unntak.

Jeg liker gitarer som gir mye valuta for pengene, og kan nevne både gibson (sg std), epiphone (jack cassidy), squier (cv strat) og fender (cs '51). Problemet til gibson er ikke nødvendigvis at de lager dårlige gitarer, men at de har et bra produkt som fungerer og alltid har fungert, og gjør det dårligere for en høyere pris. En får litt facepalm når en føler de lever i en egen verden isolert fra kundene sine.

Ikke enig. Pickupene til Epi låter daft. Å bytte ut de gjør underverker. Har eid flere Epis oppigjennom og er langtifra enig med deg der.

Men som du sier, ordene er relative og tolkes fra hode til hode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introducing the new Gibson Les Paul Kardashian Limited edition with built in iPad.

Gibson is proud to be the most forward thinking guitar maker in the world, you can tweet, instagram and update facebook with the built in headstock camera while playing!

Comes with the extremely limited pink Kim K designed finish.

People said the 2015 models were not in tune with what the modern musician wanted and we listened!

Live the dream!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.