Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Synkende kvalitet på nye Gibbo`s?


Affen

Anbefalte innlegg

For ikke å snakke om mangel på fret edge binding, og den helt utrolig lamme unnskyldningen dems for å kutte det ut. "you get 0.01 mm more playable area"...istedet for "vi sparer masse penger fordi det er enklere å produsere, samtidig kan alle som kjøper kjipe LPs fra Kina puste lettet ut da de allerede er designet slik"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye atributtene er heller ikke så verst om man spiller slide (bred hals og muligheter for å justere høyde på nut) men den der skrifta som enten et barn eller en fyllik har påført med slik en gullpenn kunne de spart seg for :)

Endret av germaniumkid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan nok heller spørre seg selv hvem det er som jobber i de ytterst få instrumentforretningen som er igjen her til lands. Min eneste Gibson jeg har kjøpt ny, er en ES 335, og jeg kjøpte den fra Vintagegitar. Jeg ba spesifikt om å få et eksemplar han gikk god for, og at de gjorde en grei setup før jeg fikk den, Gitaren er knall til tross for at det er en 2010, og kvaliteten, etter sigende, skal være elendig (som den "har vært" hos alle Gibsons siden 1968). Gjorde naturligvis en personlig setup da jeg fikk den, som jeg gjør med alle gitarer jeg får i hus.

Jeg har eid og eier flere Gibsons, og kvaliteten har jeg aldri reagert på. At noen eksemplarer ikke har falt helt i smak er en helt annen sak. Så mye dritt Gibson får av "knowhows" rundt omkring på nett, er det rart de fortsatt eksisterer. Man kan leve på merkevaren ei stund, men over 40 år? Neppe. At Gibson har gjort en del ting man ikke liker med sine standard-modeller er så, men de har fortsatt mange modeller slik at det ikke burde være noe problem å få tak i den som passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel oppdaget en del barnesykdommer og irritasjonsmoment på nye features (+ den jevne amerikaner som ikke har økt kjøpekraften sin siden 80-tallet er lettere fortvilt over prisøkningene). Bortsett fra det har jeg ikke hørt om at kvaliteten som sådan er blitt så mye dårligere (vel, selvsagt er barnesykedommene en kvalitetesforringelse). For min egen del var Gibson 2015 en alt for radikal endring. Greit nok med nye features, men å kjøre det på omtrent alle modellene blir alt for raddis for meg (til og med på modellen de velger å kalle 'Classic'). At en endret logo og hadde en inlays her og der er mindre viktig ettersom jeg ikke er purist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så begynte de å bruke Richlite plastikken i stedet for ebony på de feite Custom modellene ...til og med CS modeller tror jeg ?

Richlite betår hovedsakelig av resirkulert papir, ikke plastikk. Det er nok billigere enn ebony, men ikke dårligere.

Kan forstå noe av kritikken mot 2014/15 modellene. Stygg headstock logo, merkelig hologram, e-tunere og stygge fret inlays (2014). Men at Richlite er negativt synes jeg er vanskelig å forstå. Jeg har begge deler og merker liten eller ingen forskjell. Om noe foretrekker jeg 2014 LP´n min (Richlite) over 1993´n (Ebony).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye erfaring med Gibson, men min 2013 LPC som jeg har eid i under to uker føles iallfall helt topp ut. Ingenting å utsette på den foreløpig. Av de 12-15 gitarene jeg har eid opp gjennom årene har jeg bare følt det samme på USA Jackson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender har i det minste litt mer peiling på hva folk vil ha. American Vintage serien koster vel mindre enn en 2015 LP Classic og det er ikke spart på mye der i forhold til specs og kvalitetskontroll, alle jeg har prøvd og eid har vært knall.

De føles for meg litt som en mellomting mellom masseprodusert og customshop. Det gjør IKKE Gibson

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.