Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Affen

Anbefalte innlegg

New old guitar day og sånn. Våger meg på Epiphone her inne, selv om det kanskje er å banne i kjerka? ;)
Hadde for et par år siden en Epiphone 1961 SG Special i nydelig TV yellow med p 90s i.
Ble ikke helt venn med P 90, så solgte denne og kjøpte en Dot som jeg enda har.
Kjøper og jeg ble etterhvert kompiser og byttelånte litt gitarer og pedaler osv.

Dessverre er kjøper glad i biltemalakk og fresing, så den gikk gjennom mange metamorfoser.
Jeg fikk tilbud om å kjøpe den for latterlige 500 spenn, og slo til, gøy med en rølpegitar som man kan ha det litt moro med. Angrer på at jeg ikke tok et før-bilde, men den var altså lakket i gull og blå med biltemalakk (grøss...) og frest ut til jazzmasterpickup i hals og humbucker i bro. Han hadde også satt på tune o matic bro.

Fjerna lakken med damas neglelakkfjerner og noe lakkfjerner fra biltema, dessverre hadde han vært framme med pussemaskin litt her og der som dere ser, men bedre enn biltemalakk.

Satte inn en Kent armstrong minihum i bro og en GFS alnico et eller annet kjøpt av Foo her på forumet, i neck.
Kjøpte pearl pickguard fra kina. Nå mangler igrunn bare hvite knotter.

Gitaren ser ikke så pen ut akkurat, men spiller helt kurant.

post-13044-0-88673000-1423838785_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocka øks! Syns absolutt ikke det er å banne i kjerka å kjøpe epiphone! Hvis gitarn er komfortabel og låter greit er det vel samma f... hva som står på headstock.. :-) Men skjønner deg godt, det er alt for mye snobberi og ideer om at high end boutiqe gitarer er det eneste som "funker" rundt forbi..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocka øks! Syns absolutt ikke det er å banne i kjerka å kjøpe epiphone! Hvis gitarn er komfortabel og låter greit er det vel samma f... hva som står på headstock.. :-) Men skjønner deg godt, det er alt for mye snobberi og ideer om at high end boutiqe gitarer er det eneste som "funker" rundt forbi..

Jau takk :)

Og må jo innrømme at som uføretrygda fattigfrans så blir en jo misunnelig på alle disse NGD trådene med R8, R9 osv.

Men jeg unner dem det såklart :) Føler meg kanskje litt småtaper til tider bare ;) hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy NGD! For å være ærlig er jeg lei av R6, 7, 8 kjøret som foregår til tider. Hadde ikke engang hørt om de før jeg begynte å henge her og brukes virker det som om det er de eneste gitarene i verden verdt å eie (til tider).

Prøver ikke å fornærme noen bare så det er sagt.

Dette var en tøff rakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy NGD! For å være ærlig er jeg lei av R6, 7, 8 kjøret som foregår til tider. Hadde ikke engang hørt om de før jeg begynte å henge her og brukes virker det som om det er de eneste gitarene i verden verdt å eie (til tider).

Prøver ikke å fornærme noen bare så det er sagt.

Dette var en tøff rakker :)

Samme her, og heller ikke for å fornærme noen. Hadde jeg hatt pæææng hadde jeg også kjøpt meg hvertfall en svindyr gitar. Dog her i gården er det Gretsch White Falcon som står på luksusønskelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.